27 жовтня 2016 року №183–VII
Про затвердження Міської цільової соціальної Програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним хворобам на 2017-2019роки
Відповідно до п.22 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою активізації роботи щодо боротьби з захворюванням на СНІД, поліпшення комплексної профілактики та спеціалізованої медичної допомоги хворим на СНІД, Теплодарська міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити міську цільову соціальної Програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним хворобам на 2017-2019 роки (додаток додається).
2.Керівникам структурних підрозділів виконавчого комітету Теплодарської міської ради причетним до виконання даної Програми, забезпечити виконання передбачених заходів.
3.Начальнику фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради (Одарич С.П.) при формуванні місцевих бюджетів на 2017-2019 роки включити до проекту рішення фінансування даної програми.
4.Визнати таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 27 лютого 2014 року №467-VІ «Про затвердження міської Програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД в м. Теплодар на 2014 – 2018 роки».
5.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:
– з питань депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку та соціального захисту населення;
– з питань освіти, охорони здоров’я, культури, спорту та у справах дітей;
– фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Міський голова М.В.Жовнір
Додаток до рішення Теплодарської міської ради від 27 жовтня 2016 року №183-VII |
||||||||
Заходи міської цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним хворобам на 2017-2019 роки |
||||||||
Назва напрямку діяльності |
Перелік заходів |
Виконавці |
Строк виконання |
Джерело фінансування |
План |
Виконання |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2017 рік |
2018 рік |
2019 рік |
|
1.Забезпечення дієвості програми і заходів з протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу
|
1.1 Впровадити стратегії забезпечення доступу представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ до профілактичних послуг та лікування хворих на ВІЛ-інфекцію/СНІД |
Кабінет «Довіра» |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
1.2.Забезпечення соціального замовлення соціальних послуг, що надаються людям, які живуть з ВІЛ та уразливим до ВІЛ групам населення, громадськими організаціями |
Служба у справах дітей; неурядових організацій Одеської області ГО «Сонячне коло».
|
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
2. Зміцнення кадрового потенціалу і матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, які надають допомогу людям, які живуть з ВІЛ
|
2.1 Удосконалення матеріально-технічного забезпечення кабінет «Довіра» (у тому числі шляхом закупівлі в установленому порядку діагностичного обладнання) |
місьвиконком |
2016-2018 |
|
|
|
|
|
|
2.2 Забезпечити кабінети «Довіра» міста штатними кадрами відповідно до вимог чинного законодавства |
міськвиконком |
2016-2018 |
міський бюджет |
Забезпечені штатними кадрами |
|
|
|
|
2.3.Забезпечення закупівлі тест-систем для проведення вірусологічних досліджень та обслуговування обладнання у «Централізованій імуно-вірусологічній лабораторії з діагностикою СНІДу та інших небезпечних вірусних інфекцій» |
міськвиконком |
2016 |
міський бюджет |
8 тис. |
8 тис. |
9 тис. |
|
|
2.4.Забезпечення нагляду за дотриманням вимог інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я усіх форм власності, соціальних служб Одеської області та офісів НУО |
Заст.головного лікаря по медичній частині |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
3. Формування толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ, та представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ.
|
3.1 Забезпечення розробки і проведення інформаційних кампаній з питань подолання стигми та дискримінації щодо ВІЛ-інфікованих осіб та представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ в рамках соціального замовлення |
Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Теплодарської міської ради, кабінет «Довіра» |
2016-2018 |
Інші джерела |
|
|
|
|
3.2.Забезпечення проведення інформаційно-просвітницької роботи з питань толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих дітей та молоді в рамках соціального замовлення |
Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Теплодарської міської ради, кабінет «Довіра» |
2016-2018 |
Обласний бюджет |
|
|
|
|
|
|
3.3 Забезпечення фінансової підтримки програм допомоги ВІЛ-інфікованим дітям та молоді комунальної установи «Центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді», яка спрямована на допомогу ВІЛ-інфікованим дітям та молоді в рамках соціального замовлення |
Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Теплодарської міської ради, НУО |
2016-2018 |
Обласний бюджет |
|
|
|
|
