УКРАЇНА
ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
Про затвердження міської програми
“Питна вода міста Теплодар на 2021-2023 роки”
Відповідно до ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою покращання забезпечення населення міста питною водою нормативної якості; поліпшення на цій основі стану здоров’я населення та оздоровлення соціально-екологічної ситуації в місті; охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання, Теплодарська міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити міську програму “Питна вода міста Теплодар на 2021-2023 роки”, згідно додатку (додається).
2.Начальнику фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради (Одарич С.П.) здійснювати фінансування заходів даної програми, згідно затвердженого бюджету на відповідний рік.
- Визнати такими, що втратили чинність з 01.01.2021 року рішення Теплодарської міської ради від 04.08.2005 року № 436-IV “Про затвердження міської програми “Питна вода”, від 26.01.2012 року № 193- VI “Про внесення змін та доповнень до міської програми “Питна вода на 2005-2020 р.р.”, від20.12.2012 року № 318-VI “Про внесення до міської програми “Питна вода на 2005-2020 р.р.”
- 4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:
– з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку;
– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Додаток
до міської програми “Питна вода
міста Теплодар на 2021 – 2023 роки”
Завдання та заходи реалізації міської програми
“Питна вода міста Теплодар на 2021-2023 роки”
№ з/п |
Найменування завдання |
Найменування заходу |
Термін виконання |
Відповідальні виконавці Програми |
Очікувані результати |
1 |
Утримання та обслуговування об’єкту: “Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною” |
– здійснення заходів щодо щомісячного лабораторного контролю води |
2021-2023 |
Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради, МКП“Теплодарводоканал” |
покращання забезпечення населення міста питною водою нормативної якості;
поліпшення на цій основі стану здоров’я населення та оздоровлення соціально-екологічної ситуації в місті;
охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.
|
2 |
– здійснення заходів щодо технічного обслуговування обладнання для очищення та знезараження води, що входить до складу об’єкту; |
||||
3 |
– здійснення заходів щодо щомісячного обслуговування; |
||||
4 |
– здійснення заходів щодо оплати наданих комунальних послуг та енергоносіїв на об’єкт; |
||||
5 |
– сплата податку з рентної плати, та інші видатки, які пов’язані з ними, тощо; |
||||
6 |
-придбання предметів, матеріалів, обладання та інвентарю для використання з утримання та обслуговування об’єкту; |
||||
7 |
-здійснення заходів пов’язаних з ремонтними роботами на об’єкті; |
||||
8 |
-здійснення заходів щодо обстеження об’єкту з наданням висновків про технічний стан та їх експлуатаційну придатність, тощо |
||||
9 |
-інші заходи, які пов’язані з ремонтом, утриманням та обслуговуванням об’єкту, тощо |
Додаток до рішення
Теплодарської міської ради
від “____” _________2020 року
№ ___________
Міська програма
“ Питна вода міста Теплодар на 2021-2023 роки ”
м.Теплодар – 2020
ЗМІСТ
1.Паспорт Програми |
3
|
2.Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма |
4-6
|
3.Визначення мети Програми |
6
|
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми |
6-7
|
5. Обсяг та джерела фінансування. Строки та етапи виконання Програми |
7-8
|
6. Напрями діяльності, завдання та заходи Програми |
8-9
|
7.Очікувані результати виконання Програми |
9-10
|
8. Координація та контроль за ходом виконанням Програми |
10
|
9. Додаток “ Завдання та заходи реалізації міської програми “Питна вода міста Теплодар на 2021-2023 роки”
|
11 |
1.Паспорт Програми
Назва програми |
Міська програма “Питна вода міста Теплодар на 2021-2023 роки” |
Ініціатор розроблення програми |
Теплодарська міська рада |
Підстава для розроблення програми |
Бюджетний кодекс України; – Кодекс цивільного захисту України; – Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”; -Закон України “Про охорону навколишнього природного середовища”; – Закон України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”; -Закон України “Про питну воду та питне водопостачання”; -інші нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері. |
Розробник програми |
Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради |
Учасники програми |
Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради, підприємства, установи, організації, суб’єкти господарювання |
Головна мета програми |
Покращання забезпечення населення міста питною водою нормативної якості; розвиток водопровідно-каналізаційної мережі; підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров’я населення та оздоровлення соціально-екологічної ситуації в місті; охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання. |
Термін реалізації програми |
2021-2023 роки |
Джерела фінансування |
Міський бюджет та кошти з інших джерел, не заборонених законодавством України. |
Загальний обсяг фінансування |
Надходження коштів на реалізацію заходів програми в межах видатків, що затверджені бюджетом міста на відповідний рік. |
2.Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Міська програма “Питна вода міста Теплодар на 2021 – 2023 роки” (далі – Програма) розроблена на підставі чинного законодавства у сфері питної води та питного водопостачання складається з Водного кодексу України, Кодексу України про надра, законів України “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, Закону України “Про питну воду та питне водопостачання” та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері.
