Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (надалі – Закон)відповідно до методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами, (надалі – Методика).
Назва регуляторного акта – «Про встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»
Регуляторний орган –Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області
Розробник документа – відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області
- Визначення проблеми
Відповідно ст.10 та пункту 12.3 ст.12 Податкового Кодексу України законодавчо встановлено право органів місцевого самоврядування приймати рішення про встановлення місцевих податків і зборів в межах своїх повноважень та в порядку, визначеному цим Кодексом.
Законом України від 16.01.2020р. №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», встановлено, що якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке ріщення є чинним до прийняття нового рішення. На теперішній час на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області діють ставки, які встановлені рішенням Теплодарської міської ради від 14.07.2020р. № 730- VII «Про встановлення ставок і пільг зі сплати на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради», яке набрало чинності з 01.01.2021 року.
Наказом Міністерства економіки України від 16.05.2023 № 3573 затверджено новий національний класифікатор будівель та споруд НК 018:2023, тому виникла необхідність прийняття нового рішення про встановлення ставок податку та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке б відповідало діючому законодавству.
Рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно- правовими актами, які приймаються до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.(ст. 12 п. 12.3 ПКУ).
Плата за нерухомість є бюджетоутворюючим джерелом у складі власних доходів загального фонду міського бюджету.
Загальні надходження зі сплати податку за нерухоме майно відмінне від земельної ділянки до міського бюджету за 2023 рік склали – 1 600 694,53 грн, (за нежитлову нерухомість – 1 455 960,53 грн; за житлову нерухомість – 144 734, грн.). З них суб’єктами господарської діяльності сплачено податку в розмірі – 1 390 890, 28 грн, ( за нежитлову нерухомість сплачено 1 374 014,57 грн., за житлову нерухомість – 16 875,71 грн.). Загальна кількість платників даного податку складає 154 особи, з них 54 – суб’єкти господарської діяльності.
Ринкові механізми не можуть бути застосовані при адмініструванні податків.
З метою дотримання вимог чинного законодавства в частині справляння плати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки виникла необхідність прийняття рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області», яке набере чинності з 01.01.2025 року та діятиме до прийняття нового рішення. Дане рішення не передбачає зміну розміру попередньо встановлених ставок та пільг на житлову та нежитлову нерухомість. Плата за нежитлову нерухомість становитиме – 0,5% від мінімальної заробітної плати встановленої на 1 січня поточного року за 1 кв.м та 1% – за житлову нерухомість.
Прогнозний обсяг надходжень податку за 2025 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які не можливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку, виникнення податкового боргу).
Показники |
2023 рік (сплачено)* |
2025 рік (буде нараховано)** |
Кількість платників, СГД |
54 |
54 |
Розмір надходжень до міського бюджету від сплати податку, грн., ут.ч: |
1 390 890,28 |
1 803 837,96 |
За об’єкти житлової нерухомості |
16 875,71 |
30 215,70 |
За об’єкти нежитлової нерухомості |
1 374 014,57 |
1 773 622,26 |
* розмір податку на нерухоме майно розраховувався від розміру мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2022 р.(6500,00 грн):
– за об’єкти житлової нерухомості – 1% (65,00 грн) за 1кв.м;
– за об’єкти нежитлової нерухомості – 0,5 % (32,50 грн) за 1 кв.м;
** Згідно листа Міністерства фінансів від 07.08.2023 № 04110-08-2/21527 прогнозний розмір мін. з/плати станом на 01.01.2025 року становитиме – 8370,00 грн, отже розмір податку становитиме:
- за об’єкти житлової нерухомості – 83,70 грн за 1 кв.м;
- за об’єкти нежитлової нерухомості – 41,85 грн за 1 кв.м;
Питання наповнення місцевого бюджету, у тому числі через установлення ставок плати за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органів місцевої влади й громади міста Теплодар.
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
|
Держава |
+ |
|
Суб’єкти господарювання, |
+ |
|
у тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
|
- Цілі державного регулювання
Рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району одеської області» приймається з метою:
- встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території м.Теплодар, відповідно до нового діючого Державного класифікатора будівель та споруд.
- Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема, виконання Податкового Кодексу України спрямовану на поповнення дохідної частини місцевого бюджету для забезпечення реалізації місцевих програм.
Вимірювальними індикаторами досягнення цілей регулювання та зменшення масштабів проблеми є:
– кількісні: надходження коштів до бюджету міста від плати податку на нерухомість – 1 803 837,96 грн.
часовий: час дії регуляторного акта необмежений (до моменту виникнення обставин перегляду).
