«Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»
Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (надалі – Закон) відповідно до методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами, (надалі – Методика).
Назва регуляторного акта – «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»
Регуляторний орган – Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області
Розробник регуляторного акта – управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області
І. Визначення проблеми
Частиною 2 статті 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ»(далі Закон) встановлено, що передача в оренду майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до вимог цього Закону. Так, відповідно до ст.13 Закону, передача в оренду комунального майна відбувається в електронній торговій системі через аукціон, де комунальне майно передається в оренду особі, яка запропонувала найбільшу орендну плату.
Водночас, ст.15 Закону визначено виключний перелік категорій орендарів, які мають право на укладання договору оренди без проведення аукціону. Як наслідок, розмір орендної плати формується не на основі ринкового попиту, а відповідно до Методики розрахунку орендної плати, яка затверджується Кабінетом Міністрів України щодо державного майна та представницькими органами місцевого самоврядування – щодо комунального майна.
28 квітня 2021 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 630 «Деякі питання розрахунку орендної плати за державне майно», якою затверджено нову Методику розрахунку орендної плати за державне майно та визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 року № 786 «Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу».
Відповідно до положень абз.2 част. 2 ст.5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» особливості передачі в оренду комунального майна, передбачені цим Законом, додатково можуть визначатися рішенням органів місцевого самоврядування з урахуванням вимог і обмежень, передбачених цим Законом та порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 №483.
Відповідно до п.111 вищезазначеного Порядку, умови передачі майна в оренду обов’язково включають розмір орендної плати, визначений відповідно до Методики розрахунку орендної плати та строк оренди.
Таким чином, щодо оренди комунального майна чинне законодавство надає представницьким органам місцевого самоврядування можливість і повноваження самостійно визначати розмір орендної плати відповідно до прийнятої ними Методики розрахунку орендної плати.
Наразі в Теплодарській міській територіальній громаді відсутня власна затверджена Методика нарахування орендної плати і відповідно до ч.2 ст.17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» для визначення розміру орендної плати, застосовується Методика розрахунку орендної плати за державне майно, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 630 «Деякі питання розрахунку орендної плати за державне майно». Проте такий підхід не відповідає потребам територіальної громади, оскільки відповідно до державної методики міські комунальні підприємства (організації), які утворені Теплодарською міською радою, бюджетні установи (організації), які частково або повністю фінансуються з місцевого бюджету мають сплачувати орендну плату більш, ніж 1 грн. на рік, що не відповідає в повній мірі інтересам, як самих суб’єктів господарювання так і органу самоврядування та населення. Щодо останніх: розмір орендної плати має безпосередній вплив на вартість послуг, які надаються бюджетними, комунальними підприємствами, установами та організаціями.
Станом на 01.06.2024 року кількість суб’єктів господарювання на яких даний регуляторний акт матиме вплив становить 100 одиниць з них: 81 – суб’єкти господарської діяльності з якими планується подовжити договори оренди без проведення аукціону та 19 – договори з бюджетними, комунальними підприємствами, установами та організаціями, які фінансуються з міського бюджету. Надходження до міського бюджету за оренду комунального майна на підставі заключних вищезазначених договорів становить – 3,3 млн. грн./рік., з них 3 256 984,56 грн сплачується за договорами оренди без проведення аукціону та 10 716 грн. за договорами, які укладено з комунальними підприємствами, бюджетними та установами, організаціями, які фінансуються з міського бюджету.
