Додаток
до рішення
виконавчого комітету
міської ради
від 13 березня 2025 року
№37/В-2025
ЗВІТ
про роботу відділу соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області за 2024 рік.
У відділі соціально-економічного розвитку за штатним розкладом протягом 2024 року працювало 2 особи: начальник відділу та головний спеціаліст.
Працівники відділу постійно приймали участь в підготовці проектів рішень, які розробляються спеціалістами інших структурних підрозділів, займалися розробкою інших нормативних актів місцевого значення, а головний спеціаліст відділу є однією з трьох відповідальних осіб ( Міський голова, начальник юридичного відділу та головний спеціаліст відділу соціально-економічного розвитку) за впровадження державної регуляторної політики у виконавчому комітет Теплодарської міської ради, які призначені розпорядження міського голови № 95-Р від 02.04.2012 року, та безпосередньо займається супроводженням, усіх регуляторних актів, які приймаються в органі місцевого самоврядування, та приймає участь у їх розробці, готує необхідні документи відповідно до процедури.
Завдяки цьому, Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом збережено єдиний підхід до підготовки проєктів регуляторних актів та їх прийняття з дотриманням процедур, визначених законодавством: розробниками ( за участю головного спеціаліста) готувалися проекти регуляторних актів, а головним спеціалістом відділу ( за участю розробників) – аналізи регуляторного впливу, відповідно Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, які разом з повідомленнями, безпосередньо проєктами оприлюднювалися шляхом розміщення на офіційному сайті Теплодарської міської ради.
Відповідно Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів та внесеним до нього змінами у 2024 році було прийнято 5 регуляторних актів, з них:
Відповідно Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2024 рік та внесеним до нього змінами було прийнято 3 регуляторні акти:
– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 30.07.2024 № 564-VIII «Про встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної діяльності на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 19.11.2024 № 608-VIII «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
– рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 29.11.2024 № 151/В-2024 «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Теплодар»,
та 2 регуляторні акти, які були розроблені у IV кварталі 2023 року, згідно плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2023 рік та на початку 2024 року проходили завершальний етап регуляторної процедури:
- рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 25.01.2024 № 479 – VIII «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
- рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 22.02.2024 № 496-VIII «Про затвердження Правил торгівлі на ринках на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області».
До кожного проєкту регуляторного акту відповідною депутатською комісією, за участю головного спеціаліста відділу, були підготовлені експертні висновки щодо відповідності його ст.4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», які разом з проектом, аналізом регуляторного впливу, М-Тестом направлено до Регуляторної Служби України для отримання зауважень та пропозиції щодо його удосконалення, погодження.
Також, на виконання вимог діючого законодавства, всі проекти регуляторних актів протягом 2024 року направлялися до Антимонопольного комітету України для отримання відповідних погоджень.
Згідно з вимогами законодавства вся регуляторна діяльність Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету висвітлюється на офіційному сайті Теплодарської міської ради в підрозділі «Регуляторна політика».
Для визначення оцінки ступеня досягнення поставлених цілей прийнятих регуляторних актів проводилися заходи з відстеження результативності дії прийнятих регуляторних актів, а саме: стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснювалося базове, повторне, періодичне відстеження
Протягом січня-грудня 2024 року, відповідно до рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 16.11.2023 № 443- VIII «Про затвердження плану-графіку проведення заходів з відстеження результативності регуляторних актів на 2024 рік» (з доповненнями) всього здійснено 8 відстежень результативності дії регуляторних актів, з них :
- базових – 3 відстеження;
- повторних – 2 відстеження
- періодичних – 3 відстеження.
Відстеження результативності регуляторних актів включає:
- виконання заходів з відстеження результативності;
– підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності
При здійсненні відстеження результативності регуляторних актів переважно використовувалися статистичні показники, які порівнювалися з раніше отриманими даними.
За результатами відстеження:
- 1 регуляторний акт визнано таким, що втратив чинність у зв’язку з його неактуальністю та 1 регуляторний акт визнано таким, що потребує скасування.