Програма спрямована на реалізацію державної політики щодо забезпечення населення території Теплодарської міської ради якісною питною водою.
Забезпечення населення міста Теплодар питною водою є однією з пріоритетних проблем, розв’язання якої необхідно для збереження здоров’я, поліпшення умов діяльності і підвищення рівня життя населення міста.
Розроблення Програми обумовлено:
-незадовільним екологічним станом поверхневих та підземних джерел питного водопостачання;
-вірогідністю потенційної загрози ускладнення санітарно-епідемічної ситуації внаслідок низької якості питної води;
-незадовільним технічним станом та зношеністю основних фондів систем питного водопостачання та водовідведення;
-застосуванням застарілих технологій та обладнання в системах питного водопостачання;
-обмеженістю інвестицій та дефіцитом фінансових ресурсів, необхідних для розвитку, утримання в належному технічному стані та експлуатації систем питного водопостачання;
– недостатністю використання розвіданих запасів та перспективних ресурсів підземних вод для питного водопостачання населення;
Станом на 01 жовтня 2020 року майже 90% очисних споруд і 70% мереж в нашому регіоні фактично відпрацювали термін амортизації, і не забезпечує нормативне очищення стоків, що призводить до забруднення річки Дністер з якої через магістральні водоводи вода надходить в водопровідні мережі нашого міста.
Очисні споруди водопроводу та каналізаційні очисні споруди м.Теплодар морально і фізично застарілі. Будувались вони з перспективою збільшення потужностей і на даний час завантаженість більшості їх недостатня, що веде до перевитрат електроенергії.
Місто забезпечено централізованим водопостачанням, де послуги з централізованого водопостачання надає міське комунальне підприємство “Теплодарводоканал”. Протяжність водопровідних мереж складає 37,303 км.
Для централізованого питного водопостачання використовується басейн р.Барабой/басейн річок Причорномор’я, район басейну річок Причорномор’я.
Усі об’єкти, що експлуатуються цим підприємством, є комунальною власністю територіальної громади міста.
Питне централізоване водопостачання міста на 100 відсотків забезпечується за рахунок поверхневих вод. Якість води у поверхневих водних об’єктах є вирішальним чинником санітарного та епідемічного благополуччя населення. Водночас більшість басейнів річок можна віднести до забруднених та дуже забруднених.
Забруднення водних об’єктів – джерел питного водопостачання за недостатньої ефективності роботи водопровідних очисних споруд тягне за собою погіршення якості питної води та створює серйозну небезпеку для здоров’я населення, обумовлює високий рівень захворюваності кишковими інфекціями, гепатитом, збільшує ризик впливу на організм людини канцерогенних і мутагенних факторів.
На території Теплодарської міської ради знаходиться 2 водозабірні свердловини, одна з яких є власністю територіальної громади міста Теплодар та знаходиться на балансовому обліку в Управлінні майна та інвестицій Теплодарської міської ради.
Об’єкт: “Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною” розташований за адресою: Одеська область, м.Теплодар, вулиця Генерала Плієва 15Б.
У місті розроблено Програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства м.Теплодар на 2021-2023 роки, одним з розділів якої є водопровідно-каналізаційне господарство м.Теплодар з метою забезпечення споживачів безперебійним і якісним водопостачанням та водовідведенням.
Неможливість своєчасної заміни чи реконструкції мереж і об’єктів водопостачання та водовідведення призводить до щорічного збільшення ветхих та аварійних мереж, відсотка замортизованого обладнання, що у свою чергу веде до збільшення аварійних ситуацій і погіршення якості послуг, що надаються.
Для поліпшення ситуації, що склалася, потрібні тарифи, які повністю покривають виробничі витрати та мали б інвестиційну складову. Крім того, необхідно збільшити фінансування з місцевих та державного бюджетів.
Позитивними змінами, у цьому напрямку необхідно відмітити, що з кожним роком збільшується обсяг коштів, які виділяються з місцевих бюджетів для співфінансування робіт по розвитку та ремонту мереж і споруд водопровідно-каналізаційного господарства.