Відтак, станом на сьогодні відсутній універсальний акт, розроблений з урахуванням положень чинного законодавства, що регулює відносини у сфері справляння плати за комунальне майно, пристосований до потреб територіальної громади міста Теплодар.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни
|
+ |
|
Органи місцевого самоврядування |
+ |
|
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
|
Повноваження щодо затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності територіальної громади міста Теплодар відповідно до Закону України «Про оренду державного і комунального майна» відносяться виключено до повноважень Теплодарсько ї міської ради Одеського району Одеської області, у зв’язку з чим врегулювання зазначених проблемних питань не може бути здійснено за допомогою:ринкових механізмів, оскільки такі питання регулюються нормативно-правовими актами – рішеннями рад органів місцевого самоврядування;
ІІ. Цілі регулювання
Цілями регулювання є забезпечення виконання вимог Закону України «Про оренду державного і комунального майна», підвищення ефективності використання майна комунальної власності територіальної громади, створення єдиних правил для учасників орендних відносин (орендаря та орендодавця), чітких механізмів розрахунку орендної плати (річної, місячної, добової, погодинної) та забезпечення надходжень до бюджету територіальної громади міста Теплодар
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
- Альтернативи визначено з огляду на вимоги Закону України «Про оренду державного і комунального майна»
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Залишення ситуації без змін
|
Застосування Методики розрахунку орендної плати за державне майно, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 року № 630. Положення вказаної Методики охоплюють відносини розрахунку орендної плати як за державне, так і за комунальне майно, однак, не враховують інтереси органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та громадян. Альтернатива є недоцільною. |
Альтернатива 2 Прийняття рішення Теплодарсьокї міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області.»
|
Наявність нормативно-правового акту, який розроблений з урахуванням положень чинного законодавства, що регулює відносини у сфері справляння(нарахування)орендної плати за комунальне майно, пристосований до потреб територіальної громади міста. Зменшення фінансового навантаження на бюджетні та комунальні підприємства, установи та організації, що фінансуються з місцевого бюджету. Найбільш доцільна альтернатива. |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.
Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1: Залишення ситуації без змін
|
Надходження до міського бюджету за договорами оренди складає – 3,3 млн.грн. |
Положення Методики розрахунку орендної плати за державне майно, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 року № 630, не враховують інтереси органів місцевого самоврядування щодо ефективного використання комунального майна.
|
Альтернатива 2: Прийняття рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області.»
|
Забезпечить виконання положень Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного і комунального майна», а також орендарів, які мають право на укладення договору оренди без проведення аукціону – механізмом розрахунку орендної плати в залежності від категорії орендаря. Підвищення ефективності здійснення правомочності щодо розпорядження об’єктами права комунальної власності, зміцнення економічних основ територіальної громади міста. Надходження до міського бюджету за договорами оренди – 3,3 млн.грн. |
Реалізація проєкту рішення не передбачає додаткового витрачення коштів з бюджету м.Теплодар. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1: Залишення ситуації без змін
|
Відсутні |
Розмір орендної плати має безпосередній вплив на вартість послуг, які надаються бюджетними, комунальними підприємствами, установами та організаціями.
|
Альтернатива 2: Прийняття рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області.»
|
Наявність нормативно-правового акту, який відповідає потребам територіальної громади |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0 |
0 |
81 |
19 |
100 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
80 |
20 |
100 |
Орієнтовна кількість суб’єктів господарювання (орендарі комунального майна територіальної громади м. Теплодар ), що мають виконати вимоги регулювання, становитиме 100 одиниць
*Інформація управляння житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради одеського району одеської області
Таким чином, питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, становить 100 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва у відповідності до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, проводиться за допомогою тестування малого підприємництва (М-Тест)
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Загальна сума витрат суб’єктів господарювання на виконання регуляторного акта становитиме – 3 267 700,56 (згідно розрахунків М-тесту)
|
Альтернатива 2 |
Чіткі вимоги до оформлення договірних відносин у сфері оренди майна для кожного окремого виду використання майна у відповідності до вимог нового Закону України «Про оренду державного та комунального майна». Можливість встановлення річної орендної плати для виконавчих органів місцевого самоврядування, інших бюджетних організацій, закладів, установ, які повністю фінансуються з місцевого бюджету |
Загальна сума витрат суб’єктів господарювання на виконання регуляторного акта становитиме – 3 269 783,00 (згідно розрахунків М-тесту)
|
Регуляторний акт захищає інтереси як територіальної громади, так і суспільства, оскільки забезпечується ефективне використання комунального майна, прямим результатом чого є поповнення місцевого бюджету.
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат,грн.. |
Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”) |
– |
Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”) |
– |
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
2 |
Не досягаються цілі регулювання |
Альтернатива 2 |
4 |
Затвердження регуляторного акта є найбільш прийнятним та ефективним способом, який дозволить досягти повною мірою цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу. |
Обраний спосіб відповідає чинному законодавству, зокрема, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна», а також постанові Кабінету Міністрів України від 03 червня 2020 року № 483 «Деякі питання оренди державного та комунального майна»
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію
в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
Категоріявпливу |
Відповідь |
1 |
2 |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг |
Ні |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади |
Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку) |
Ні
|
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього |
Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій |
Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги |
Ні |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг |
Ні |
3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі |
Ні
|
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку) |
Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання |
Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств |
Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар |
Ні |
2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника |
Ні
|
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів |
Ні |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Для органу місцевого самоврядування: надходження до місцевого бюджету 3,3 млн.грн. |
Для органу місцевого самоврядування: Не враховано особливості передачі в оренду майна територіальної громади міста Теплодар
|
Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана оскільки застосування Методики розрахунку орендної плати за державне майно, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 року № 630, не дає змоги досягнути цілі регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу. |
Для суб’єктів господарювання: Відсутні
|
Для суб’єктів господарювання: Сплата орендної плати – 3,3 млн.грн. Для комунальних підприємств (організацій), які утворенні Теплодарською міською радою, бюджетних організацій, установ, які частково або повністю фінансуються з міського бюджету орендна плата за комунальне майно становитиме більше ніж 1 грн. /рік |
||
Для громадян Відсутні
|
Для громадян розмір орендної плати має безпосередній вплив на вартість послуг, які надаються бюджетними, комунальними підприємствами, установами та організаціями |
||
Альтернатива 2 |
Для органу місцевого самоврядування: Забезпечено виконання вимог Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного і комунального майна», відповідно до якого Методика затверджується представницьким органом місцевого самоврядування. Встановлено єдині вимоги щодо розрахунку орендної плати,враховано особливості передачі в оренду майна територіальної громади міста Теплодар Надходження до місцевого бюджету 35,0 млн. грн. |
Для органу місцевого самоврядування: Відсутні |
Затвердження регуляторного акта є найбільш прийнятним та ефективним способом, який і дозволить досягти повною мірою цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.
Оптимальний варіант збалансування інтересів органу місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та населення міста. |
Для суб’єктів господарювання: Наявність єдиних вимог до оформлення договірних відносин у сфері оренди майна для кожного окремого виду використання майна. Зменшення фінансового навантаження на суб’єкти господарювання, які фінансуються з міського бюджету. |
Для суб’єктів господарювання: Сплата орендної плати – 3,3 млн.грн. |
||
Для громадян: Отримання якісних послуг, які надаються комунальними та бюджетними підприємствами, установами та організаціями |
Для громадян Відсутні |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Причиною відмови є те, що проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана оскільки застосування Методики розрахунку орендної плати за державне майно, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 року № 630, не дає змоги досягнути цілі регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу. |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх груп, на яких проблема справляє вплив. Затвердження регуляторного акта є найбільш прийнятним та ефективним способом, який дозволить досягти повною мірою цілі регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу. |
У разі зміни зовнішніх факторів, відповідний регуляторний акт може бути переглянутий
|
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання
визначеної проблеми
З метою створення подібного організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду як на регіональному, так і на державному рівнях, орендні ставки визначено виходячи з розміру орендних ставок за майно державної власності, встановлених Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорціями її розподілу, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 року № 630 (далі – Методика КМУ).
Однак, положення Методики КМУ не повною мірою враховують інтереси територіальних громад, зокрема,територіальної громади м. Теплодар.
Проєктом рішення пропонується затвердити Методику розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади міста Теплодар, яка враховує перевірений практикою механізм розрахунку орендної плати на основі незалежної оцінки та розміру орендної ставки в залежності від мети використання орендаря.
При цьому комунальним підприємствам ( організаціям), які створені Теплодарською міською радою, організаціям, установам, які повністю або частково фінансуються за рахунок бюджету міста, громадським організаціям встановлюється річна орендна ставка 1 грн./міс.
У свою чергу іншим орендарям, які мають право оренди без проведення аукціону і які не утримуються/фінансуються з міського бюджету встановлюються диференційовані орендні ставки.
Проєктом рішення також передбачається врегулювати порядок індексації орендної плати.
Для забезпечення виконання вимог чинного законодавства України документи з регуляторної діяльності підлягають оприлюдненню в засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради з метою отримання зауважень і пропозицій у термін, визначений Законом.
З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання рішення міської ради буде оприлюднене на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради в установлений законодавством термін.
Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного законодавства, як органами, місцевого самоврядування, так і орендарями комунального майна на яких регуляторний акт має вплив.
Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься за допомогою наступних заходів:
- Адміністративно–правові заходи, які полягають у розробленні проєкту рішення із застосуванням визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедур, прийняття рішення Теплодарської міської ради та його оприлюдненні (набрання чинності) у встановленому порядку, що забезпечить розв’язання визначеної проблеми і сприятиме досягненню цілей державного регулювання ( адміністративні витрати наведені у додатку №2 до аналізу регуляторного впливу (М-ТЕСТ) – реалізація проєкту рішення не передбачає додаткового витрачення коштів з бюджету м. Теплодар, оскільки проєктом рішення не передбачається створення нових органів місцевого самоврядування та/або збільшення штатних посад вже існуючих.
- Інформаційні заходи, які полягають у проведенні роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання та громадськості, з метою обговорення положень регуляторного акта, розміщення інформації про регуляторний акт на офіційному сайті Теплодарської міської ради Ці заходи сприяють забезпеченню можливості одержання суб’єктами господарювання та громадянами інформації про регуляторний акт, процедуру його реалізації, наслідки виконання. Вони є необхідними для розв’язання проблемних питань та досягнення цілей державного регулювання.
На виконання вимог чинного законодавства України проєкт рішення підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради (www.trada.gov.ua) разом з аналізом його регуляторного впливу – у підрозділі «Регуляторна політика» з метою отримання зауважень і пропозицій у строк, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
- Заходи контролю, які полягають у здійсненні органами місцевого самоврядування контролю за дотриманням вимог регуляторного акта в порядку та межах, установлених чинними нормативними актами, що надасть можливість реалізувати мету регуляторного акта та відстежити його результативність.
Запропонований механізм дії даного проєкту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки.
Ступінь ефективності зазначених заходів є високим, адже виконавши їх належним чином, поставленої мети буде досягнуто. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Реалізація регуляторного акта не потребуватиме додаткових бюджетних витрат і ресурсів на адміністрування, регулювання органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування.
Проєкт рішення не містить дискримінаційних або таких, що обмежують конкуренцію, норм.
Враховуючи те, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, становить 100 відсотки, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва у відповідності до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, здійснювалась за допомогою тестування малого підприємництва (М-Тест), що додається.
Можлива шкода у разі очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений строк з моменту набрання чинності, оскільки необхідність виконання положень регуляторного акта є постійною.
При внесенні змін до чинного законодавства, що можуть вплинути на дію регуляторного акта, до нього будуть внесені відповідні корективи в установленому порядку.
VIIІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Обов’язковими показниками результативності запропонованого акта є:
№ |
Назва показника |
2024 рік |
5 років |
1 |
розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією акта, млн..грн |
3,3. |
16,3 |
2 |
кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта |
100 |
100 |
3 |
розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта 1х42,60х100, грн. |
4260,00 |
21300,00 |
4 |
Рівень проінформованості суб’єктів господарювання з вимогами регуляторного акта,% |
80 |
100 |
ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
У разі прийняття регуляторного акту послідовно здійснюватиметься відстеження його результативності згідно зі статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою відстеження результативності регуляторного акту, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.
Метод проведення відстеження результативності – статистичний. Відстеження результативності здійснюватиметься на підставі статистичних даних.
Відносно цього регуляторного акта повинно послідовно здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.
За результатами проведення відстежень буде можливість порівняти показники результативності дії регуляторного акта. На підставі аналізу звіту про відстеження результативності даного регуляторного акта буде прийматися рішення про скасування, про необхідність залишити даний акт без змін або про його перегляд. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта. Відстеження результативності проводиться розробником регуляторного акта із залученням суб’єктів господарювання, їх кількості, використовуючи дані моніторингу.
Додаток 1
до аналізу регуляторного впливу
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
В зв’язку з відсутністю суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати (у т.ч бюджетні) на одного суб’єкта господарської діяльності не розраховувалися
Додаток 2
ТЕСТ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА (М-Тест)
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для виконання регулювання, проведено розробником з 23.09-30.09. 2024 року.