– якісний: отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акту (залишити існуючу ситуацію без змін) |
Недотримання вимог діючого законодавства: сплата податку справлятиметься згідно рішення Теплодарської міської ради від 14.07.2020 № 730-VII, додатки якого не відповідають новому Класифікатору будівель та споруд.
|
Альтернатива2 Прийняття регуляторного акту |
Дотримання вимог чинного законодавства. Збільшення надходжень до міського бюджету і можливість збільшення витрат на фінансування покладених на органи місцевого самоврядування повноважень. За вищезазначеними розрахунками надходження до бюджету від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки суб’єктами господарювання становитиме близько 1,8 млн. грн.. |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
(органів місцевого самоврядування)
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 Залишення існуючої ситуації |
Відсутні
|
Недотримання вимог діючого законодавства: наявність нормативно-правового акта міської ради, який не відповідає вимогам чинного законодавства, що матиме негативні наслідки для іміджу органу місцевого самоврядування.
|
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акту |
Наявність нормативного акта, який відповідає діючому законодавству. |
Часові витрати на розробку та прийняття регуляторного акта та щодо проведення аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 Залишення існуючої ситуації |
Відсутні |
Сплата податку за встановленими рішенням Теплодарської міської ради від 14.07.2020 року № 730 – VII ставками. Для житлової нерухомості: 1% від мін з/пл. за 1 кв.м. площі (83,70 грн.) Для нежитлової – 0,5 %. від мін. з/пл. за 1 кв.м площі (41,85 грн.) Згідно листа Міністерства фінансів від 07.08.2023 № 04110-08-2/21527 прогнозний розмір мін. з/плати станом на 01.01.2025 року становитиме – 8370,00 грн. |
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акту |
Наявність нормативного акта, який відповідає діючому законодавству |
Сплата податку. Новим рішенням не планується змінювати розмір попередньо встановлених ставок.
|
Оцінка впливу на сферу інтересів суб»єктів господарської діяльності.
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб»єктів господарювання, що підлягають під дію регулювання, одиниць (юридичні особи,ФОП) |
– |
– |
– |
54 (прогнозна кількість платників року)
|
54 |
Питома вага групи у загальній кількості,% |
– |
–
|
– |
100 |
100 |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 Залишення існуючої ситуації |
відсутні |
Суб»єкти господарської діяльності, платники податку залишаться без нормативного документу, який відповідає діючому законодавству. Сплата податку за встановленими рішенням Теплодарської міської ради від 14.07.2020 року № 730 – VII ставками. Для житлової нерухомості: 1% від мін з/пл. за 1 кв.м. площі (83,70 грн.) Для нежитлової – 0,5 %. від мін. з/пл. за 1 кв.м площі (41,85 грн.) Згідно листа Міністерства фінансів від 07.08.2023 № 04110-08-2/21527 прогнозний розмір мін. з/плати станом на 01.01.2025 року становитиме – 8370,00 грн. |
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акту |
Наявність нормативного акта, який відповідає діючому законодавству |
Сплата податку. Новим рішенням не планується змінювати розмір попередньо встановлених ставок.
|
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат,грн.. |
Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”) |
– |
Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”) |
– |
- IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності досягнення цілей під час вирішення проблеми |
Бал результативности за 4 бальною системою |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива1 |
1 |
Дана альтернатива є неприйнятою у зв»язку з тим, що не буде досягнуто цілей правового регулювання. |
Альтернатива2 |
4 |
Даний спосіб дає змогу забезпечити досягнення встановлених цілей |
Таким чином прийняття даного регуляторного акту не потребує значних фінансових витрат з місцевого бюджету. Головним результатом прийняття цього рішення є прийняття нормативно-правового акта Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, яке відповідає нормам діючого законодавства.
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію
в рамках проведення аналізу регуляторного впливу*
Категоріявпливу |
Відповідь |
1 |
2 |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг |
Ні |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади |
Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку) |
Ні
|
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього |
Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій |
Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Обмежуєздатністьпідприємціввизначатиціни на товари та послуги |
Ні |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг |
Ні |
3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі |
Ні
|
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку) |
Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання |
Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств |
Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар |
Ні |
2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника |
Ні
|
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів |
Ні |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива № 1
Залишення ситуації без змін |
Для органу місцевого самоврядування Відсутні Для громадян Відсутні Для суб’єктів господарювання Відсутні |
Для органу місцевого самоврядування Відсутність нормативно-правового документа, який відповідає нормам діючого законодавства Для громадян Відсутність нормативно-правового документа, який відповідає нормам діючого законодавства Сплата податку за існуючими ставками Для суб’єктів господарювання Відсутність нормативно-правового документа, який відповідає нормам діючого законодавства Сплата податку за існуючими ставками
|
Проблема не вирішується в повній мірі, у зв’язку з тим, що додатки до рішення Теплодарської міської ради від 14.07.2020 № 730-VII не відповідають вимогам діючого законодавства.