Однак без дієвої фінансової допомоги Держави вирішити проблему зменшення аварійних ділянок мереж, заміни обладнання на сучасне (економічне та надійне), проведення реконструкції існуючих об’єктів і будівництва нових, з метою гарантованого забезпечення населення послугами з водопостачання та водовідведення, неможливо.
Невиконання вказаних заходів веде до вимушеної експлуатації фізично і морально застарілого обладнання на КОС, КНС, ВНС, свердловинах, що призводить до перевитрат енергоресурсів, матеріальних і трудових ресурсів.
Проблеми водопостачання населення та якості питної води мають загальнодержавне стратегічне значення і потребують комплексного вирішення.
3.Визначення мети Програми
Метою Програми є покращання забезпечення населення міста питною водою нормативної якості; розвиток водопровідно-каналізаційної мережі; підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров’я населення та оздоровлення соціально-екологічної ситуації в місті; охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.
Для досягнення цієї мети необхідне вирішення завдань щодо попередження забруднення джерел питного водопостачання, забезпечення їх відповідності санітарно-епідеміологічним вимогам, підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення за рахунок реалізації водоохоронних, технічних, санітарних заходів, контролю за якістю питної води, розвитком систем очищення, транспортуванням питної води та водовідведенням.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми
Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є реалізація державної політики щодо розвитку та реконструкції систем централізованого водопостачання; охорони та попередження забруднення джерел питного водопостачання; доведення якості питної води до вимог державних стандартів; нормативно-правового забезпечення у сфері питного водопостачання та водовідведення; розроблення та впровадження науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання та приладів.
Проблему передбачається розв’язати шляхом:
-упорядкування зон санітарної охорони джерел питного водопостачання; забезпечення дотримання вимог нормативних документів у сфері здійснення контролю за якістю питної води, що споживається;
-приведення до нормативних вимог зон санітарної охорони та водоохоронних зон джерел питного водопостачання, проведення оцінки екологічного та гігієнічного стану джерел питного водопостачання на відповідність установленим вимогам;
-будівництва і реконструкції водопровідних та каналізаційних очисних споруд з метою зменшення обсягів неочищених стічних вод, що скидаються у водні об’єкти, а також утилізації осадів;
-будівництва та впровадження станцій (установок) доочищення питної води із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання, приладів та науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок;
-впровадження новітніх технологій, обладнання, матеріалів, приладів, використання яких спрямоване на енерго- і ресурсозбереження, підвищення якості питної води та очищення стічних вод.
Удосконалення водозаборів з підземних джерел питного водопостачання та технологій підготовки питної води передбачає:
-проведення інвентаризації водозаборів підземних вод з визначенням техніко-економічних, санітарно-епідеміологічних та екологічних критеріїв водозаборів;
-використання індивідуальних та колективних установок (пристроїв) доочищення води для питних потреб у місцях її безпосереднього споживання.
Впровадження нових технологічних рішень із вдосконалення водозаборів повинно здійснюватися тільки після проведення відповідної санітарно-гігієнічної експертизи.
Особливу увагу необхідно приділяти розширенню використання підземних вод. Це викликане необхідністю забезпечення резервним водопостачанням міста на випадок надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру так як водопостачання здійснюється з поверхневих джерел.
- Обсяг та джерела фінансування.
Строки та етапи виконання Програми
Фінансування заходів Програми передбачається з таких джерел: міський бюджет, обласний або державний бюджети, кошти з інших джерел, не заборонених законодавством України.
За рахунок коштів місцевого, обласного або державного бюджетів фінансування здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених бюджетом шляхом спрямування коштів відповідним виконавцям.
В ході реалізації заходів Програми можливі корегування, повʼязані з фактичним надходженням коштів на реалізацію розділів Програми, уточненням обсягів робіт і виходячи з реальних можливостей бюджету.
Виконання заходів Програми передбачається на 3 роки, з 2021 року по 2023 рік.
Етапи виконання прогами:
І етап – 2021 рік; ІІ етап – 2022 рік; ІІІ етап 2023 рік.
Програма переглядається щороку з метою уточнення завдань, які необхідно вирішити у наступному році. Також, у разі необхідності протягом поточного року можуть вноситися зміни щодо прогнозних обсягів фінансування, переліку завдань та заходів, тощо. Пропозиції щодо внесення змін до Програми готує Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради.
