28 листопада 2019р. №642-VII
Про затвердження Програми розвитку малого
та середнього підприємництва у м. Теплодар на 2020-2022 роки
Відповідно до Закону України «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», з урахуванням Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджених наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18.09.2012 №44, керуючись п. 22 ч. 1 ст.26, ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою розвитку підприємницької та інвестиційної діяльності в місті, забезпечення підтримки малих і середніх підприємств, Теплодарська міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму розвитку малого та середнього підприємництва у м.Теплодар на 2020-2022 роки (з додатками 1 та 2 ) (далі – Програма), що додається.
- Затвердити Порядок використання бюджетних коштів для фінансової підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва м.Теплодар в межах Програми як її невід’ємну частину (додаток 3 до Програми).
- Затвердити склад конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору суб’єктів малого та середнього підприємництва на отримання фінансової підтримки з міського бюджету (додаток 4 до Програми)
4.Структурним підрозділам Теплодарської міської ради, установам та організаціям міста, залученим учасникам Програми проводити відповідну роботу щодо забезпечення виконання заходів Програми розвитку малого та середнього підприємництва у м. Теплодар на 2020-2022 роки.
5.Відділу соціально-економічного розвитку та Управлінню майна та інвестицій Теплодарської міської ради щорічно до 15 квітня наступного за звітним періодом року інформувати про хід виконання Програми на черговій сесії Теплодарської міської ради.
6.Фінансовому управлінню виконавчого комітету Теплодарської міської ради протягом 2020-2022 років передбачати в міському бюджеті на відповідний рік асигнування для реалізації заходів Програми.
7.Визнати таким, що втратило чинність з дати прийняття даного рішення, рішення Теплодарської міської ради №373-VII від 25 січня 2018 року «Про затвердження розвитку конкурентноспроможності малого та середнього підприємництва м.Теплодар на 2018-2020роки.
8.Контроль за виконанням даного рішення покласти постійну комісію міської ради з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Міський голова М.В.Жовнір
Додаток
до рішення
Теплодарської міської ради
від «28» листопада 2019 року
№642-VII
Програма
розвитку малого та середнього підприємництва
у м. Теплодар на 2020-2022 роки
Теплодар – 2019
Паспорт Програми розвитку малого та середнього підприємництва
у м. Теплодар на 2020-2022 роки
1. Ініціатор розроблення Програми | Відділ соціально-економічного розвитку міської ради |
2. Розробник Програми | Відділ соціально-економічного розвитку міської ради |
3. Співрозробники Програми (у разі наявності) | |
4. Відповідальний виконавець Програми | Виконавчий комітет, Відділ соціально-економічного розвитку та Управління майна та інвестицій міської ради |
5. Учасники Програми | Міська рада, банківські установи, суб’єкти малого і середнього підприємництва |
6. Термін реалізації
Програми |
2020-2022 роки |
6.1. Етапи виконання
Програми(для довгострокових програм) |
|
7. Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми | Міський бюджет |
8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми | 152,015 млн. грн. |
у тому числі: | |
8.1. коштів міського бюджету | 18,015 млн. грн. |
8.2. коштів інших місцевих бюджетів | – |
8.3. коштів інших джерел | 134,0 млн. грн. |
- Комплексний аналіз стану розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в регіоні
Досвід країн світу свідчить, що ефективність функціонування економіки залежить від оптимального розвитку малого, середнього та великого бізнесу. Водночас малий та середній бізнес (далі – МСБ) – основа соціально-економічного розвитку.
В Україні в останні роки МСБ набуває також все більшого розвитку. За даними Мінекономрозвитку, серед усіх підприємств України малий та середній бізнес складає 99,8%, там працює 79% населення. На початку 2018 року кількість ФОПів складала 1,77 млн, а під кінець року їх було вже 1,84 млн.
За даними ООН, на малих та середніх підприємствах виробляється від 30 до 60% національного продукту – залежно від країни. Український же МСБ дає тільки до 15% ВВП.
Експерти часто зазначають окрім позитивних чинників, що сприяють розвитку малого підприємництва, і негативні. Труднощі з придбанням необхідного обладнання, недостатній розвиток ринку збуту продукції, незахищеність працівників цих підприємств тощо. Однак ключовим є недостатність фінансових ресурсів.
