Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.

Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.

Громадяни, які одержували субсидію протягом 2015-2016 рр., автоматично отримуватимуть її  в наступному (2016-2017рр) опалювальному сезоні.

Як оформити субсидію?

Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.  Готові документи можна:

  • самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
  • надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання.
  • відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua)

Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв. 

Міфи про субсидії

Міф 1. Кажуть, що субсидію доведеться повертати, а її оформлення може перешкодити продажу квартири, будинку чи оформленню спадку!?

Насправді субсидія є безповоротною державною допомогою, а її отримання НЕ пов’язане і НЕ тягне за собою зміни власника житла.

Міф 2. Кажуть, що необхідно використовувати в повному обсязі газ, воду та інші комунальні послуги, на які призначено житлову субсидію, інакше її перестануть надавати!?

Насправді якщо люди не використали всю норму ресурсів на сім’ю, заощаджені кошти субсидії залишаються на рахунках сім’ї і можуть бути використані в подальші місяці, в тому числі і для погашення обов’язкової частки платежу.

Міф 3. Кажуть, що клопоту з оформленням субсидії багато, а в реальності вона може скласти мізерну суму!?

Насправді субсидію оформити просто: треба лише заповнити Заяву і Декларацію. Все решта зроблять органи соціального захисту. Подати заявку тепер можна і в електронному вигляді.

Субсидія розраховуються на основі середньомісячного сукупного доходу сім’ї і у середньому вона складає 1500- 2000 гривень.

Міф 4. Кажуть, що субсидії не надаються безробітним працездатним громадянам або сім’ям, до складу яких входять такі особи!?

Насправді якщо здорові молоді люди працездатного віку не навчаються, не перебувають на військовій службі, не працюють і  не декларують доходів, але на якісь же кошти живуть,  то для розрахунку субсидії їм буде враховано умовний дохід в розмірі двох прожиткових мінімумів для працездатної особи – з 1 травня 2016 року 2900 грн. І субсидія їм буде призначена.

Міф 5. Кажуть, що субсидії не призначаються за наявності заборгованості за оплату комунальних послуг!?

Насправді заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги НЕ впливає на оформлення субсидії. І ніхто не буде позбавляти українців власності через несплату комунальних тарифів.

Міф 6. Кажуть, що за помилки при заповненні Декларацій будуть штрафувати або навіть забирати субсидії!?

Насправді жодних штрафів за помилки в Деклараціях НЕ буде. Важливо не приховувати інформацію про свої доходи.

Міф 7. Кажуть, що  громадяни можуть втратити субсидію, якщо будуть купувати валюту!?

Насправді субсидія не призначається, якщо будь-хто з членів домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням про призначення субсидії здійснив одноразову купівлю товарів робіт та послуг на суму, яка на дату купівлі перевищує 50 тисяч гривень. Купівля валюти НЕ входить в перелік вартісних покупок, здійснення яких позбавляє права на субсидію.

Міф 8. Кажуть, що субсидій позбавляють ті сім’ї, які мають депозити!?

Насправді депозити в банках НЕ враховуються як доходи і не входять в перелік критеріїв, на підставі яких може бути відмовлено в наданні субсидії.

Міф 9. Кажуть, що субсидія не призначається батькам пенсіонерам, в помешканні яких зареєстровані повнолітні діти, які проживають в іншому місці!?

Насправді рішення комісії приймається з урахуванням документу, що підтверджує тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих. За відсутності документа – на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї.

Міф 10. Кажуть, що сім’я не може претендувати на субсидію, якщо у будь-кого з членів родини у власності є земельний пай!?

Насправді наявність будь-якого майна, в тому числі квартири, машини, трактора, корови, земельних паїв, НЕ впливає на право отримання субсидії. Під час розрахунку  субсидії враховується дохід, що його приносить це майно. Якщо пай не здають в оренду, то й доходу немає.

Безробітні також мають право на субсидію

Люди, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, та студенти мають право на безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг – субсидію.

Громадянам, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і отримують допомогу з безробіття, студентам денної форми навчання при оформленні субсидії враховують фактичний розмір доходу. А громадянам, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, але не отримують допомогу з безробіття, –  один прожитковий мінімум. Для тих, хто не перебуває на обліку в центрі зайнятості і свої доходи декларує як нульові, органи соціального захисту населення рахують два прожиткові мінімуми.

Тимчасово переміщені особи теж мають право на отримання субсидії, оскільки не буде враховуватися у дохід грошова допомога, яка їм виплачується державою.

 Про зміни у складі сім’ї необхідно повідомляти органи соціального захисту

У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб у житловому приміщенні, на яке оформлена субсидія, громадяни зобов’язані поінформувати органи соціального захисту населення про зміни у складі сім’ї.

