У К Р А Ї Н А
ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ
ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
Про затвердження Міської цільової програми сприяння розвитку територіальної оборони територіальної громади міста Теплодар на 2022 – 2023 роки
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26, частини 2 статті 14 Закону України «Про основи національного спротиву», Порядку розроблення міських цільових та комплексних програм, моніторингу та звітності про їх виконання, з метою участі у підготовці та виконанні завдань національного спротиву у мирний час та в особливий період, а також підготовки громадян України до національного спротиву Теплодарська міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Міську цільову програму сприяння розвитку територіальної оборони територіальної громади міста Теплодар на 2022 – 2023 роки (додається).
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Теплодарської міської ради з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Додаток
до рішення Теплодарської міської ради
Міська цільова програма
сприяння розвитку територіальної оборони територіальної громади міста Теплодар на 2022 – 2023 роки
Теплодар – 2022
І. ПАСПОРТ
Міської цільової програми сприяння розвитку територіальної оборони територіальної громади міста Теплодар на 2022 – 2023 роки
(далі – Програма)
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Відділ оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення |
2. |
Відповідальний виконавець Програми |
Відділ оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення |
3. |
Виконавці Програми |
Виконавчий комітет Теплодарської міської ради, управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна |
4. |
Термін реалізації Програми |
2022 – 2023 роки |
5. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, |
400 тис.грн |
у тому числі: |
|
|
5.1. |
Кошти бюджету Теплодарської міської територіальної громади |
100 тис.грн |
5.2 |
Залучені коштів з інших джерел не заборонених законодавством України |
300 тис.грн |
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ,
НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНО ПРОГРАМУ
2.1. 01 січня 2022 року введено в дію Закон України «Про основи національного спротиву» (далі – Закон). Закон врегульовує питання розвитку територіальної оброни, організації руху опору і відповідної підготовки громадян України до національного спротиву, що є невід’ємною складовою всеохоплюючої оборони держави на всій території України.
Основними завданнями Закону є: формування в Україні національного спротиву; сприяння максимально широкому залученню населення до дій, спрямованих на забезпечення суверенітету і територіальної цілісності держави; визначення завдань територіальної оборони, руху опору і підготовки громадян України до національного спротиву; забезпечення соціального захисту військовослужбовців і добровольців Сил територіальної оборони Збройних Сил України та осіб, які виконують завдання руху опору.
У зв’язку із можливою загрозою захоплення інших територій України, дій диверсійно-розвідувальних груп щодо дезорганізації критично важливих об’єктів забезпечення життєдіяльності населення, системи державного та військового управління в державі виникла нагальна проблема у створенні військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони на території областей, районів, міст та їх матеріально-технічному забезпеченні для захисту суверенітету і незалежності держави, охорони важливих об’єктів і комунікацій, органів влади, території і населення міста, боротьби з диверсійними розвідувальними групами та незаконними збройними формуваннями, а також підтримання безпеки та правопорядку в місті.
Для виконання завдань з територіальної оборони – охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій, оборони населених пунктів, організації руху опору, підтримання правового режиму воєнного стану, передбачено створення підрозділів Сил територіальної оборони. Для розміщення військових частин Сил територіальної оборони Збройних Сил України в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць використовується інфраструктура (фонди) Збройних Сил України, а також інфраструктура (фонди) складових сил безпеки та сил оборони, інфраструктури (фонди) органів місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З урахуванням зазначеного вище необхідно завчасно у мирний час створити сприятливі умови для вжиття відповідних додаткових заходів щодо удосконалення:
- підготовки у мирний час формування та розгортання в особливий період військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони;
- організації та підтримання у постійній готовності системи управління територіальною обороною в місті;
- взаємодії міської ради, органів військового управління при підготовці до виконання та при виконанні завдань територіальної оборони;
- військово-патріотичного і духовно-морального виховання населення, прищеплення почуття особистої відповідальності за захист Батьківщини, міста, своєї родини, дому.
Також виникає гостра необхідність щодо удосконалення теоретичної і практичної підготовки особового складу військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони до виконання завдань територіальної оборони в особливий період з:
- оперативного розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;
- охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності в умовах особливого періоду;
- виконання заходів правового режиму воєнного стану;
- організації взаємодії між Одеською обласною державною адміністрацією, забезпечення належних умов підтримання публічної безпеки і правопорядку в умовах особливого періоду;
- спеціальної підготовки військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони.
Зазначені вище завдання передбачаються у заходах Програми і мають бути поставлені в авангарді організаційної роботи виконавчих органів Одеської міської ради, домінувати у навчально-виховному процесі закладів світи, на підприємствах міста та з усіма категоріями громадян.
2.2. Програма передбачає здійснення комплексу заходів, що сприятимуть забезпеченню готовності громадян України до національного спротиву, налагодженню взаємодії з цих питань між регіональним управлінням Сил територіальної оборони, добровольчими формуваннями територіальної громади міста, виконавчим органом, комунальними підприємствами та установами, та створення належних умов для реалізації відповідних повноважень.
Крім того, Програма визначає основні напрямки підтримки та забезпечення підрозділів Сил територіальної оборони, зміцнення матеріально-технічної бази.
Відповідно до Закону України «Про основи національного спротиву» фінансування та матеріально-технічне забезпечення національного спротиву здійснюються за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, а також з інших, не заборонених чинним законодавством України джерел.