Всього тис.грн. |
Прогнозні обсяги фінансування, тис.грн |
||
І етап |
ІІ етап |
ІІІ етап |
|
2021 |
2022 |
2023 |
|
1500,0 |
500,0 |
500,0 |
500,0 |
- Напрями діяльності, завдання та заходи Програми
Виконання Програми здійснюється за такими основними напрямами:
– охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання;
– розвиток та реконструкція систем водопостачання та водовідведення;
– забезпечення підприємства питного водопостачання та водовідведення ресурсо- та енергозберігаючими технологіями подачі питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю.
Серед заходів, що дають змогу значно поліпшити якість питного водопостачання, суттєве значення мають заходи щодо покращання стану зон санітарної охорони джерел питного водопостачання, які включають: проведення обстеження стану першого поясу зон санітарної охорони, їх відновлення; здійснення робіт з попередження міграції забруднюючих речовин у другому і третьому поясах зон санітарної охорони; винесення за межі другої зони санітарної охорони особливо небезпечних забруднювачів – звалищ, полігонів твердих побутових відходів, скотомогильників тощо.
Удосконалення водозаборів з підземних джерел питного водопостачання передбачає:
– проведення інвентаризації водозаборів підземних вод з визначенням техніко-економічних, санітарно-епідеміологічних та екологічних критеріїв водозаборів;
– здійснення робіт із вдосконалення конструкцій водозабірних свердловин, фільтрів, підйомного обладнання, контрольно-вимірювальної апаратури;
– розробку комплексу заходів щодо захисту підземних вод від виснаження та забруднення.
У 2021-2023 роках передбачається розширення використання індивідуальних та колективних установок (пристроїв) доочищення води для питних потреб у місцях її безпосереднього споживання. Такі установки (пристрої) питного водопостачання в першу чергу будуть використовуватися для оснащення лікувально-профілактичних, шкільних і дошкільних закладів, підприємств харчової промисловості та громадського харчування.
Розвиток і реконструкція систем питного водопостачання та водовідведення передбачає :
– будівництво та реконструкцію водопровідних споруд;
– реконструкцію та ремонт мереж водопостачання та водовідведення;
– будівництво та реконструкцію споруд з очищення стічних вод;
– запобігання аваріям на підприємстві питного водопостачання та водовідведення.
Основним завданням розвитку систем питного водопостачання та водовідведення є здійснення заходів щодо забезпечення населення питною водою нормативної якості.
Розроблені в Програмі заходи можуть бути виконані за умови реалізації взаємопов’язаних заходів інших програм, зокрема Національної програми екологічного оздоровлення басейну Дністр та поліпшення якості питної води, загальнодержавної Програми розвитку водного господарства, загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства, Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства м.Теплодар на 2021-2023 роки.
Технічне переоснащення водопровідно-каналізаційного господарства неможливе без значних капітальних вкладень.
Технічне переоснащення повинно починатись з проведення енергетичного та технічного обстеження об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства, експертизи витрат та втрат, пов’язаних з виробництвом та наданням послуг. На основі цих обстежень повинні бути розроблені та реалізовані інвестиційно-інноваційні проекти, які повинні забезпечити зменшення споживання енергоресурсів, технологічних витрат та втрат, впровадження прогресивних технологій, направлених на поліпшення якості надання послуг.
Для стимулювання енергозбереження на підприємствах повинен бути запроваджений і діяти відповідний механізм.
Завдання та заходи реалізації міської програми “Питна вода міста Теплодар на 2021-2023 роки” зазначені у додатку до міської програми “Питна вода міста Теплодар на 2021 -2023 роки” (додається).
7.Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть можливість забезпечити:
– реалізацію державної політики у сфері питної води та питного
водопостачання;
– підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з
питного водопостачання та водовідведення;
– населення, підприємства, установи та організації питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання;
– поліпшення санітарно-епідемічної ситуації щодо забезпечення питною водою та зниження на цій основі захворюваності населення;
-охорону і раціональне використання джерел питного водопостачання та поступове їх відновлення;
-впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, матеріалів, реагентів, обладнання тощо;
-підвищення ефективності функціонування підприємств питного водопостачання та водовідведення;
-зниження витрат матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі питного водопостачання та водовідведення;
-оптимальне співвідношення рівня витрат на оплату послуг питного водопостачання та доходів населення.
Реалізація Програми дозволить суттєво поліпшити забезпечення якісною питною водою населення міста.
- Координація та контроль за ходом виконанням Програми
Координацію діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, залучення до виконання Програми в установленому законодавством порядку підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування здійснює Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради.
З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості фінансового забезпечення реалізації Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійні комісії міської ради:
– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі;
– з питань житлово – комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку.