Про затвердження Положення про Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області в новій редакції

27 жовтня 2016 року                                                                       №186VII

 

 

Про затвердження  Положення про Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області в новій редакції

 

 

 

       Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  наказу Міністерства  соціальної політики України №741 від 26.11.2012 року «Про затвердження Методичних рекомендацій  з розроблення  положень  про структурні підрозділи соціального захисту населення місцевих держадміністрацій»,  Теплодарська міська рада

 

 

ВИРІШИЛА:

 

1.Затвердити  Положення про Управління праці  та соціального захисту населення  виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області в новій редакції (додається).

  1. Визнати таким, що втратили чинність рішення Теплодарської міської ради від 27.02.2014 року №466-VI, від 29.11.2014 року №531-VI, від 29.12.2014 року №553-VI.

3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку та соціального захисту населення. 

 

 

 

Міський голова                                                                          М.В.Жовнір

                                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                  рішенням Теплодарської

                                                                                  міської ради                                                 

                                                                                  від  27 жовтня 2016 року

                                                                                  №186-VII

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про управління праці та соціального захисту населення

виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області

 

  1. ЗАГАЛЬHІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Управління праці та  соціального захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області  (надалі – управління) є структурним підрозділом виконавчого комітету  Теплодарської міської ради Одеської області  та є неприбутковою організацією.

Управління підконтрольне і підзвітне міській раді, підпорядковане її виконавчому комітету, міському голові та Департаменту охорони здоров’я та соціального захисту населення Одеської обласної державної адміністрації.

1.2. Управління в своїй діяльності керується Конституцією та Законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства  соціальної політики України, рішеннями міської ради та виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, іншими нормативно-правовими актами, наказами начальника управління  цим Положенням.

1.3. Управління забезпечує організацію здійснення власних та делегованих повноважень органів виконавчої влади, визначених пунктом «а» підпунктом 2, пунктом «б» підпунктами 6,7,8,12 ст.30 , пунктом «а» частини першої, підпунктами 1- 6, 9-10,14 пункту «б» частини першої статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

1.4. Для розгляду питань, що належать до компетенції Управління, в ньому можуть утворюватися комісії.

 

  1. ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ

2.1. Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної соціальної політики  сфері соціального захисту населення, що включає:

забезпечення  реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати праці і належних умов праці, організацію ефективного співробітництва  місцевих органів  виконавчої влади  та органів місцевого самоврядування з профспілками  та їх об’єднаннями , організації роботодавців та їх об’єднаннями;

– забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, підтримки сім’ї, протидії торгівлі людьми, виконання програм і здійснення  заходів у цій сфері;

призначення  та виплата соціальної допомоги , компенсацій та інших виплат, встановлених законодавством України, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;

–  розроблення та організація виконання комплексних програм та заходів щодо поліпшення становища  соціально вразливих  верств населення, сімей та громадян, які перебувають в складних життєвих обставинах, та всебічно сприяння  в отриманні ними соціальних виплат та послуг за місцем проживання, перебування;

–  забезпечення  соціальної інтеграції інвалідів, сприяння створенню умов  для безперешкодного доступу  інвалідів до об’єктів соціальної інфраструктури;

– здійснення державної політики приватизації комунального житлового фонду,  для яких суб’єктом права власності є територіальна  громада міста;

– ведення  квартирного обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;

– забезпечення  реалізації регіональних та міських соціальних програм.