Програма підготовлена на підставі вимог і положень Конституції України, Бюджетного кодексу України, законів України «Про основи національного спротиву», «Про оборону України», «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», рішення Ради національної безпеки і оборони України від 25 березня 2021 року «Про Стратегію воєнної безпеки України», введеного в дію Указом Президента України від 25 березня 2021 року № 121/2021, Положення про добровольчі формування територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1449, інших нормативно-правових актів.
ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ
Метою Програми є сприяння обороні України шляхом максимально широкого залучення громадян України до дій, спрямованих на забезпечення воєнної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності держави, а також формування у громадян патріотичної свідомості та стійкої мотивації, набуття ними знань та практичних вмінь, необхідних для захисту України.
IV. ОБҐРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ, ОБСЯГІВ ТА ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ; СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Розв’язання проблемних питань здійснюватиметься шляхом:
- участі у підготовці та виконанні завдань національного спротиву в мирний час та в особливий період;
- забезпечення виконання заходів національного спротиву місцевого значення та підготовки громадян України до національного спротиву;
- сприяння створенню добровольчих формувань територіальних громад;
- забезпечення життєдіяльності населення і функціонування об’єктів інфраструктури;
- сприяння популяризації участі в заходах національного спротиву.
Ресурсне забезпечення Програми наведено у додатку 1 до Програми.
Фінансування Програми передбачається за рахунок коштів бюджету Теплодарської міської територіальної громади в межах наявного фінансового ресурсу та з інших, не заборонених чинним законодавством України джерел. Програма розрахована на період 2022 – 2023 років.
V. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
5.1. Реалізація Програми здійснюватиметься за такими напрямами:
– матеріально-технічне забезпечення добровольчих формувань територіальної громади міста Теплодар;
- забезпечення функціонування системи військового обліку на території міста Теплодар;
- матеріальне забезпечення заходів з планування територіальної оборони в м. Теплодар.
Напрями діяльності та заходи Програми наведено у додатку 2 до Програми.
VІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОГРАМИ
Виконання Програми дасть змогу своєчасно та якісно виконувати вимоги законів України, указів Президента України та постанов Кабінету Міністрів України щодо забезпечення підготовки та проведення заходів з розгортання діяльності регіонального управління Сил територіальної оборони, добровольчих формувань територіальної громади м. Теплодар на належному рівні, а саме:
- у мирний час – створення сприятливих умов для належної підготовки особового складу підрозділів Сил територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста до виконання завдань за призначенням; забезпечення матеріально-технічними засобами військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста згідно з потребами; обладнання місць формування, створення бази для підготовки підрозділів Сил територіальної оборони м. Теплодар;
- в особливий період – забезпечення надійного функціонування органів місцевого самоврядування, органів військового управління, оперативного розгортання військ Збройних Сил України та інших військових формувань;
- охорона та оборона важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності;
- боротьба з диверсійно-розвідувальними силами, іншими озброєними формуваннями агресора, антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями та мародерами;
- підтримання правового режиму воєнного стану, посилення охорони громадського порядку та безпеки громадян.
VІІ. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ
ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Координацію виконання Програми здійснює відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради.
Загальний контроль за реалізацією Програми здійснюється постійною комісією з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Виконавці Програми щоквартально до 5 числа місяця, наступного за звітним, подають відповідальному виконавцю Програми інформацію про стан її виконання.
Відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради щорічно доповідає про хід виконання Програми за звітний період на засіданні Виконавчого комітету Теплодарської міської ради у І півріччі року, наступному за звітним.
Після закінчення встановленого строку виконання Програми відділу з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради складає підсумковий звіт про результати її виконання та надає його на розгляд Виконавчому комітету Теплодарської міської ради, а після схвалення – на затвердження Теплодарській міській раді, не пізніше ніж у шестимісячний строк після закінчення встановленого строку її виконання.
Додаток 1
до Програми
Ресурсне забезпечення
Міської цільової програми сприяння розвитку територіальної оборони
територіальної громади міста Теплодар на 2022 – 2023 роки
Джерела фінансування, які пропонується залучити на виконання Програми |
Роки виконання Програми |
Усього витрат на виконання Програми (тис.грн) |
|
2022 рік |
2023 рік |
||
Усього, в т. ч.: |
200,0 |
200,0 |
400,0 |
Бюджет Теплодарської міської територіальної громади, усього, |
50,0 |
50,0 |
100,0 |
Залучені коштів з інших джерел не заборонених законодавством України |
150,0 |
150,0 |
300,0 |
Додаток 2
до Програми
Напрями діяльності та заходи
Міської цільової програми сприяння розвитку територіальної оборони
територіальної громади міста Теплодар на 2022 – 2023 роки
№ з/п |
Перелік заходів Програми |
Строк виконання заходу |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), |
Очікуваний результат |
|||
Усього |
2022 рік |
2023 рік |
|||||||
1. |
Розвиток територіальної оборони територіальної громади міста Теплодар |
2022 – 2023 роки |
Виконавчий комітет Теплодарської міської ради, управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна |
Усього, в т. ч.: |
400,0 |
200, 0 |
200, 0 |
Забезпечення територіальної оборони та захист населення |
|
бюджет Теплодарської міської територіальної громади |
100, 0 |
50, 0 |
50, 0 |
||||||
Залучені коштів з інших джерел не заборонених законодавством України |
300,0 |
150,0 |
150,0 |
||||||