4. Навчання учнів та студентів у навчальних закладах всіх форм власності за програмами профілактики ВІЛ та формування здорового способу життя на основі життєвих навичок |
4.1.Проведення конференцій, круглих столів та інших профілактичних інформаційних заходів серед учнівської та студентської молоді щодо профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу |
Департамент освіти і науки , кабінет «Довіра» |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
5. Забезпечення охоплення програмами профілактики ВІЛ представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ та їх статевих партнерів, а також ув’язнених, дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, безпритульних та бездоглядних дітей та які не отримують належного батьківського піклування |
5.1 Забезпечення супроводу учасників програм профілактики з числа представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ до лікувально-профілактичних закладів для своєчасного лікування або отримання медичної допомоги в рамках соціального замовдення |
НУО ГО «Сонячне коло»; |
2016-2018 |
Глобальний фонд для боротьби з ВІЛ/СНІД, туберкульозом і малярією ; Медична субвенція (фінансування враховано в заходах 21.4 і 21.5 для груп ризику як послуга з консультування |
|
|
|
|
|
5.2 Сприяння наданню дітям із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітям, які не отримують належного батьківського піклування, безпритульним та бездоглядним дітям соціальних та профілактичних послуг, залучення їх до інформаційно-профілактичних заходів, у тому числі шляхом функціонування вуличних мультидисциплінарних команд і клінік, дружніх до молоді в рамках соціального замовлення |
Cлужба у справах дітей Теплодарської місько ради, ГО «Сонячне коло» |
2016-2018 |
Обласний бюджет
|
|
|
|
|
|
5.3 Забезпечення надання споживачам ін’єкційних наркотиків комплексних профілактичних послуг, рекомендованих Всесвітньою організацією охорони здоров’я та Об’єднаною програмою Організації Об’єднаних Націй з урахуванням кращого світового досвіду, на базі громадських організацій, мобільних пунктів та амбулаторій, аптек тощо в рамках соціального замовлення
|
Cлужба у справах дітей |
2017-2018
2016-2017
|
Обласний бюджет
Глобальний фонд для боротьби з ВІЛ/СНІД, туберкульозом та малярією
|
|
|
|
|
|
5.4 Забезпечення охоплення споживачів ін’єкційних наркотиків програмами замісної терапії, включаючи заклади системи виконання покарань
|
|
2016-2018
2016
2016-2018
|
Державний бюджет Глобальний фонд для боротьби з ВІЛ/СНІД, туберкульозом та малярією Обласний бюджет |
|
|
|
|
|
5.5 Забезпечення надання чоловікам, які мають секс з чоловіками, комплексних профілактичних послуг, рекомендованих Всесвітньою організацією охорони здоров’я, Об’єднаною програмою Організації Об’єднаних Націй з ВІЛ/СНІДу з урахуванням кращого світового досвіду, на базі громадських організацій, мобільних пунктів та амбулаторій, аптек тощо |
|
2017-2018
2016-2017 |
Обласний бюджет
Глобальний фонд для боротьби з ВІЛ/СНІД, туберкульозом та малярією |
|
|
|
|
|
5.6.Сприяти створенню на базі кабінетів нарколога та акушер-гінеколога ООЦПБС консультативного пункту для ВіЛ-інфікованих жінок СІН, клієнтів НУО з питань зменшення шкоди, включення до реабілітаційних програм, використання ЗПТ, планування вагітності |
|
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
6. Забезпечення доступу та охоплення вагітних жінок до послуг з консультування та тестування на ВІЛ-інфекцію та профілактики передачі ВІЛ від матері до дитини |
6.1 Здійснення заходів із профілактики передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини шляхом забезпечення закладів охорони здоров’я |
Міськвиконком |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
– швидкими тестами для обстеження під час пологів жінок, які не пройшли обстеження на допологовому етапі; |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
– тест-системами для визначення вірусного навантаження та CD4; |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
– антиретровірусними препаратами для профілактики передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини; |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
– тест-системами та витратними матеріалами для проведення ранньої (методом полімеразної ланцюгової реакції) та серологічної (ІФА, ІБ) діагностики ВІЛ-інфекції у дітей, народжених ВІЛ-інфікованими матерями; |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
– медичними виробами одноразового використання вітчизняного виробництва (набори для матері та дитини для пологів) |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
міській бюджет |
|
|
|
|
|
– адаптованими молочними сумішами для дітей першого року життя, народжених ВІЛ-інфікованими матерями |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
міський бюджет |
12 тис. |
13 тис. |
13,5 тис. |
|
|
6.2 Запровадження доступу до терапії антиретровірусними препаратами з метою профілактики інфікування ВІЛ у дискордантних пар |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