В рамках проекту Unlimit Ukraine, який створено на базі Європейської Бізнес Асоціації, проведено дослідження настроїв малого бізнесу в країні. Цього року індекс склав 2,7 з 5 можливих балів (минулого року було 3,2). Підприємці зазначали, що порівняно з минулим роком, малому бізнесу в Україні стало складніше працювати. Так, 38,4% опитаних виявились незадоволеними поточним станом справ у бізнесі, тоді як 31,6% підприємців ситуація цілком влаштовує. Для порівняння: минулого року переважали позитивні настрої – 45% задоволених проти 26% негативно налаштованих.
Якби у підприємців була можливість змінити одну річ на користь свого бізнесу, більшість з них змінили б рівень податків. За нею йде доступність кредитування та державна підтримка бізнесу. Адже у порівнянні з рівнем кредитної ставки в сусідніх країнах ЄС на рівні 2-4% видаються не підйомними кредитні ставки вітчизняних банків на рівні 25 %. Окремо варто виділити проблему недостатньої інформованості підприємців про податкові зміни, можливості для розвитку. Наприклад, ті ж кредитні програми або гранти, що існують.
З метою покращення ситуації щодо розвитку та нарощування виробництва суб’єктами МСБ Одеською обласною радою разом з Одеською обласною адміністрацією було прийнято та реалізовано Програму розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в Одеській області на 2017-2020 роки.
Основними напрямами цієї Програми є забезпечення підтримки малих і середніх підприємств шляхом запровадження програм кредитування, часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, сприяння розвитку інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва, гарантування прав суб’єктів малого і середнього підприємництва під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, впровадження механізмів сприяння та стимулювання до використання у виробництві суб’єктами малого і середнього підприємництва новітніх технологій, а також технологій, які забезпечують підвищення якості товарів (робіт, послуг).
Аналіз стану розвитку підприємництва в Одеській області дає підстави вважати, що програми та заходи стимулювання підприємницької діяльності мають позитивний ефект.
Табл. 1 Кількість підприємств та фізичних-осіб підприємців в Одеській області
2016 | % до попереднього року | 2017 | % до попереднього року | 2018 | % до попереднього року | |
Середні | 807 | – | 889 | 110,1 | 886 | 99,6 |
Малі | 23203 | – | 23803 | 102,6 | 23803 | 100 |
ФОП | 104939 | – | 103750 | 98,9 | 106888 | 103 |
Враховуючи тенденції, які склались в Україні протягом 2016-2018 рр., утримання кількості суб’єктів господарювання на попередньому рівні та їх відносно невеликий приріст є позитивною тенденцією в регіоні.
Табл. 2 Кількість зайнятих працівників у суб’єктів господарювання в Одеській області (тис. осіб)
2016 | % до попереднього року | 2017 | % до попереднього року | 2018 | % до попереднього року | |
Підприємства | 271,4 | – | 276,9 | 102 | 285,2 | 103 |
ФОП | 140,7 | – | 152,8 | 108,6 | 166,6 | 109 |
Попри невеликий ріст кількості суб’єктів господарювання сама їхня господарська діяльність розвивається ефективно. Ріст кількості зайнятих працівників на підприємствах області в 2018 р. у порівнянні з 2016 р. становить 105 % або додатково працевлаштовано майже 14 тис. осіб, ріст кількості зайнятих осіб у ФОП складає 118,4 % за аналогічний період, або на 26 тис. осіб більше. Також системний ріст спостерігається щодо обсягу реалізованої продукції (табл.3)
Табл. 3 Обсяг реалізованої продукції суб’єктів господарювання в Одеській області (млн. грн.)
2016 | % до попереднього року | 2017 | % до попереднього року | 2018 | % до попереднього року | |
Підприємства | 280701,8 | – | 329632,3 | 117,4 | 380918,6 | 115,6 |
ФОП | 28233,6 | – | 35527,1 | 125,8 | 48305,1 | 135,9 |
Усього | 308935,4 | – | 365159,4 | 118,2 | 429223,7 | 117,5 |
1.1. Стан та основні показники розвитку економіки та підприємництва на території м. Теплодар Одеської області
У 2018 році 47,3 % підприємств міста отримали дохід в розмірі 4561,1 тис. грн., водночас збиток решти 52,7 % підприємств склав 23691,5 тис. грн., сальдо -19130,4 тис. грн.. Для порівняння у 2017 р. сальдо склало -814,4 тис. грн.. Гірша ситуація у 2018 р. лише у м.Южному та м. Білгород-Дністровському.
Станом на 01.01.2019 р. у місті діють 78 малих підприємств у яких працює 684 працівника. Витрати на оплату праці становили 32038 тис. грн., обсяг реалізованої продукції – 146317,5 тис. грн.
Питома вага міста в загальному обсязі реалізованої продукції Одеської області незначна і становить лише 0,03 % від всієї реалізованої продукції.
Табл. 4 Підприємницька діяльність у м. Теплодар (% – у відношенні до попереднього року)
Кількість підприємств | % | Кількість зайнятих працівників | % | Обсяг реалізованої продукції (тис. грн.) | % | |
2018 | 78 | 106,8 | 684 | 123 | 146317,5 | 114,2 |
2017 | 73 | 104,2 | 556 | 100,9 | 128113,9 | 121,5 |
2016 | 70 | – | 551 | – | 105416,5 | – |
На даний час галузь промисловості представлена такими підприємствами: МКП «Одеська теплоелектроцентраль №2», – постачання тепла, виробництво електроенергії, ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ПП «Омега-брокерс» – виробництво мила та мийних засобів, засобів для чищення та полірування, парерових виробів господарсько-побутового та санітарно-гігієнічного призначення, ТОВ «Майбуття» – пошиття одягу для вагітних, МКП «Теплодарводоканал» – водопостачання, водовідведення та промислове очищення стоків, ТОВ «Залізничтехніка» – виробництво та ремонт залізничних локомотивів та рухомого складу» (виробничі потужності територіально разташовані в м. Одеса).
Територіально у місті розташовані два об’єкти альтернативної енергетики (сонячні батареї ТОВ «Теплодар ПІВІ» та ТОВ «Азімут-Юг») юридична адреса яких у м. Києві.
В місті працює 19 закладів ресторанного господарства, 120 об’єктів роздрібної торгівлі, два універсальних магазини «СІЛЬПО» і «ТОЧКА» та 27 об’єктів побутових послуг. Роздрібний товарооборот (обсяг внутрішньої торгівлі) по місту Теплодар за січень-червень 2019 року становить 48 663,3 тис. грн.
Станом на 01.10.2019 року на обліку у виконавчому комітеті Теплодарської міської ради знаходиться 646 фізичних осіб – підприємців. За 9 місяців 2019 року припинено державну реєстрацію 49 ФОП, а зареєстровано новостворених 51 фізичних осіб-підприємців.
Надходження до зведеного бюджету від діяльності малих підприємств і фізичних осіб – підприємців за 9 місяців 2019 року склали:
ПДФО – 1 768, 6 тис. грн.
Єдиний податок- 5 100,6 тис.грн.
Плата за землю – 5 974,2 тис.грн.
Від орендної плати за користування майном- 2 543,5 тис.грн.
Акцизний податок – 734,4 тис. грн.
Податок на нерухоме майно – 262,4 тис. грн.
- Визначення основних проблем підприємництва міста
З метою виявлення проблем розвитку бізнес-середовища м. Теплодар було проведено діагностування підприємницького середовища та застосовано метод SWOT – аналізу, який передбачає визначення сильних та слабких сторін, в даному випадку сектора малого і середнього підприємництва, а також основних можливості та загроз його розвитку, наведено у таблиці нижче:
SWOT – аналіз підприємницького середовища | |
Позитивні фактори | Негативні фактори |
1.Активність приватного сектора, бажання займатися приватною справою;
2. Здатність малого підприємництва швидко адаптуватися до умов, що змінюються; 3. Перспектива взаємодії з підприємствами м. Одеси та Біляївського району в силу географічної близькості; 4. Безпосередня близькість до ринків збуту на території з великою кількістю та щільністю населення (м. Одеса та Біляївський район); 5. Наявність об’єктів незавершеного будівництва та комунальних об’єктів, які можуть ефективно використовуватись у підприємницькій діяльності; 6. Позитивна демографічна динаміка; 7. Високий рівень освіти населення. |
1. Обмеженість власних фінансових ресурсів суб’єктів господарювання;
2. Незадовільний фінансовий стан через обмежений доступ до кредитних коштів через високі відсоткові ставки та відсутність системи гарантування кредитів та їх страхування; 3. Часті зміни законодавства, зокрема у фіскальній політиці; 3. Обмежена наявність товарів, продукції, послуг місцевого виробництва на споживчому ринку; 4. Незначна залученність до зайняття підприємницькою діяльністю жінок, молоді, внутрішньо переміщених осіб, дефіцит працівників необхідної кваліфікації; 5. Недостатня розвиненість інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва; 6. Недостатній рівень професійних знань і досвіду підприємців – початківців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах. |
Можливості | Загрози |
1. Розвиток підприємництва.