|
Альтернатива № 2
Прийняття регуляторного акта |
Наявність нормативно-правового документа, який відповідає вимогам діючого законодавства |
Для органу місцевого самоврядування: Витрати пов’язані з розробкою проекту регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акта). Для громадян Сплата податку за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Для суб’єктів господарювання Сплата податку за нерухоме майно, відмінне від земельної |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей.
|
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 Залишення ситуації без змін |
Невідповідність потребам у розв’язанні визначеної проблеми принципам державної регуляторної політики
|
Х |
Альтернатива 2 Прийняття запропонованого регуляторного акта |
Для досягнення встановлених цілей перевага була надана цій альтернативі, що надасть можливість: – дотримання вимог діючого законодавства в частині сплати місцевих податків та зборів; – стабільні надходження до місцевого бюджету м.Теплодар; – реалізація місцевих програм.
|
Зміни у законодавчих актах України, політична та економічна ситуація в країні |
- V. Механізми та заходи, що забезпечать розв’язання проблеми
Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є ухвалення рішення міської ради «Про встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області, які діятимуть з 1 січня 2025 року.
Для забезпечення виконання вимог чинного законодавства України документи з регуляторної діяльності підлягають оприлюдненню в засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради з метою отримання зауважень і пропозицій у термін, визначений Законом.
З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання рішення міської ради буде оприлюднене на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради в установлений законодавством термін.
Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного законодавства, у т.ч податкового як органами державної фіскальної служби, місцевого самоврядування, так і власниками нерухомого майна, які є платниками даного податку.
При встановленні податків очікувані вигоди будуть завжди менше витрат на регулювання, оскільки витрати на регулювання складаються з прямих (які дорівнюють очікуваним надходженням) і адміністративних витрат суб’єктів господарювання та бюджетних витрат на адміністрування регулювання.
Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься за допомогою наступних заходів:
- Адміністративно–правові заходи, які полягають у розробленні проєкту рішення із застосуванням визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедур, прийняття рішення Теплодарської міської ради та його оприлюдненні (набрання чинності) у встановленому порядку, що забезпечить розв’язання визначеної проблеми і сприятиме досягненню цілей державного регулювання ( адміністративні витрати наведені у додатку №2 до аналізу регуляторного впливу (М-ТЕСТ))
- Інформаційні заходи, які полягають у проведенні роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання та громадськості, з метою обговорення положень регуляторного акта, розміщення інформації про регуляторний акт на офіційному сайті Теплодарської міської ради Ці заходи сприяють забезпеченню можливості одержання суб’єктами господарювання та громадянами інформації про регуляторний акт, процедуру його реалізації, наслідки виконання. Вони є необхідними для розв’язання проблемних питань та досягнення цілей державного регулювання.
На виконання вимог чинного законодавства України проєкт рішення підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті Теплодарської міської ради (www.trada.gov.ua) разом з аналізом його регуляторного впливу – у підрозділі «Регуляторна діяльність» з метою отримання зауважень і пропозицій у строк, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
- Заходи контролю, які полягають у здійсненні органами місцевого самоврядування контролю за дотриманням вимог регуляторного акта в порядку та межах, установлених чинними нормативними актами, що надасть можливість реалізувати мету регуляторного акта та відстежити його результативність.
Запропонований механізм дії даного проєкту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки.
Ступінь ефективності зазначених заходів є високим, адже виконавши їх належним чином, поставленої мети буде досягнуто.
- VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Адміністрування даного регуляторного акта буде проводитись на рівні державної податкової інспекції. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки податку не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест) наведено у додатку1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Відповідно до Закону України від 16.01.2020р. № 466-IX «Про внесення змін до податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» дане рішення набуває чинності з 01.01.2025р. та діятиме до прийняття нового рішення.
Передбачається, що власники об’єктів нерухомості будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно здійснювати плату за землю.
Землекористувачі несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення зобов’язань з плати за землю у порядку й розмірах, установлених ПКУ.
Несплачена сума вважається податковим боргом і підлягає стягненню в примусовому порядку у вигляді штрафів відповідно до діючого законодавства.
Згідно статті 129 ПКУ після закінчення встановлених строків сплати на суму податкового боргу може нараховуватися пеня.
Таким чином, власники та користувачі земельних ділянок зацікавлені у виконанні вимог запропонованого проекту рішення.
На дію регуляторного акта можуть негативно вплинути значні темпи інфляції, економічна криза та політична ситуація
VIIІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта принесе вигоди без необхідності залучення додаткових витрат органів місцевого самоврядування.
До кількісних показників належать: чисельність платників податку, надходження коштів до бюджету міста зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв’язку виконанням вимог акта. Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю.
Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:
Показник |
2025 рік |
5 років |
Кількість СГД, які є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у т.ч.: |
54 |
54 |
За об’єкти житлової нерухомості, од. |
7 |
7 |
За об’єкти нежитлової нерухомості, од |
47 |
47 |
Надходження коштів до бюджету міста зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки млн. грн., у тому числі:
|
1,8 |
9,0 |
За об’єкти житлової нерухомості, од. |
1,7 |
9,0 |
За об’єкти нежитлової нерухомості, од |
0,03 |
0,15 |
Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв’язкуз виконанням вимог акта, (год./ грн.)0,5х50,22х54 |
1355,94 |
6 799,7 |
Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта |
80% |
100% |
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься
Відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом, та відповідно до Методики:
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено до дати набрання чинності цього регуляторного акту (грудень 2024року)
Повторне відстеження – буде здійснено через рік з дня набрання чинності даного регуляторного акту. (січень 2026 року)
Періодичне – раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності суб’єктів господарювання та надходжень коштів до бюджету міста, наданих фінансовим управлінням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.
Додаток до аналізу регуляторного впливу
ТЕСТ
малого підприємництва (М–Тест)
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником 19.04.2021
Порядковий номер |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати наради |
|
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Нарада керівництва регуляторного органу з відповідними структурними підрозділами та членами відповідальної постійної комісії щодо доцільності перегляду ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. (оскільки основною причиною прийняття нового рішення щодо встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки є дотримання вимог чинного законодавства консультації з СГД не здійснювалися). |
10 |
Залишити розмір ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на рівні попередньо встановлених. Розробити новий проект рішення, який відповідає вимогам чинного законодавства. |
|
Доведено до відома СПД основні аспекти проекту регуляторного акта, надані роз’яснення щодо ставок, які пропонується затвердити. |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
Прогнозна кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 54 одиниці, питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100% -мікропідприємництво (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
5 років |
|
||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) Формула: кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці |
– |
|
|
||
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування Формула: прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
– |
|
|
||
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) Формула: оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
– |
|
|
||
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) Формула: оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
– |
|
|
||
5 |
Інші процедури (прогнозна річна сплата податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянкм,грн. Залежить від площі та виду об’єкту оподаткування): Відповідно до аналізу регуляторного впливу
За об’єкти житлової нерухомості,грн
За об’єкти нежитлової нерухомості, грн.
|
30 215,70
1 773 622,26 |
151 078,50
8 868 111,3 |
|
||
6 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
1 803 837,96 |
9 019 185,00 |
|
||
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
54 |
54 |
|
||
8 |
Сумарно, гривень |
1 803 837,96 |
9 019 185,00 |
|
||
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування Розмір мінімальної заробітної плати на 2025рік (прогноз) – 8370,00 грн. Середньомісячна кількість робочих годин : 2000 :12 = 166,67 год. Вартість 1 людино – години : 8370:166,67 =50,22 |
|
|
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
|
Даний податок не є новим та у зв’язку з тим, що нове рішення не передбачає зміну вимог оподаткування та зміну розміру ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки то розрахунок заходів з отримання первинної інформації щодо вимог регулювання та їх організації не є необхідним. |
|
|||
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур: |
|
||||
11 |
Процедури офіційного звітування Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік: |
Процедури обліку платників податків, проведення перевірок, звітування встановлюється Податковим Кодексом та не потребують розрахунку в АРВ |
|
|||
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік |
Процедури обліку платників податків, проведення перевірок, звітування встановлюється Податковим Кодексом та не потребують розрахунку в АРВ |
|
|||
13
|
Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 )
|
– |
– |
|
||
14 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
|
|
|
||
15 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
– |
– |
|
||
- 4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Відповідно до вимог Податкового Кодексу до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено виключно встановлення ставок та пільг місцевих податків та зборів. Процедури обліку платників податків, проведення перевірок, звітування встановлюється Кодексом та не потребують розрахунку в АРВ.
- Розрахунок сумарних витрат суб»єктів малого підприємництва (мікропідприємництва), що виникають на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий), грн |
5 років |
1 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
1 803 837,96 |
9 019 185,00 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
– |
– |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядок 1+ рядок 2) |
1 803 837,96 |
9 019 185,00 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
– |
– |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого Регулювання (рядок 3 + рядок 4) |
1 803 837,96 |
9 019 185,00 |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запровадження регулювання
Цей Податок не є новим, при його запровадженні для суб’єктів малого підприємництва застосовуються коригуючі (пом’якшувальні) заходи, передбачені Кодексом.
Міський голова ОЛЕКСАНДР ЧУЙКО
НАМАЗОВА Ірина
(048)7053460