№716-ПРР від 06.02.2024р. Про звіт міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом за 2023 рік

УКРАЇНА 

ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА

ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

 

Про звіт міського голови

щодо здійснення державної регуляторної політики

Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області

та її виконавчим комітетом за 2023 рік 

Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування»,  ст. 38 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою обізнаності громадськості в питаннях регуляторної політики органів місцевого самоврядування Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

ВИРІШИЛА:

  1. Звіт міського голови ЧУЙКА Олександра щодо здійснення державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом прийняти до відома (додається).
  2. Структурним підрозділам Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету постійно забезпечувати виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час розробки проєктів рішень, інших нормативно-правових актів або окремих положень, які спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин із суб’єктами господарювання.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з фінасово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

 

 

                                                         Додаток до рішення

                                                                      Теплодарської міської ради

                                                                    «_____»___________2024р.

                                                №___________

 

 

Звіт міського голови ЧУЙКА Олександра

щодо здійснення державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом за 2023 рік 

У звітному періоді реалізація державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області  та її виконавчим комітетом здійснювалася у відповідності вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Методики проведення аналізу регуляторного впливу та Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2023 рік та інших нормативно правових актів, які мали вплив на регуляторну діяльність у воєнний час.

Регуляторними органами на території Теплодарської міської територіальної громади є міська рада,  її виконавчий комітет та міський голова. Розпорядженням міського голови від 02.04.2012 №92-Р  призначено осіб, відповідальних за провадження державної регуляторної політики: міського голову, начальника юридичного відділу, головного спеціаліста відділу соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодаської міської ради Одеського району Одеської області.

Організаційне забезпечення і координацію діяльності щодо здійснення державної регуляторної політики регуляторними органами здійснює відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.  

Відповідальною  комісією з питань впровадження державної регуляторної політики є постійна комісія міської ради з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

З метою послідовного провадження державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом тривала робота за такими напрямками:

– розробка планів діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів;

– підготовка та оприлюднення інформації у процесі здійснення регуляторної діяльності;

– проведення відстеження результативності регуляторних актів;

– підтримка в актуальному стані реєстру діючих регуляторних актів.

Розробка планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів.

Дотримуючись одного з принципів регуляторної політики – принципу передбачуваності та прозорості, згідно зі статтею 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» розробка проектів регуляторних актів у 2023 році здійснювалась відповідно до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2023  рік», затвердженого рішенням Теплодарської міської ради Одеської області від 29.11.2022р. № 274-VIII та внесеними до нього змінами відповідно рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 25.05.2023 № 349-VІІІ.

Відповідно Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів  та внесеним до нього змінами у 2023 році було розроблено 5 проєктів   регуляторних актів:

  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про визнання таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 26.01.12 №198/1-VI “Про затвердження угоди на використання нежилих приміщень в багатоквартирних жилих будинках з прилеглою територією»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати та пільг зі сплати за землю на території м.Теплодар Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил торгівлі на ринках на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;

Прийнято 2 регуляторні акти:

– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 29.06.2023 №366-VIII «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати та пільг зі сплати за землю на території м.Теплодар Одеського району Одеської області»;

– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 26.09.2023 №403-VIII «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;

Проєкти рішень Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області» та «Про затвердження Правил торгівлі на ринках на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області» проходять завершений етап регулювання та будуть винесені на затвердження в І кварталі 2024 року.

Рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про визнання таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 26.01.12 №198/1-VI “Про затвердження угоди на використання нежилих приміщень в багатоквартирних жилих будинках з прилеглою територією» за висновками Державної регуляторної служби України не мало ознаків регуляторного акту.

У ІІ кварталі 2023 року було здійснено прискорений перегляд регуляторних актів, за результатами якого рішенням Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 25.05.2023№  350 – VIII 16 регуляторних актів було визнано такими, що втратили чинність та зняті з  обліку діючих регуляторних актів. Всього протягом 2023 року у зв’язку з неактуальністю та не відповідністю діючому законодавству втратили чинність 20 регуляторних актів.

Підготовка та оприлюднення інформації у процесі здійснення регуляторної політики. 

Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом збережено єдиний підхід до підготовки проєктів регуляторних актів та їх прийняття з дотриманням процедур, визначених законодавством: розробниками готуються аналізи регуляторного впливу, відповідно Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, які разом з повідомленнями, безпосередньо проєктами оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному сайті Теплодарської міської ради.

До проєкту регуляторного акту відповідною депутатською комісією  готуються експертні висновки щодо відповідності його ст.4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», який разом з проектом, аналізом регуляторного впливу, М-Тестом направлено до Регуляторної Служби України для отримання зауважень та пропозиції щодо його удосконалення, погодження.

Згідно з вимогами законодавства вся регуляторна діяльність Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету висвітлюється на офіційному сайті Теплодарської міської ради в підрозділі «Регуляторна політика».

Здійснення відстежень результативності дії регуляторних актів        

Для визначення оцінки ступеня досягнення поставлених цілей прийнятих регуляторних актів проводилися заходи з відстеження результативності дії прийнятих регуляторних актів, а саме: стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне, періодичне відстеження

Протягом січня-грудня 2023 року, відповідно рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 29.11.2022 № 275- VIII «Про затвердження плану-графіку проведення заходів з відстеження результативності регуляторних актів на 2023 рік» та згідно доповненням до нього (на підставі  результатів прискореного перегляду регуляторних актів) всього здійснено 7 відстежень результативності дії регуляторних актів, з них :

  • базових – 2 відстеження;
  • повторних – 3 відстеження
  • періодичних – 2 відстеженя.

При здійсненні відстеження результативності регуляторних актів переважно використовувалися статистичні показники, які порівнювалися з раніше отриманими даними.

За результатами відстеження:

  • 1 регуляторний акт визнано таким, що втратив чинність у зв’язку з невідповідністю його вимогам діючого законодавства;

Відстеження результативності регуляторних актів включає:

  • виконання заходів з відстеження результативності;
  • підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

За результатами відстеження готується звіт та не пізніше, як у 10-денний термін з дня його підписання оприлюднюється у спосіб передбачений ст. 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

         Всі звіти відстеження результативності регуляторних актів заслухані та розглянуті відповідальною постійною депутатською комісією з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, підприємницької діяльності торгівлі. 

Ведення реєстру регуляторних актів 

         З метою систематизації регуляторних актів та впорядкування регуляторної діяльності Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету на офіційному сайті Теплодарської міської ради у підрозділі «Регуляторна політика» ведеться відповідний реєстр діючих регуляторних актів, з зазначенням термінів відстеження їх результативності, який постійно коригується та оновлюється.

         Станом на 01.01.2024 року на обліку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області перебуває  12 регуляторних актів.

         Підсумовуючи викладену інформацію, можна відмітити, що реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» в м.Теплодар протягом 2023 року здійснювалася у відповідності до норм та вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» .

Діяльність міської ради та її виконавчого комітету була спрямована на подальше вдосконалення правового регулювання господарських відносин, адміністративних відносин між регуляторними органами та суб’єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів,  залучення громадськості до обговорення проектів рішень та забезпечення інформаційної відкритості  регуляторних процедур.

         Проте, доводиться констатувати, що все ж таки зберігається низький рівень активності суб’єктів господарювання в процесі обговорення проєктів та несвідомість самими розробниками відповідальності щодо прийняття нормативно-правових актів відповідно до процедури передбаченої Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Пріоритетами у забезпеченні та реалізації державної регуляторної політики виконавчими органами міської ради у 2024 році мають стати:

– перегляд чинних нормативно-правових актів на відповідність їх принципам державної регуляторної політики;

– дотримання розробниками регуляторних актів вимог чинного законодавства, що визначає правові та організаційні засади реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; 

– врахування пропозицій та зауважень від мешканців міста, суб’єктів господарювання, їх об’єднань, представників громадських організацій щодо необхідності вдосконалення регуляторних актів;

– недопущення прийняття регуляторних актів, які є економічно недоцільними, непослідовними, неефективними або не узгоджуються чи дублюють чинні регуляторні акти;

         – забезпечення інформаційної відкритості щодо питань регуляторної політики.