 

3.ФУНКЦІЇ УПРАВЛІННЯ

  1. 3. Управління відповідно до визначених повноважень виконує такі функції:

3.1. організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики та здійснює контроль за їх реалізацією;

3.2.    з питань реалізації заходів соціальної підтримки населення:

  • організовує в межах своєї компетенції роботу щодо надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, пільг з оплати житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу та пільгового проїзду окремим категоріям громадян, інших пільг, передбачених законодавством України;
  • здійснює призначення та виплату:
  • державної допомоги сім’ям з дітьми, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, особам, які не мають права на пенсію та інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам та особам, які проживають разом з інвалідом І чи II групи внаслідок психічного розладу, компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги, а також інших видів державної допомоги відповідно до законодавства України;

– державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд;

– щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за інвалідом І групи, а також за престарілим, який досяг 80-річного віку;

– одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня»;

– бере участь у роботі комісій, утворених при міській раді та її виконавчому комітеті з питань соціального захисту населення;

– сприяє громадянам в одержанні документів, необхідних для призначення окремих видів допомог, субсидій та надання пільг;

– проводить електронні звірки інформації від організацій-надавачів послуг щодо витрат, пов’язаних з наданням пільг окремим категоріям громадян, з відомостями, що містяться в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги;

– здійснює розрахунки з організаціями-надавачами послуг за надані пільги окремим категоріям громадян та призначені житлові субсидії населенню;

– формує податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку отримувачів державних соціальних допомог;-

– проводить інвентаризацію особових справ і особових рахунків осіб, які одержують соціальні допомоги, субсидії та пільги в установленому законодавством порядку;

– організовує прийом документів для призначення усіх видів соціальної допомоги та послуг за принципом «єдиного вікна» та забезпечує розгляд заяв та прийняття рішень відповідно до затверджених стандартів надання послуг;

– надає консультації з питань прийому документів для призначення усіх видів компенсацій, пільг, соціальних допомог та послуг;

– здійснює контроль відповідно до чинного законодавства за цільовим використанням коштів, спрямованих на надання державних соціальних допомог та інших видів соціальної підтримки, передбачених законодавством України;

– організовує роботу головного державного соціального інспектора;

3.3. у сфері реалізації державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян:

– організовує призначення та виплату допомог, компенсацій та надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України;

– здійснює підготовку документів щодо визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

– організовує санаторно-курортне лікування інвалідів, ветеранів війни та праці, жертв нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також виплату грошових компенсацій вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян;

– подає пропозиції до проектів регіональних програм із соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

– організовує в межах своєї компетенції роботу з надання пільг пенсіонерам, інвалідам, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним громадянам та іншим категоріям осіб, що мають право на пільги відповідно до законодавства України;

– аналізує стан виконання комплексних програм, здійснення заходів соціальної підтримки малозабезпечених верств населення, надання встановлених законодавством України пільг соціально незахищеним громадянам та подає міському голові пропозиції з цих питань;

– здійснює відповідно до законодавства України виплату грошових компенсацій вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян;

– видає відповідні посвідчення категоріям громадян, які мають право на пільги відповідно до чинного законодавства;

– організовує та здійснює виплату одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;

– бере участь у виконанні заходів державних програм соціальної і професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку зі Збройних Сил та інших військових формувань та здійснює контроль за їх реалізацією;

3.4. у сфері соціального обслуговування, здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг населенню:

– організовує роботу з визначення потреби міста у соціальних послугах, готує та подає пропозиції міському голові щодо організації надання соціальних послуг відповідно до потреби, створення установ, закладів та служб соціального захисту населення та здійснення соціального замовлення на надання необхідних соціальних послуг недержавними організаціями;

– забезпечує облік осіб, які звертаються в управління з питань направлення в установи та заклади, що надають соціальні послуги, сприяє в оформленні документів цим особам;

– координує діяльність відділення соціальної допомоги вдома при управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради в реалізації законодавства України;

– здійснює аналіз ефективності проведення у громаді соціальної роботи з сім’ями/особами, спрямованої на попередження потрапляння їх у складні життєві обставини, та прогнозування їх потреб у соціальній підтримці;

– співпрацює  з підприємствами, установами і організаціями, незалежно від форм власності, з питань соціального обслуговування та надання допомоги непрацездатним громадянам;

– організовує проведення благодійних акцій та надання благодійної допомоги соціально незахищеним громадянам;

– готує пакет документів для направлення одиноких пенсіонерів (інвалідів) в будинки-інтернати;

