ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА
ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про створення субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
Відповідно до п.3 ч.1 ст.36, ч.6 ст.59 України «Про місцеве самоврядування в Україні», положення Кодексу цивільного захисту України, Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про єдину держав- ну систему цивільного захисту» №11 від 09.01.2014р. та постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту» №101 від 11.03.2015 р., виконавчий комітет Теплодарської міскої ради
В И Р І Ш И В:
- Створити субланку Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
- Затвердити Положення про субланку Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту ( додається).
- Структурним підрозділам виконавчого комітету Теплдарської міської ради, підприємствам, установам та організаціям забезпечити виконання Положення затвердженого даним рішенням.
- Координацію роботи та узагальнення інформації щодо виконання рішення покласти на відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Андрія Маковецького.
ДОДАТОК
до проекту рішення
виконавчого комітету
Теплодарської міської ради
ПОЛОЖЕННЯ
про субланку Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи
цивільного захисту
- Положення про субланку Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту регулює питання здійснення заходів цивільного захисту в громаді, визначає склад органів управління та сил цивільного захисту, планування діяльності субланки, порядок виконання нею завдань та організації взаємодії.
- У цьому Положенні термін «субланка» вживається у значенні складової частини Одеської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється у Одеській області і до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
- Метою створення та функціонування субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту є здійснення заходів щодо захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, шляхом реалізації заходів із запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період на території Теплодарської міської територіальної громади.
- Безпосереднє керівництво діяльністю субланки Теплдарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту здійснюється Теплодарським міським головою.
- У складі субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту функціонують постійно діючі органи управління цивільного захисту, координаційні органи, сили цивільного захисту, субланки функціональних підсистем.
- Постійнодіючими органами управління цивільного захисту, до повноважень яких належать питання організації та здійснення заходів цивільного захисту, є:
-на місцевому рівні – виконавчий комітет Теплодарської міської ради, відповідальний з питань цивільного захисту, підрозділ територіального органу ДСНС України в Одеській області;
-на об’єктовому рівні – органи управління (керівники) підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до чинного законодавства.
- Координаційними органами є:
– на місцевому рівні – (комісія з питань ТЕБ та НС виконавчого комітету Теплодарської міської ради та комісія з питань евакуації);
– на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій усіх форм власності.
Діяльність зазначених комісій проводиться відповідно до положень про них.
Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, створюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, діяльність яких проводиться відповідно до Положень про такі комісії.
Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Рішення про утворення таких комісії приймає відповідно керівник субланки та/або суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного рівня.
До утворення спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій або призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій організацію заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюють відповідні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
- До складу сил цивільного захисту субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту входять:
– об’єктові формування цивільного захисту;
– комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби та аварійно- рятувальні служби підприємств, установ та організацій;
– територіальні та добровільні формування цивільного захисту;
- Для забезпечення діяльності у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій функціонують:
1) на місцевому рівні:
– відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи,надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення;
– підрозділи територіальних органів ДСНС;
– диспетчерська служба ТОВ ЖЕБП «Наше місто 21»
2) на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій усіх форм власності (у разі їх створення).
10.Для забезпечення належного управління суб’єктами забезпечення цивільного захисту та виконання функцій, передбачених на особливий період, відповідно до ст. 72 Кодексу цивільного захисту України, функціонує державна система пунктів управління.
- Завданнями субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту є:
1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій громади від надзвичайних ситуацій;
3) планування заходів цивільного захисту;
4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території відповідного регіону, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
- ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення.
9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
- організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
- здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних та фінансових ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання і територій в особливий період;
14) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
15) інші завдання.
У разі виникнення надзвичайних ситуацій до роботи центрів управління в надзвичайних ситуаціях залучаються представники заінтересованих органів державної влади.
- Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, в громаді встановлюється один із таких режимів функціонування субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту:
– повсякденного функціонування;
– підвищеної готовності;
– надзвичайної ситуації;
– надзвичайного стану.
- В умовах належної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, тощо субланк Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту функціонує в режимі повсякденного функціонування.
Основними завданнями, що виконуються субланкою у режимі повсякденного функціонування є:
1) забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту на території Теплодарської міської територіальної громади;
- розроблення і виконання цільових програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
- здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
- забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
- забезпечення підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення щодо порядку дійу разі виникнення надзвичайних ситуацій;
- реалізаціязаходів щодо створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків.
- Підставою для тимчасового введення в межах територіальної громадидля субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, режиму підвищеної готовності є загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня.
Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями згідно постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 368.
Основними завданнями, що виконуються субланкою у режимі підвищеної готовності є:
1) здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
- формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
- уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
- уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
- приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.
- Основними завданнями, що виконуються субланкою Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту у режимі надзвичайної ситуації є:
1) уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;
- здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
- призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
- визначення зони надзвичайної ситуації;
- здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
- організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
- організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
- організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
- здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
- інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.
- У режимі надзвичайного стану субланка Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, забезпечує реалізацію заходів та виконання завдань відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану».
- Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації вводяться за розпорядженням міського голови.
У період дії надзвичайного стану у разі його введення субланка Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану” та іншими нормативно-правовими актами.
- З часу оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців у зв’язку із введенням воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях субланка переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду.
Переведення субланки у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період.
В особливий період субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України «Про правовий режим воєнного стану» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами.
- Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій виконавчим комітетом Теплодарської міської ради та суб’єктами господарювання із чисельністю працюючого персоналу більш як 50 осіб розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.
Функціонування субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту в особливий період здійснюються відповідно до розпорядження Теплодарського міського голови.
- З метою організації взаємодії між органами управління субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та силами цивільного захисту районної ланки під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами та силами відпрацьовуються плани взаємодії.
- Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту забезпечує та здійснює відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуації та цивільного захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради.
- Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на території Теплодарської міської територіальної громади під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- Основну частину робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташоване таке підприємство, установа чи організація, а також відповідними підрозділами Одеського районного управління ГУ ДСНС в Одеській області.
До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить об’єкт, на якому сталася аварія, що призвела до виникнення надзвичайної ситуації, сили цивільного захисту Теплодарської субланки.
Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили, відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.
У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.
Евакуаційний пошук і рятування людей здійснюються суб’єктами забезпечення цивільного захисту відповідно до компетенції.
Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.
- Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.
- До робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виконуються субланкою Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, можуть залучатися Збройні Сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення відповідно до Конституції і законів України.
- До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися добровільні формування цивільного захисту за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
При функціонуванні субланки Теплодарської міської громади, з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації, організовується взаємодія з питань:
1) визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування ;
2) погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
- організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
- усебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління тапідпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
- Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об’єктовому рівні – між територіальними органами центральних органів виконавчої влади, виконавчим комітетом Теплодарської міської ради, їх силами, а також суб’єктами господарювання.
- З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами підприємств, установ та організацій і оперативно-черговою службою Одеського районного управління ГУ ДСНС України в Одеській області організується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
- Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників органу місцевого самоврядування, які залучаються до здійснення таких заходів.
- Забезпечення фінансування субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, а також коштів суб’єктів господарювання та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
- Фінансування робіт із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій здійснюється у порядку, встановленому законодавством.
В.о.керуючої справами Ірина БАСКАКОВА