№ п/п |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1. |
Нарада за участю розробника регуляторного акту з причетними структурними підрозділами виконкому, відповідальною постійною депутатською комісією та суб’єктами гоподарської діяльності |
15 |
Отримання інформації та пропозицій |
2 |
Цей проєкт рішення міської ради разом з АРВ буде оприлюднено на офіційному сайті Теплодарської міської ради розділі «Регуляторна політика» |
|
отримання пропозицій та зауважень від суб’єктів господарювання |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі).
2.1 Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 100 одиниць
2.2. Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив: 100 %.
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва
на виконання регулювання
для Альтернативи 1
|
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за 5 років |
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
5 |
Інші процедури (уточнити) Сплата орендної плати за договорами оренди: – за договорами оренди комунального майна без аукціону
– бюджетними та комунальними підприємствами, організаціями, установами |
3 256 984,56
10 716,00
|
3 256 984,56
10 716,00 |
16 284 922,800
53 580,00 |
6 |
Разом, грн. Формула: |
3 267 700,56 |
3 267 700,56 |
16 338 502,80 |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць |
100 |
100 |
100 |
8 |
Сумарно, грн.
|
3 267 700,56 |
3 267 700,56 |
16 338 502,80 |
для Альтернативи 2
|
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за 5 років |
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) Формула: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
5 |
Інші процедури (уточнити): Сплата орендної плати за договорами оренди: – за договорами оренди комунального майна без аукціону
-бюджетними та комунальними підприємствами, організаціями, установами (19 Х 1 грн/рік) |
3 256 984,56
19,00
|
3 256 984,56
19,00 |
16 284 922,800
95,00 |
6 |
Разом, грн. Формула: |
3 257 003,00 |
3 257 003,000 |
16 285 017,800 |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць |
100 |
100 |
100 |
8 |
Сумарно, грн.
|
3 257 003,00 |
3 257 003,000 |
16 285 017,800 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо
виконання регулювання та звітування
Розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2024рік – 7100,00 грн.
Середньомісячна кількість робочих годин : 2000 :12 = 166,67 год.
Вартість 1 людино – години : 7100:166,67 = 42,60
Адміністративні витрати суб’єктів господарювання за Альтернативою 1 відсутні
для Альтернативи 2
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за 5 років |
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: |
1 год. (час, який витрачається суб’єктами на пошук акта в мережі Інтернет; за результатами консультацій) Х 42,60 грн. (вартість 1 години роботи виходячи з мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2024) Х 1 акт (кількість нормативно-правових актів, з якими необхідно ознайомитись) = 42,60 грн. |
42,60 |
213,00 грн. |
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання, а саме, підготовка та оформлення необхідних документів Формула: |
42,60 |
42,60грн. |
213,00 грн. |
11 |
Процедури офіційного звітування Формула: |
42,60 грн. |
42,60 грн. |
213,00 грн. |
12 |
Процедури по забезпеченню процесу перевірок Формула: |
0,00 |
0,00 грн. |
0,00 |
13 |
Разом, грн. Формула: |
127,8 |
127,8 |
639,00 |
14 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць |
100 |
100 |
100 |
15 |
Сумарно, грн. Формула: |
12 780,00 |
12 780,00 |
63 900,00 |
Бюджетних витрат на адміністрування регулювання суб’єктів середнього і малого підприємництва не передбачається, оскільки проєктом рішення не передбачається створення нових органів місцевого самоврядування та/або збільшення штатних посад вже існуючих.
4.1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання для Альтернативи 1
№ |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий), гривень |
За 5 років |
1 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
3 267 700,56 |
16 338 502,80 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
відсутні |
відсутні |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
3 267 700,56 |
16 338 502,80 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
відсутні |
відсутні |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
3 267 700,56 |
16 338 502,80 |
Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання для Альтернативи 2
№ |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий), гривень |
За 5 років |
1 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
3 257 003,00 |
16 185 015,00 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
12 780,00 |
63 900,00 |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
3 269 783,00 |
16 248 915,00 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
відсутні |
відсутні |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
3 269 783,00 |
16 248 915,00 |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання відсутнє.
Міський голова Олександр ЧУЙКО
НАМАЗОВА Ірина
МЕДВЕДЄВА Любов