За результатами всіх відстежень підготовлено звіти та у 10-денний термін з дня його підписання оприлюднено у спосіб передбачений ст. 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Всі звіти про відстеження результативності регуляторних актів заслухані та розглянуті відповідальною постійною депутатською комісією з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, підприємницької діяльності, торгівлі.
З метою систематизації регуляторних актів та впорядкування регуляторної діяльності Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету на офіційному сайті Теплодарської міської ради у підрозділі «Регуляторна політика» ведеться відповідний реєстр діючих регуляторних актів, з зазначенням термінів відстеження їх результативності, який постійно коригується та оновлюється.
Станом на 01.01.2024 року на обліку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області перебувало 12 регуляторних актів.
Протягом звітного періоду 4 регуляторні акти втратили чинність:
– Рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 09.07.2021 №113-VIII “Про встановлення ставок земельного податку, орендної плати та пільг зі сплати за землю на території м.Теплодар Одеського району Одеської області” – в результаті прийняття нового рішення
– рішення Теплодарської міської ради від 18.12.2003 р. № 195 – ХХІV “Про затвердження правил торгівлі на ринках» – в результаті прийняття нового рішення
– рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 01.03.2012 р. № 206-VI «Про затвердження Правил утримання тварин у м.Теплодар” – в результаті прийняття нового рішення
– рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради “Про організацію та проведення гастрольних заходів у м.Теплодар” 28.10.2010 р. №408/В-10 – на підставі звіту з відстеження результативності регуляторного акта.
Всього, протягом 2024 року прийнято 5 регуляторних актів, тому станом на 01.01.2025 року на обліку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області перебуває 13 регуляторних актів.
Проте, на жаль, доводиться констатувати, що все ж таки зберігається низький рівень активності суб’єктів господарювання в процесі обговорення проєктів регуляторних актів та низька свідомість самих розробників щодо важливості та відповідальності прийняття нормативно-правових актів відповідно до процедури передбаченої Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Начальник відділу соціально-економічного розвитку, є головою робочої групи з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення та наповнення бюджету міста Теплодар.
Робоча група створена відповідно до розпорядження міського голови № 238-Р від 15 липня 2021 року «Про створення робочої групи з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення та наповнення бюджету м. Теплодар».
Протягом 2024 року робочою групою проводилася роз’яснювальна робота з метою зменшення заборгованості мешканців міста та суб’єктів господарювання щодо сплати місцевих податків та зборів та загальнообов’язкових платежів.
Так протягом 2024 року на підставі листів, які надійшли від ГУ ПФУ та ГУ ДПС в Одеській області щодо виплати підприємствами м. Теплодар заробітної плати нижче мінімальної, інформації стосовно суб’єктів господарювання, які мають заборгованість зі сплати ЄСВ, та інформації Одеської РДА щодо боржників по платежам в бюджет, з метою співпраці з Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області, з Одеською РДА, Державною службою зайнятості в Одеській області відпрацьовано 344 платників, які мають заборгованість зі сплати ЄСВ, податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, єдиного податку, земельного податку та нараховували заробітну плату нижче мінімального рівня.
З них:
виявлено – 16 померлих фізичних осіб платників
повідомлено про борг – 135 особам
надано консультації – 55 особам
надіслано запити та отримано пояснення від 3 установ
проаналізовано стан сплати заборгованості 61 платником
за результатами роботи робочої групи складено 4 акти.
Так як заборгованості з виплати заробітної плати в 2024 році не було, робота робочої групи була направлена в основному на роботу з платниками-боржниками щодо наявного боргу, роз’яснення наслідків його несплати та легалізації працевлаштування.
Також, протягом року постійно проводилася консультаційно -роз’яснювальна робота з платниками податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки як із суб’єктами господарювання так і з фізичними особами. В середньому звернулося 80 чоловік, яким було надано необхідні роз’яснення щодо необхідності та порядку сплати, умов звільнення від сплати даного податку, його розміру та ін. у відповідності до діючого законодавства та рішення Теплодарської міської ради №730-VII «Про встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради» від 14 липня 2020 р (зі змінами).
З травня 2016 року на начальника відділу покладено обов’язки щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців
Протягом 2024 року послуга державної реєстрації юридичних осіб та ФОП надавалася через ЦНАП, а у разі відсутності особи, яка мала доступ до ЄДР в частині прийому документів – безпосередньо державним реєстратором, своєчасно, у встановлені законодавством терміни.
Всього за 2024 рік надано 290 адміністративних послуг у сфері державної реєстрації бізнесу.
За підрахунками, протягом 2024 року в середньому:
Надано 100 консультацій
Проведено державну реєстрацію:
150 ФОП (новостворені, зміни, припинення)
40 юридичних осіб (новостворені, зміни, припинення)
Державним реєстратором постійно надаються консультації, як в телефонному режимі так і при особистому спілкуванні, з різноманітних питань стосовно державної реєстрації бізнесу, сплати обов’язкових платежів, місцевих податків та зборів.
Слід зазначити, що згідно чинного законодавства, не всі послуги державної реєстрації є платними, а органи державної влади/місцевого самоврядування взагалі звільняються від сплати адмінзбору. Крім того, ЦНАПом або держреєстратором за зверненням суб’єктів господарювання надаються відомості з ЄДР у формі Витягу ( дана інформація потрібна з метою ведення подальшої господарської діяльності), але кошти від даної послуги зараховуються до державного бюджету.
Також, слід зазначити, що враховуючи принцип екстериторіальності в системі державної реєстрації бізнесу, державним реєстратором приймалися заяви від суб’єктів з місцезнаходженням як в м. Теплодар, так і з інших населених пунктів.
Тому, в даній ситуації, результат – це не тільки сума коштів, яка надходить до бюджету міста а також важливе значення має факт якісного та своєчасного надання адміністративної послуги, відсутність скарг і можливість жителів міста та суб’єктів господарювання отримати дану послугу саме в виконкомі Теплодарської міської ради, що звичайно економить час та кошти заявників та сприяє покращенню рейтингу органу місцевого самоврядування.
В телефонному режимі або особисто при спілкуванні спеціалістами відділу постійно надавалися консультації та роз’яснення з питань державної реєстрації бізнесу, працевлаштування найманих працівників, сплати податку на нерухоме майно, єдиного податку, транспортного податку, ЄСВ та інших питань.
Відділом щоквартально готуються пояснювальні записки до звіту про виконання бюджету міста та при формуванні бюджета громади на наступний рік.
Спеціалісти відділу постійно приймають участь в онлайн семінарах, конференціях, які проводяться, Головним управлінням юстиції в Одеській області, Агенцією регіонального розвитку Одеською РДА та ОДА.
Також, обласною та районною адміністрацією, Агенцією регіонального розвитку та іншими структурами практикується звітність та збір інформації шляхом проведення опитування в Google-формах, в середньому це мінімум 15 форм на місяць, які своєчасно відпрацьовувалися працівниками відділу.
Щоденно проводився моніторинг цін на основні продукти харчування на та надавалася відповідна звітність.
Спеціалісти відділу постійно надавали необхідну інформацію ( щоденно, щосереди, щочетверга, щодекадно, щомісячно) шляхом заповнення Google форм, стосовно різних питань: заборгованість із заробітної плати, створення робочих місць, наявність товарів на логістичних складах, склад наглядових рад (гендерна рівність), моніторинг промислових підприємств, забезпеченість населення прод. товарами та санітарно-гігієнічними товарами в період воєнного стану, наявність вакансій, моніторинг 5 сортів хліба, паспорт громади, проблемні питання розвитку громади та ін..
У виконкомі відсутній структурний підрозділ з питань захисту прав споживачів, тому для зручності жителів міста, спеціалістами відділу надаються консультації з питань захисту прав споживачів та вирішуються деякі питання ( в межах компетенції відділу), а у разі необхідності, надаються контакти спеціалістів Держпродпоживслужби. На офіційному сайті Теплодарської міської ради започатковано підрозділ «Захист прав споживачів» в якому розміщується відповідна інформація для відома та використання населенням.
З метою недопущення до обігу та вживання небезпечних товарів, інформація підрозділів Держпродспоживслужби щодо виявлення небезпечних та шкідливих товарів оперативно доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на сайті міської ради та/або в соц.мережі на офіційних сторінках.
Протягом 2024 року всі усні звернення жителів міста з питань захисту прав споживачів, було оперативно розглянуто та вирішено спеціалістами відділу та не потребували втручання спеціалістів Головного управління Держпродспоживслужби та надано 4 усні консультації.
Відділом, через ЦНАП, надається адміністративна послуга з надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами ( готуються документи на розгляд робочої групи, після чого готується проект відповідного рішення виконавчого комітету). Враховуючи воєнний стан за 2024 рік звернень щодо розміщення реклами не надходило, а на діючих біг-бордах розміщувалася інформація соціального характеру. Протягом 2024 року працівниками відділу було надано 3 усні консультації щодо порядку розміщення реклами та рекламних засобів.
Протягом звітного року постійно проводилася робота щодо аналізу дислокації підприємств торгівлі, послуг та ресторанного господарства.
Спеціалістами відділу постійно надається роз’яснювально – консультаційна та методична допомога суб’єктам господарювання. З метою недопущення порушень у зв’язку із змінами в законодавстві копії законодавчих актів, розпорядження облдержадміністрації, листи Держпродспоживслужби та ін. п оприлюднювалися на сайті.
Головний спеціаліст відділу є секретарем адміністративної комісії, яка діє на підставі Положення про адміністративну комісію, затвердженого рішенням Теплодарської міської ради від 01.03.2012 р. №205-VI та у складі, затвердженого рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 23.01.2020 №13/В-2020 зі змінами.
Адміністративна комісія розглядає справи про адміністративні правопорушення, зазначені в ст.218 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Підставою для розгляду адміністративної справи є протокол про адміністративне правопорушення, складений у встановленому порядку уповноваженою на те службовою (посадовою) особою або представником громадської організації. Протягом 2024 року на розгляд Комісії не надійшло жодного протоколу про адміністративні правопорушення.
Для порівняння, в 2023 та 2022 роках:
– було проведено 10 засідань адміністративної комісії ( у 2022 році – 7 засідань.);
– на розгляд Комісії надійшло 9 справ про адміністративні правопорушення від Департаменту з благоустрою міста Одеської міської ради та правоохоронних органів, з них за порушення:
ст.152 КУпАП – 4 справи;
ст.156.ч.2 КУпАП – 4 справи;
ст.182.ч.1 КуПАП – 1 справа
Всього в 2023 році накладено та сплачено штраф в розмірі – 14 535,00 грн. ( у 2022 році – 7990,00 грн.).
Також, з 01.01.2023 року відділу соціально-економічного розвитку передано від Управління соціальної політики повноваження реєстрації колективних договорів. Протягом 2024 року відпрацьовано та зареєстровано 6 колективних договорів.
В роботі відділ співпрацює з усіма структурними підрозділами міськвиконкому, бюджетними установами, комунальними підприємствами та підприємствами ЖКГ, а також, з Департаментом економічної політики і стратегічного планування, департаментом ЖКГ, департаментом фінансів ОДА, Одеським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, Державною регуляторною службою України та її сектором в Одеській області, Держпродспоживслужбою, КУ «Агенція місцевого розвитку» та у разі необхідності з іншими органами державної та виконавчої влади.
Працівники відділу є членами багатьох комісій та робочих груп різної направленості.
Відділом проводиться повсякденна поточна робота, що відноситься до його компетенції, своєчасно надаються відповідні інформація та щомісячні і щоквартальні звіти звіти до структурних підрозділів Одеської ОДА та РДА.
Відділ постійно приймає активну участь у організації, підготовці та проведені всіх загальноміських заходів.
Керуючий справами Тетяна БИКОНОВА