– веде облік осіб, які звільнились з місць позбавлення волі та осіб, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми;

– здійснює соціальну та/або психологічну підтримку учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб з урахуванням визначених потреб;

– здійснює контроль за цільовим використанням допомоги при народженні дитини і створенням належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини;

– забезпечує призначення та виплату компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги;

– подає пропозиції міській раді та її виконавчому комітету під час формування проекту бюджету міста щодо передбачення коштів у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення на компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги;

– подає в установленому порядку пропозиції щодо встановлення піклування над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров’я потребують догляду;

– вживає заходів до соціального захисту бездомних громадян та осіб, звільнених з місць позбавлення волі; 

3.5. у сфері соціальної інтеграції інвалідів:

– здійснює облік інвалідів, дітей-інвалідів та інших осіб, які мають право на безоплатне забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації;

– здійснює роботу з оформлення документів для визначення права інвалідів та дітей-інвалідів на безоплатне та пільгове забезпечення автомобілями;

– здійснює виплату грошових компенсацій, передбачених законодавством України;

– визначає потребу у забезпеченні інвалідів та окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації, автомобілями, санаторно-курортним лікуванням, компенсаційними виплатами, передбаченими законодавством України, та направляє узагальнену інформацію Департаменту охорони здоров’я та  соціального захисту населення Одеської обласної держадміністрації;

–  інформує інвалідів про послуги державної служби зайнятості щодо підбору роботи, проведення професійної орієнтації з метою вибору виду професійної діяльності та визначення виду професійного навчання шляхом професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;

– інформує міський центр зайнятості та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про інвалідів, які виявили бажання працювати;

– бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення;

3.6 забезпечує ведення єдиної інформаційно-аналітичної системи соціального захисту населення (ІАССЗН), Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП); централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), інших інформаційних систем та реєстрів, визначених Мінсоцполітики, підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі.

3.7 інформує населення з питань, що належать до його компетенції, роз’яснює громадянам положення нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції, у тому числі через засоби масової інформації;

3.8.забезпечує на відповідному рівні реалізацію міжнародних проектів із соціальних питань;

3.9. готує  пропозиції до програми соціально-економічного розвитку міста, організація розробки та подання на розгляд міської ради цільових (комплексних) перспективних і поточних програм з питань, що належать до компетенції управління;

3.10.забезпечує надання додаткових до встановлених  законодавством соціальних допомог і пільг громадянам за рахунок коштів міського бюджету, благодійних та спонсорських надходжень;                 

3.11.забезпечує ведення бухгалтерського обліку доходів і видатків     місцевого бюджету та субвенції з обласного та державного бюджетів;

3.12. організовує фінансове  забезпечення громадських організацій міста;

3.13. складає фінансову звітність  про використання коштів місцевого і державного бюджетів та подає її відповідним органам;

3.14. сприяє волонтерським організаціям та окремим волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам;

3.15.надає  роз’яснення нормативно-правових актів і рішень органів місцевого самоврядування щодо соціального захисту населення;

3.16. забезпечує своєчасний  розгляд звернень фізичних та юридичних осіб, вживає  заходів щодо усунення причин виникнення скарг;

3.17.забезпечує співробітництво місцевих органів виконавчої влади  та органів місцевого самоврядування профспілками та їх об’єднаннями, організаціїми роботодавців та їх об ’єднаннями;

3.18.  здійснює повідомну реєстрацію колективних договорів, їх перевірку на відповідність чинному законодавству та забезпечує зберігання копій;

3.19 здійснює моніторинг показників заробітної плати та своєчасність її виплати працівникам підприємств, установ , організацій всіх форм власності, а також фізичних осіб-підприємців;

3.20.розробляє (бере участь у розробленні) територіальної програми зайнятості населення, бере участь у реалізації інших заходів щодо поліпшення ситуації на ринку праці;

