№52-ПРР від 02.02.2021р. Про здійснення державної регуляторної політики Теплодарської міською радою та її виконавчим комітетом за 2020 рік

УКРАЇНА

 ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 ПРОЕКТ РІШЕННЯ

  

Про здійснення державної регуляторної

політики Теплодарської міською радою

та її виконавчим комітетом за 2020 рік

 

 

         Керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» Теплодарська міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити звіт «Про здійснення державної регуляторної політики Теплодарською міською радою та її виконавчим комітетом за 2020 рік» (додається).
  2. Виконавчому комітету Теплодарської міської ради продовжити роботу щодо дотримання законодавства з питання впровадження державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

 

Додаток

до рішення Теплодарської міської ради

від ____ _______2021р №____________

Інформація

щодо здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності Теплодарською міської радою та виконавчим комітетом за 2020 рік

 

Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою реалізації принципів державної регуляторної політики виконавчими органами Теплодарської міської ради проводилась робота, спрямована на:

– вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між виконавчим комітетом та суб’єктами господарювання;

– недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів;

– зменшення втручання держави у діяльність суб’єктів господарювання;

– усунення перешкод для розвитку господарської діяльності.

 

Станом на 01.01.2020 у реєстрі діючих регуляторних актів виконавчого комітету Теплодарської міської ради налічувалося 30 регуляторних актів

Згідно вимог статті 7 «Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів» Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рішенням Теплодарської міської ради від 28.11.2019 № 643-VII було затверджено план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів виконавчих органів Теплодарської міської ради на 2020 рік.

Протягом 2020 року вносились зміни до вказаного плану  діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, відповідні рішення виконавчого комітету оприлюднені на офіційному сайті Теплодарської міської ради в підрозділі «Регуляторна політика». Таким чином, було заплановано підготувати згідно з планом (з урахуванням змін) 8 проектів регуляторних актів.

Фактично підготовлено та оприлюднено 5 проектів регуляторних актів:

  • рішення Теплодарської міської ради від 01.07.2020р. №725-VII «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати та пільг зі сплати за землю на території м.Теплодар Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 01.07.2020р. №724- VII «Про встановлення ставок єдиного податку на території м.Теплодар»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 14.07.2020р. №730- VII «Про встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 11.12.2020р. №10- VIII «Про визнання таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-ІV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м.Теплодар розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до міського бюджету»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 11.12.2020р. № 9- VIII «Про визнання таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 01.03.2012р. №212- VI «Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсу по наданню житлово-комунальних послуг з вивезення твердих побутових відходів».

Під час розробки проектів регуляторних актів, з метою одержання зауважень та пропозицій, розробником проекту готується аналіз регуляторного впливу з дотриманням вимог ст.8 Закону та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, який разом з проектом регуляторного акту та експертним висновком направляється на погодження, отримання пропозицій та зауважень до Регуляторної служби України.

Для досягнення мети регуляторної політики і реалізації її принципів підготовлені проекти регуляторних актів разом з відповідними аналізами регуляторного впливу оприлюднювались на сайті Теплодарської міської ради (trada.gov.ua) в підрозділі «Регуляторна політика» з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об»єднань відповідно до вимог ст..9 та 13 Закону.

         Відстеження результативності регуляторних актів є інструментом контролю громадськості за дією регуляторного акта. З метою забезпечення додержання принципів державної регуляторної політики, досягнення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб»єктів господарювання, громадян та органів місцевого самоврядування відповідно до статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики» проводились базові, повторні та періодичні відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих Теплодарською міською радою та її виконавчим комітетом

 Рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 28.11.2019 № 644-VII було затверджено план-графік проведення заходів з відстеження результативності діючих регуляторних актів, до якого за необхідністю вносилися доповнення. Протягом звітного періоду було проведено 13 відстежень результативності діючих регуляторних актів, які були заслухані та розглянуті на постійній депутатській комісії з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

За результатами проведених заходів з відстеження результативності регуляторних актів, аналізів регуляторного впливу з переліку діючих регуляторних актів виконавчого комітету Теплодарської міської ради у 2020 році знято 6 регуляторних актів:

  • рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м.Теплодар розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 01.03.2012р. №212-VI «Про затвердження положення про порядок проведення конкурсу по наданню житлово-комунальних послуг з вивезення твердих побутових відходів»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 24.03.2016р. №84-VII «Про затвердження Положення про порядок визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді м.Теплодар, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 27.06.2019р.№590-VII «Про встановлення ставок єдиного податку на території м.Теплодар на 2020 рік»;
  • рішення Теплодарської міської ради від 27.06.2019р.№589/1-VII «Про встановлення ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради на 2020 рік»
  • рішення Теплодарської міської ради від 27.06.2019р.№592/1-VII «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати та пільг зі сплати за землю на території м.Теплодар Одеської області у 2020 році»

Вся регуляторна діяльність Теплодарської міської ради та її виконавчого комітету висвітлена на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради в підрозділі «Регуляторна політика» там же  розміщено реєстр діючих регуляторних актів. В реєстрі вказано терміни здійснених заходів з відстеження результативності регуляторних актів та заплановані терміни наступних відстежень. Станом на 01.01.2021р. до реєстру увійшло 29 регуляторних актів.

 

Висновки

В цілому стан реалізації державної регуляторної політики у місті визначає стійку тенденцію з упорядкування регуляторних процесів відповідно до вимог нормативно-правової бази, а впровадження її принципів дозволяє враховувати баланс інтересів влади та суб’єктів господарювання. Але все ж таки існує загроза прийняття нормативно-правових актів Теплодарською міською радою чи виконавчим комітетом без урахування вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв»язку з тим, що розробники даних рішень не завжди приділяють достатньої уваги даному питанню.

Робота Теплодарської міської ради та її виконавчого комітету буде і надалі спрямована на прийняття виважених рішень з урахуванням максимально можливих позитивних результатів, спрямованих на поліпшення умов для розвитку підприємницької та господарської діяльності, з обов’язковим забезпеченням відкритості, гласності, доступності нормативно – правової інформації та участі громадськості в обговоренні проектів регуляторних  актів.