2. Доступ до великих трудових ресурсів в межах комфортної відстані (м. Одеса та Біляївський р-н) 2. Збільшення інвестицій в усі галузі економіки. 3. Посилення інноваційності економіки. 4. Нова продукція і розширення асортименту. 5. Розвиток виробництва екологічно чистої продукції. 6. Сприятливе географічне розташування міста для розвитку транскордонного співробітництва. |
1. Складна система для отримання кредитів для розвитку бізнесу, нерозвиненість системи мікрокредитування небанківськими фінансовими установами.
2. Нестабільність системи підтримки малого та середнього підприємництва та великий тиск податкового навантаження. 3. Наявність тіньового сектору економіки. 4. Низька платоспроможність споживачів продукції. 6. Фінансова і цінова нестабільність, інфляційні процеси. 7. Недобросовісна конкуренція. |
За результатами SWOT – аналізу, основними проблемами у розвитку малого і середнього підприємництва можна визнати:
– відсутність дієвих механізмів фінансово-кредитної підтримки розвитку підприємницької діяльності;
– високі відсоткові ставки банківських кредитів;
– низька інноваційна активність суб’єктів підприємницької діяльності;
– відсутність ефективних податкових та фінансових стимулів для підприємців початківців;
– недосконалість та суперечливість чинної нормативно-правової бази, яка регулює діяльність малого та середнього підприємництва, відсутність належної всебічної підтримки підприємництва з боку держави;
– обмеженість матеріально-технічної та фінансової ресурсної бази;
– низький рівень інформаційного та консультативного забезпечення підприємницької діяльності, відсутність достатньої кількості кваліфікованих кадрів;
– зниження інвестиційної активності.
Існуючі проблеми суб’єктам малого підприємництва подолати самотужки без підтримки та допомоги держави неможливо.
- Мета та завдання
Метою Програми є поліпшення умов ведення господарської діяльності суб’єктів господарювання через запровадження ефективних форм співпраці міської влади та суб’єктів підприємництва, органів виконавчої влади, національних та міжнародних фінансових установ, громадськості щодо консолідації фінансових, матеріально-технічних ресурсів, виробничого та наукового потенціалу, підвищення ролі підприємництва у вирішенні стратегічних завдань економічного і соціального розвитку міста.
Основні завдання Програми:
- формування умов для збільшення кількості суб’єктів малого та середнього підприємництва, чисельності самозайнятих осіб, посилення їхньої конкурентоспроможності, реалізації ними амбітних бізнес – та важливих соціальних проектів;
- створення та розвиток системи підтримки та стимулювання малого та середнього підприємництва через залучення державних та грантових коштів з незаборонених законодавством джерел;
- надання фінансової, організаційної, інформаційної та консультаційної підтримки суб’єктам малого підприємництва;
- пришвидшення росту економіки міста, розмірів надходжень до бюджету, збільшення ефективності регулювання та запровадження дерегуляції у всіх можливих сферах.
- Напрями діяльності та заходи Програми
До Програми включено заходи, які необхідно реалізувати протягом 2020 – 2022 років, для досягнення поставлених цілей та виконання визначених завдань.
Основними напрямками Програми є надання фінансової підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва у вигляді поворотної фінансової допомоги на реалізацію бізнес-проектів та запровадження механізму компенсації частки відсотків по кредитах банків на розвиток виробництв продукції з високою часткою доданої вартості.
Детально напрями діяльності та заходи Програми розвитку малого та середнього підприємництва у м.Теплодар на 2020-2022 роки наведені у додатку 2 до Програми.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми
Фінансування заходів Програми здійснюється відповідно до законодавства України за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, коштів українського і регіональних фондів підтримки підприємництва, інших фондів, коштів регіональних центрів зайнятості, кредитів банківських і небанківських фінансово-кредитних установ, коштів, отриманих від приватизації, іноземних інвестицій, коштів громадських об’єднань підприємців, добровільних внесків фізичних та юридичних осіб та інших організацій, зацікавлених в реалізації Програм або окремих їх заходів та інших незаборонених чинним законодавством джерел.
З метою розширення можливостей доступу суб’єктів малого і середнього підприємництва до фінансово-кредитних ресурсів, потрібних для їх розвитку, відповідно до Програми підприємствам буде компенсуватися частина відсоткової ставки по кредитах, отриманих від банків, надаватися кредитування та поворотна фінансова допомога для реалізації бізнес-проектів у сферах, соціально важливих для міста.
Частка відсоткової ставки, яка буде компенсуватися суб’єктам господарської діяльності з бюджету по банківських кредитах, становитиме 10%. Розмір кредиту не може перевищувати 15,0 млн. грн., строк кредиту – не більше ніж 5 років. Дія Програми не поширюється на кредити, видані до прийняття Програми.
Компенсуються відсоткові ставки по кредитах на:
– придбання устаткування, обладнання, інших основних засобів виробничого призначення;
– модернізацію технологічного процесу виробництва з метою зниження його собівартості;
– впровадження технологій енергоефективності у виробничий процес;
– розроблення нових видів продукції (товарів).
Кредитування та/або надання поворотної фінансової допомоги з бюджету суб’єктів малого та середнього підприємництва відбуватиметься на конкурсній основі шляхом фінансування діяльності в межах реалізації відповідного бізнес-проекту, який має бути спрямований на підвищення рівня енергоефективності в місті, збільшення частки енергії, отриманої з відновлюваних джерел та альтернативних видів палива, усунення регіональних диспропорцій у доступі населення насамперед до базових соціальних, комунальних, адміністративних, транспортних, інформаційних та інших послуг, розвитку соціальних сфер міста, зменшення комунальних тарифів та підвищення якості комунальних послуг, запровадження інноваційних методів виробництва та модернізації підприємства.
Відшкодування частини відсоткової ставки по кредиту, кредитування та поворотна фінансова допомога на реалізацію бізнес-проектів здійснюється на підставі договору про співробітництво між головним розпорядником коштів міського бюджету, передбачених на фінансування заходів цієї Програми, та банком (у випадку відшкодування частини відсоткової ставки по кредиту) (далі – договір).
Суб’єкти малого та середнього підприємництва можуть брати участь у фінансовій підтримці діяльності згідно Програми у разі їх відповідності встановленим критеріям:
– зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності в м. Теплодар;
– не мають простроченої заборгованості з виплати заробітної плати;
– не мають простроченого податкового боргу, боргу зі сплати єдиного соціального внеску;
– не перебувають у стадії банкрутства, ліквідації;
Відбір суб’єктів малого та середнього підприємництва, на яких пошириться дія Програми, буде проводитися відповідно до Порядку використання бюджетних коштів для фінансової підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва м. Теплодар.
Результати роботи цієї Програми оприлюднюються для мешканців м. Теплодар у вигляді соціальної реклами, у ході проведення нарад, круглих столів, семінарів, конференцій, через засоби масової інформації тощо.
- Очікувані результати та критерії ефективності Програми
Реалізація заходів програми сприятиме:
– забезпеченню розвитку інфраструктури міста;
– розвиток підприємницького середовища та конкуренції на регіональних товарних ринках;
– спрощення процедури та збільшення обсягів надання державної фінансової підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва, у тому числі кредитування для започаткування та провадження підприємницької діяльності;
– проведенню навчання з питань провадження підприємницької діяльності;
– підтримку підприємств, діяльність яких спрямована на підвищення рівня енергоефективності в регіонах, збільшення частки енергії, отриманої з відновлюваних джерел та альтернативних видів палива;
– недопущенню поглиблення регіональних диспропорцій та їх подолання у доступі населення насамперед до базових соціальних, комунальних, адміністративних, транспортних, інформаційних та інших послуг;
– збільшенню кількості суб’єктів підприємницької діяльності;
– збільшенню кількості робочих місць та залучених працівників;
– збільшення податкових надходжень до бюджету міста від діяльності суб’єктів підприємництва;
– підвищення соціальної відповідальності малого бізнесу, створення ефективної, прозорої взаємодії між владою та бізнесом в рамках державно-приватного партнерства.