7. Забезпечення профілактики інфікування ВІЛ на робочому місці, передусім для медичних працівників |
7.1. Передбачити формулювання в колективних договорах і угодах положень із охорони праці та соціального захисту із урахуванням нових потреб працівників у контексті ВІЛ-інфекції/СНІДу та змін у чинному законодавстві |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
8. Надання медикаментозної постконтактної профілактики ВІЛ-інфікування особам з можливим ризиком інфікування ВІЛ |
8.1 Забезпечення проведення медикаментозної постконтактної профілактики ВІЛ-інфікування серед осіб з можливим ризиком інфікування ВІЛ |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Враховані в лікуванні Антиретровірусною терапією (АРТ) |
|
|
|
|
|
8.2.Забезпечення засобами індивідуального захисту медичних працівників, які можуть зазнавати ризику зараження ВІЛ під час виконання службових обов’язків
|
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
міський бюджет |
1,5тис. |
2 тис. |
2 тис. |
|
9. Забезпечення вільного доступу до безоплатного консультування та тестування на ВІЛ-інфекцію населення |
9.1 Забезпечення вільного доступу до безоплатного консультування та тестування на ВІЛ-інфекцію із застосуванням методів імуноферментного аналізу та швидких тестів для населення, насамперед для груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ, а також під час анонімних тестувань при проведенні щорічних профілактичних оглядів працівників органів внутрішніх справ |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Місцевий бюджет
|
5 тис. грн. |
5 тис. |
5 тис. |
|
|
9.2 Забезпечення проведення обов’язкового тестування донорської крові з метою виявлення ВІЛ
|
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет
Обласний бюджет
|
|
|
|
|
10. Профілактика захворюваності на вірусні гепатити В і С, інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ), для представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ та ВІЛ-інфікованих |
10.1 Проведення досліджень на маркери вірусних гепатитів В та С у ВІЛ-інфікованих
|
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет
Обласний бюджет
|
|
|
|
|
11. Забезпечення проведення лабораторних досліджень та діагностики ВІЛ-інфекції гарантованої якості |
11.1 Забезпечення проведення підтверджувальних досліджень у разі виявлення серологічних маркерів до збудника ВІЛ-інфекції, а також ідентифікаційних досліджень при постановці під медичний нагляд: закупівля тест-систем ІФА та імунного блоту для підтвердження наявності серологічних маркерів ВІЛ |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет
Обласний бюджет
|
|
|
|
|
12.Систематичний скринінг груп підвищеного ризику щодо захворювання на ТБ та гепатити |
12.1. Формування груп підвищеного ризику щодо захворювання на ВІЛ, ВГ та ТБ |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, Райдержадміністрації, міськвиконкоми |
2016-2018 |
коштів не потребує |
|
|
|
|
12.2. Здійснення систематичного скринінгу, що включає виявлення випадків ТБ та гепатитів та відстеження осіб, які знаходяться в контакті з хворими, в тому числі серед груп підвищеного ризику |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, Райдержадміністрації, міськвиконкоми |
2016-2018 |
Обласний бюджет |
|
|
|
|
|
Місцевий бюджет |
0,5 тис. |
0,5 тис. |
0,5 тис. |
|
||||
12.3. Охоплення скринінгом на туберкульоз дітей серед груп підвищеного ризику на туберкульоз |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, Райдержадміністрації, міськвиконкоми |
2016-2018 |
Місцевий бюджет |
|
|
|
|
|
12.4.Охоплення скринінгом на гепатит В або С серед груп підвищеного ризику (без ЛЖВ) |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради |
2016-2018 |
Місцевий бюджет |
|
|
|
|
|
13. Залучення до сучасних методів діагностики ТБ |
13.1.Виявлення випадків туберкульозу методом мікроскопії мокротиння в закладах первинної медико-санітарної допомоги |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА, департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, Райдержадміністрації, міськвиконкоми |
2016-2018 |
Місцевий бюджет |
1тис. |
1 тис. |
1 тис. |
|
13.2.охоплення обстеженням за допомогою молекулярно-генетичних методів методів діагностики всіх випадків підтвердженого ТБ відповідно до показань |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Інші джерела фінансування (Глобальний фонд боротьби з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом та малярією) |
|
|
|
|
|
14.Всеохоплюючий доступ до діагностики та якісного лікування ТБ, МРТБ та гепатитів й всього комплексу послуг |
14.1.Розробка Локальних протоколів надання медичної допомоги ВІЛ-інфікованим, хворим ТБ та гепатитам |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
14.2.Охоплення тестуванням на медикаментозну чутливість до протитуберкульозних препаратів І та ІІ ряду хворих на туберкульоз із бактеріовиділенням |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
Обласний бюджет |