3.21.забезпечує соціальний захист працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими  та важкими умовами праці, вживає заходів  до якісного проведення атестації робочих місць;

3.22.забезпечує  діяльність місцевих комісій у справах альтернативної (невійськової ) служби;

3.23. здійснює приватизацію комунального житлового фонду Теплодарської міської ради;

3.24.здійснює ведення квартирного обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

3.25.здійснює інші передбачені законом повноваження;

 

  1. ПРАВА І ПОВНОВАЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ

4.1. Управління для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:

   – одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

   –  залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структур міської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань

   – вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи міської ради, виконавчого комітету у сфері соціального захисту населення;
  – користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

  – скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до їх компетенції;

 – представляти управління у державних та громадських установах, підприємствах,  організаціях при розгляді питань, що входять до компетенції управління;

 –  відвідувати вибірково місце роботи осіб, які звертаються за призначенням соціальної допомоги, для проведення перевірки відомостей про їх доходи за умови пред’явлення рішення про проведення перевірки власнику або уповноваженому ним органу підприємства, установи, організації, фізичній особі – суб’єкту підприємницької діяльності;

  –  висвітлювати в засобах масової інформації питання, що належать до  компетенції управління.

4.2. Управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами міської ради, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.                

 

  1. КЕРІВНИЦТВО УПРАВЛІННЯ

5.1. Управління очолює начальник, який призначається і звільняється з посади міським головою відповідно до чиного законодавства.

5.2. Начальник управління:

– здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, визначає ступінь відповідальності свого заступника, керівників відділів управління;

– подає на затвердження міській раді положення про управління;

 – розробляє структуру управління;

 – без доручення діє від імені управління і представляє його інтереси в усіх установах і організаціях;

– узгоджує посадові інструкції працівників управління та розподіляє обов’язки між ними;

– затверджує положення про відділи управління;

– планує роботу управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи міської ради та її виконавчого комітету;

– вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;

 – звітує перед міською радою та міським головою про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів роботи;

– може входити до складу виконавчого комітету міської ради;

– вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконавчого комітету міської ради питань, що належать до компетенції управління, та розробляє проекти відповідних рішень;

– може брати участь у засіданнях місцевих органів виконавчої влади;

– представляє інтереси управління у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради, з Департаментом охорони здоров’я та соціального захисту населення Одеської обласної держадміністрації, місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями;

– видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;

– є головним розпорядником коштів, переданих управлінню з міського бюджету для виконання програм у сфері соціального захисту населення відповідно до затверджених у встановленому порядку кошторисів та здійснює контроль за використанням цих коштів;

– здійснює добір кадрів;

– організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб управління;

– подає міському голові пропозиції щодо:

  • призначення на посаду та звільнення з посади у порядку, передбаченому законодавством про службу в органах місцевого самоврядування, посадових осіб управління, присвоєння їм рангів, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

      – прийняття на роботу та звільнення з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників управління, які не є посадовими особами, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

      – проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління;

– забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

– здійснює інші повноваження, визначені законодавством.

5.3 Начальник управління може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою за поданням начальника управління.           

5.4. Кваліфікаційні вимоги.

       На посаду начальника може бути призначена особа яка має повну  вищу освіту  за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше 2-х років, або, виходячи із виконання виконавчим органом основних завдань та функцій, стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 3-х років, вільно володіє українською мовою.

 

  1. 6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

       Начальник та працівники управління,  що вчинили правопорушення, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

 

  1. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ.

7.1 Управління є головним розпорядником бюджетних асигнувань та утримується за рахунок коштів міського бюджету.

7.2. Управління є юридичною особою публічного права, має круглу печатку з своїм найменуванням, інші необхідні штампи, фірмові бланки, реквізити.

7.5.  Ліквідація і реорганізація управління здійснюється міською радою в порядку, визначеному чинним законодавством України.

7.6. Управління вважається припиненим з дати внесення до Єдиного державного реєстру (ЄДР) запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.