Після уточнення інформації відбудеться перерахунок розміру житлової субсидії. У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб, в залежності від соціального статусу та доходів людини, що прописалася, субсидія на сім’ю може бути збільшена або зменшена. Позаяк, відповідно до формули розрахунку субсидії, розмір допомоги залежить від сукупного доходу сім’ї: чим більша кількість членів сім’ї та її сукупний дохід, тим меншою є компенсація держави за комунальні послуги.

Якщо громадяни протягом місяця самостійно не повідомили про збільшення кількості зареєстрованих у житловому приміщенні людей, органи соціального захисту населення у разі виявлення такого порушення мають право призупинити, не скасувати, нарахування допомоги на сплату житлово-комунальних послуг.

 

Зростання мінімальної зарплати не вплине на розмір субсидії призначеної у 2016-2017 роках

Зростання мінімальної заробітної плати не вплине на розрахунок субсидії, яку люди отримають цього року, оскільки при розрахунку розміру допомоги до уваги беруться доходи за попередній 2015 рік.

Більше того, в наступному опалювальному сезоні при розрахунку розміру субсидії ще будуть враховуватися доходи за 2016 рік. Тобто нова мінімальна зарплата впливатиме на розрахунок розміру субсидії аж в опалювальнрму сезоні 2018-2019 років.

Постачальники послуг зобов’язані зараховувати зекономлені субсидії у рахунки наступних платежів

Сума субсидії, яку держава надала громадянам для оплати комунальних послуг в розмірі соціальних нормативів, і яка не використана у минулому місяці родиною внаслідок економії електроенергії, газу чи води, має зараховуватися постачальником послуги у рахунок плати за послуги наступних розрахункових періодів, у тому числі обов’язкової частки платежу.

Якщо виконавець житлово-комунальної послуги «ігнорує» зекономлену субсидію і нараховує інакше, він порушує діюче законодавство (Постанова КМУ № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»).

Відтак, якщо сім’я використала менше, ніж встановлено соціальним нормативом, у наступному місяці вона має право на те, щоб зекономлені кошти були зараховані у рахунок наступних платежів, в тому числі обов’язкової плати за комуналку. Крім того, сума зекономленої субсидії не впливає на розрахунок розміру обов’язкової плати за комунальні послуги. Він визначається виходячи з сукупного доходу сім’ї та інформації про тарифи від надавачів послуг і не змінюється протягом періоду отримання субсидії.

У випадку порушення таких прав, українці можуть звертатися із скаргами до керівників органів влади на місцях або органів місцевого самоврядування. Там допоможуть врегулювати ситуацію із неправомірним нарахуванням коштів у випадку, якщо на рахунку домогосподарства числиться зекономлена субсидія.

Сім’ї, які не підпадають під дію субсидії, мають можливість сплачувати рахунки за теплопостачання рівними частинами протягом року

Уряд надав можливість українським сім’ям, які не підпадають під дію житлової субсидії, сплачувати рахунки за теплопостачання рівними частинами протягом року. Тобто у споживачів буде можливість в опалювальний період сплачувати лише 50% вартості спожитих послуг, решту – 50% рахунку – доплатити у літній період.

Відповідне рішення було прийнято 19 жовтня 2016 року на засіданні Кабінету міністрів України та закріплено ухвалою Постанови «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів в оплаті за послуги централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату за послугу з централізованого опалення».

Для цього родині варто звернутися із письмовою заявою до виконавця послуги з централізованого опалення про надання розстрочки в оплаті житлово-комунальної послуги  з теплопостачання. Починаючи з дати подання заяви щомісяця протягом опалювального періоду тепло-комунальне підприємство виставлятиме рахунок у вигляді 50% від нарахованої плати за спожиту послугу.

Решту суми – неоплачених 50% від нарахованої протягом опалювального періоду плати за житлово-комунальну послугу виставлятиметься споживачу протягом міжопалювального періоду щомісяця рівними частинами, починаючи з травня до вересня включно.

Розрахунок та розподіл рівними частинами протягом кожного місяця міжопалювального періоду суми неоплачених 50% від нарахованої протягом опалювального періоду плати за  житлово-комунальну послугу з централізованого опалення здійснюється виконавцем житлово-комунальної послуги з централізованого опалення.

У разі звернення споживача, який не має житлової субсидії, із заявою для отримання розстрочки в оплаті комунальних рахунків та теплопостачання, тепло-комунальне підприємство у платіжному документі передбачить:

  • графу для зазначення оплати 50% від нарахованої плати за  житлово-комунальну послугу з централізованого опалення протягом опалювального періоду
    •  графу розрахованої і розподіленої рівними частинами протягом кожного місяця міжопалювального періоду суми неоплачених 50% від нарахованої плати за  житлово-комунальну послугу з централізованого опалення.

                         Заява     

                   Начальник УПСЗН виконкому Теплодарської міської ради

                                                  Полюк Т.М.

 

 

 

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.