|
|
|
|
||||
Інші джерела фінансування (Глобальний фонд боротьби з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом та малярією) |
|
|
|
|
||||
14.3.Охоплення хворих на ТБ та ТБ/ВІЛ рентгенологічними методами дослідження |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА, райдержадміністрації та міськвиконкоми |
2016-2018 |
Обласний бюджет |
|
|
|
|
|
Місцевий бюджет |
|
|
|
|
||||
14.4. Удосконалення системи управління якістю лабораторних досліджень у сфері ТБ |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Обласний бюджет |
|
|
|
|
|
14.5.Забезпечити доступ до програм лікування всіх хворих на ТБ, МРТБ та гепатити, включаючи дітей та важкодоступні верстви населення, у т. ч. ВПО, мігрантам, особам без громадянства |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
Обласний бюджет |
|
|
|
|
||||
Інші джерела фінансування (Глобальний фонд боротьби з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом та малярією) |
|
|
|
|
||||
14.6. Забезпечення препаратами для лікування побічних реакцій серед хворих на ТБ та ТБ/ВІЛ згідно до потреби |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Інші джерела фінансування (Глобальний фонд боротьби з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом та малярією) |
|
|
|
|
|
14.7. Забезпечити доступ до паліативної допомоги ВІЛ-інфікованих, хворих на ТБ та ко-інфекції |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Місцеві бюджети |
2 тис. |
2 тис. |
2 тис. |
|
|
14.8.Зміцнення співпраці між органами місцевого самоврядування та пенітенціарним сектором з метою забезпечення безперервності лікування пацієнтів ВІЛ, ТБ та гепатити, які переводяться з пенітенціарних закладів до закладів цивільного сектору та навпаки |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА, Управління Державної пенітенціарної служби України в Одеській області |
2016-2018 |
Інші джерела |
|
|
|
|
|
15. Впровадження спільних заходів протидії ко-інфекціям ТБ/ВІЛ, гепатити/ВІЛ та ведення поєднаних патологій |
15.1. зміцнення моделі комплексного надання інтегрованих послуг хворим на поєднані захворювання, включаючи ПМСД
|
міськвиконком |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
15.2.Забезпечення доступу до консультування та тестування на ВІЛ хворих на ТБ та гепатити |
Кабінет «Довіра» |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
15.3. Забезпечити проведення профілактичного лікування латентної туберкульозної інфекції серед ЛЖВ, у т.ч. серед осіб, які отримують послуги зі зниження шкоди від зловживання психотропними речовинами |
Кабінет «Довіра» |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
|
|
|
|
|
15.4.забезпечення доступу хворих на ТБ/ВІЛ до раннього та контрольованого лікування АРТ та профілактичного лікування ко-тримоксазолом |
Кабінет «Довіра» |
2016-2018 |
Коштів не потребує |
виконується |
|
|
|
|
16.Удосконалення системи охорони здоров’я в галузі протидії соціально небезпечнимхворобам |
16.1.Раціональне управління необхідними ресурсами для забезпечення ефективного всебічного доступу до послуг охорони здоров’я шляхом: – проведення розрахунку потреби в ліжках фтизіатричного профілю; – розробки механізму перерозподілу ресурсів для надання соціальної підтримки хворих на етапі амбулаторного лікування; – розробки проект реформування закладів охорони здоров’я обласного підпорядкування, які надають допомогу хворим на ТБ, ВІЛ та ко-інфекції, у т.ч. лабораторій; – створення Регіонального центру громадського здоров’я; – створення КП «Центр соціально значущих хвороб»
|
міськвиконкоми |
2016-2018 |
Інші джерела фінансування (проекти USAID Delloite, Hope, Кімонікс) |
|
|
|
|
16.2. Зміцнення матеріально-технічної бази за рахунок закупівлі обладнання та покращення його обслуговування |
міськвиконкоми |
2016-2018 |
Міський бюджет |
|
|
|
|
|
16.3 запровадження сучасних заходів з ІК за ТБ, спрямованих на запобігання поширенню захворювання на туберкульоз у закладах охорони здоров’я, місцях довгострокового перебування осіб і проживання хворих на туберкульоз шляхом: – закупівлі ультрафіолетових опромінювачів; – закупівлі респіраторів; – закупівлі масок;
|
міськвиконкоми |
2016-2018 |
|
|
|
|
|
|
Місцевий бюджет |
|
|
|
|
||||
17. Епіднагляд та управління даними |
17.1.Здійснення наставницьких візитів фахівців обласного рівня для надання організаційно-методичної та консультативної допомоги фахівцям районів |
Департамент охорони здоров’я та соціального захисту населення ОДА |
2016-2018 |
Інші джерела фінансування (Проекти USAID RESPOND,Кімонікс, Норе, Глобальний фонд для боротьби з ВІЛ/СНІД, туберкульозу та малярії)
|
|
|
|
|
Разом за програмою |
|
|
|
|
|
|
|
|
Державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
|
|
Обласний бюджет |
|
|
|
|
|
|
|
|
Місцеві бюджети |
|
|
|
30тис. |
31,5 тис. |
33 тис. |
|
|
Глобальний фонд для бортьби з ВІЛ/СНІД, туберкульозом та малярією |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інші джерела |
|
|
|
|
|
|
|