Home » Новини » А с о ц і а ц і ї ОСББ

А с о ц і а ц і ї ОСББ

Статтею 1 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 р. № 2866-III зі змінами внесеними 14. 05. 2015 року (далі — Закон про ОСББ), визначено, що «асоціація об’єднань співвласників багатоквартирного будинку — юридична особа, створена для представлення спільних інтересів об’єднань співвласників багатоквартирних будинків».

            Асоціація ОСББ є юридичною особою, тож на неї поширюються всі загальні норми законів і підзаконних нормативно-правових актів, що встановлюють права й обов’язки для відповідних суб’єктів господарювання, регулюють порядок їх створення та припинення тощо. Призначення асоціації — представляти спільні інтереси ОСББ, що є її членами.

            Законодавець, уживаючи у визначенні поняття «асоціація об’єднань співвласників багатоквартирного будинку» слово «представлення», заклав в останнє дещо інший (ширший) зміст. Так, Згідно із ч. 2 ст. 12 Закону про ОСББ, за рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (усі або частково) управителю або асоціації. Окрім того, ст. 16 Закону про ОСББ передбачено, що загальні збори об’єднання мають право делегувати асоціації, до якої входить об’єднання, частину повноважень своїх органів управління та об’єднання може стати засновником (членом) асоціації.

Як бачимо у вказаних  випадках вочевидь ідеться не стільки про представлення інтересів ОСББ, як про безпосереднє виконання асоціацією функцій останнього.
Тож, приходимо до висновку, що більш коректним було б визначати асоціацію ОСББ як юридичну особу, створену для представлення спільних інтересів і реалізації завдань об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

            Виконання яких саме завдань буде покладено на асоціацію ОСББ — залежатиме від її членів і має бути закріплене в статуті асоціації. Зважаючи на положення ч. 2 ст. 16 Закону про ОСББ, котра не містить жодних спеціальних застережень, перелік повноважень, що можуть бути делеговані асоціації, — необмежений. Звісно ж, з урахуванням ч. 9 ст. 10 Закону про ОСББ, якою встановлена виключна компетенція загальних зборів співвласників (а це означає, що відповідні повноваження не можуть бути передані не лише асоціації ОСББ, але й іншим органам самого ОСББ).

Для чого створювати асоціацію ОСББ?

            Перша та головна перевага створення асоціації ОСББ — економія коштів співвласників. Друга перевага (подеколи буває не менш важливою) — економія часу. 

Так, створення асоціації ОСББ надає гарну можливість заощадити на оплаті праці персоналу, обслуговуючого об’єднання співвласників. Звісно, якщо, наприклад, голова правління, бухгалтер, юрист вашого ОСББ працюють на громадських засадах, для вас економія фонду оплату праці не стоїть на порядку денному та, відповідно, не є аргументом для створення асоціації. Однак частіше така робота є оплачуваною, а співвласники зацікавлені в скороченні витрат за відповідною статтею. Саме в такому випадку в нагоді стає асоціація ОСББ.

Створивши останню, ОСББ мають можливість найняти одного бухгалтера, котрий вестиме облік і складатиме звітність за всіма об’єднаннями співвласників. Певна річ, з огляду на більший обсяг роботи його заробітна плата напевне буде більшою. Однак у будь-якому випадку це коштуватиме дешевше, аніж якби кожне ОСББ наймало власного фахівця з ведення обліку.

Аналогічна ситуація з юристами. Їх у штат ОСББ запрошують рідше, однак доволі часто користуються послугами правників на цивільно-правових (договірних) засадах: для отримання консультацій, розроблення внутрішніх документів, провадження певних реєстраційних дій тощо. Зазвичай потреби ОСББ у цій сфері дуже подібні. А відтак, погодьтеся: значно вигідніше, приміром, поставити одному юристу питання, актуальне для всіх ОСББ — членів асоціації, й оплатити необхідну консультацію одноразово, аніж робити це кожному об’єднанню співвласників окремо.

Щодо голів правління ОСББ. Звісно, формально в кожному об’єднанні вони мають бути свої. Однак якщо делегувати більшість їх повноважень очільнику асоціації ОСББ, лишивши за головами правлінь ОСББ самі тільки по суті номінальні повноваження, їх робота не вимагатиме оплати.Загалом логіка економії на оплаті праці (послуг), сподіваймося, є зрозумілою. Тож аналогічним чином можна міркувати й щодо іншого персоналу, членів правління тощо.Так, традиційно реєстрація асоціації ОСББ супроводжується утворенням спільного грошового фонду. У ситуації ж, коли, скажімо, одне з ОСББ — членів асоціації вимагає невідкладного дороговартісного аварійного ремонту, наявність такого фонду допомагає оперативно відреагувати на відповідні потреби. Адже фонду одного ОСББ у подібних ситуаціях інколи буває недостатньо, а на додаткові збори коштів бракує часу.

Оособливо актуальним і доцільним видається створення асоціації ОСББ саме для співвласників невеликих багатоквартирних будинків.

Ви  можете отримати безкоштовну правову допомогу за адресою: м. Теплодар, вул. Полова,1 (другий поверх, каб№7), телефон (048) 709-26-71, з моб. (094) 917-26-71, ел.пошта teplodarske@legalaid.od.ua, м. Одеса, вул. Богдана Хмельницького, 98, телефон (048) 732-18-37, ел.пошта odesa1odesa@legalaid.gov.ua

 

 


Leave a comment

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

logo
logo
consultation
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo