3 грудня в Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями в рамках міжнародної акції «16 днів без насильства» Служба у справах дітей провела анонімне анкетування «Взаємини в родині».
Проблема профілактики насильства залишається актуальною у зв’язку з динамічними змінами соціокультурної ситуації та специфічними тенденціями в житті сучасного суспільства. Всього було опитано 165 осіб. Серед них 79 хлопців (48%) і 86 дівчат (52%).
Аналіз результатів дозволив виявити наступний розподіл думок стосовно актуальності проблеми насильства: 62% опитаних вважають, що проблема насильства є актуальною в нашій країні, 15% – що в нашій країні не існує проблеми насильства, 23% не замислювались раніше над цим питанням.
Як свідчать відповіді на запитання «Чи доводилось Вам бути свідком насильства (жорстокого поводження) з Вашими друзями, однолітками?» 31% дають позитивну відповідь, 69% – негативну. Дана тенденція в розподілі відповідей знову ж таки підкреслює актуальність проблеми насильства в шкільному середовищі та необхідність проведення високоякісної профілактичної роботи з всіма учасниками навчально-виховного процесу.
Найбільш поширеними видами насильства, на думку респондентів, є насильство в дорослому середовищі – 25%, насильство дорослих над дітьми – 16%, насильство старших дітей над молодшими – 27%. Не менш поширеними визначаються насильство над представниками різної статі –29%, насильство між дітьми одного віку – 29%, сімейне насильство –20%.
Відповіді дітей свідчать про те, що вони особисто зазнавали насильства. Фізичного насильства, хоча б раз, зазнавали 21% респондентів.
Аналіз результатів свідчить про те, що в разі виникнення ситуації насильства діти, в першу чергу, звернуться за допомогою до батьків (40%), менший відсоток відповідей набрав варіант «Звернусь до психолога» – 20%. Відповідь «діятиму на власний розсуд» та «Звернусь до вчителів» дали, 36% і 14%, відповідно. Тобто, респонденти не досить високо оцінюють допомогу та пораду вчителів та психологів, що свідчить про те, що робота з дітьми ведеться недостатньо в напрямку розвитку конструктивних стосунків між всіма учасниками навчально-виховного процесу.
ССД