Результативність виконання Програми визначається за допомогою наступних показників (ключових індикаторів): | ||||
Ключові індикатори | 2018 р. | 2020 р. | 2021 р. | 2022 р. |
Кількість суб’єктів малого та середнього підприємництва (одиниць) |
78 |
80 |
81 |
83 |
Кількість робочих місць, створених суб’єктами малого та середнього підприємництва
(одиниць) |
684 |
752 |
827 |
909 |
Податкові надходження до бюджету міста від діяльності суб’єктів малого та середнього підприємництва, (млн. грн.) |
21,1 |
22,2
|
23,4
|
24,5 |
Обсяг реалізованої продукції підприємствами (млн. грн.) | 146,31 | 168,25 | 193,48 | 222,5 |
Попри небезпеки у розвитку бізнесу загалом підприємці налаштовані активно розвивати свою справу цього року. В рамках проекту Unlimit Ukraine більше половини респондентів (53%) відповіли, що планують нарощувати обсяг фінансування, а 66% очікують зростання прибутків у першому півріччі 2019 року. Водночас майже половина бізнесменів (47%) очікують покращення стану справ у бізнесі протягом найближчих шести місяців. З них 65% планують наймати нових працівників, 77% – підняти рівень зарплати і стільки ж підприємців збираються збільшити інвестиції у свою справу.
Розвиток малого та середнього бізнесу є однією із стратегічних цілей економічного та соціального розвитку міста Теплодар. Розвиток людських ресурсів, поліпшення рівня комунальних послуг, розвиток комунальної інфраструктури, підвищення рівня життя населення, всебічний розвиток соціальної сфери – всі ці показники прямо залежать від розвитку малого та середнього підприємництва. А для цього, робота виконавчих органів ради направлена і буде направлена в подальшому на покращення бізнесового та інвестиційного клімату в місті, розширення інвестиційних можливостей, сприяння розвитку малого та середнього підприємництва та створенню бюджетоутворюючих підприємств.
- Координація та контроль за ходом виконання Програми
Програма розвитку малого та середнього підприємництва у м.Теплодар на 2020-2022роки є ефективним інструментом реалізації на регіональному рівні державної політики розвитку малого і середнього підприємництва, інвестиційної діяльності лише при відповідальній та скоординованій діяльності усіх залучених та заінтересованих суб”єктів.
Програма являє собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів (проектів), спрямованих на створення нормативно-правових, фінансових, ресурсних, інформаційних та інших умов розвитку малого і середнього підприємництва в місті.
Програма розроблена з урахуванням основних положень законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні» з урахуванням Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджених наказом Держпідприємництва України від 18.09.2012 № 44, та інших нормативно-правових актів.
Відповідальним виконавцем Програми є Виконавчий комітет, Відділ соціально-економічного розвитку та Управління майна та інвестицій міської ради, які щорічно звітують на сесії міської ради про результати виконання Програми.
Координація за ходом виконання Програми покладається на відділ соціально-економічного розвитку та Управління майна та інвестицій міської ради.
Контроль за виконанням Програми здійснює Теплодарська міська рада. Поточний контроль за ходом реалізації Програми здійснює постійна депутатська комісія міської ради з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Додаток 1 до Програми
Ресурсне забезпечення Програми розвитку малого та середнього підприємництва
у м. Теплодар на 2020-2022 роки
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми
(тис. грн.) |
Етапи виконання Програми | Усього витрат на виконання Програми | ||
2020 рік | 2021 рік | 2022 рік | ||
Усього | 80005 | 20005,000 | 52005 | 152015 |
державний бюджет | Згідно асигнувань | Згідно асигнувань | Згідно асигнувань | Згідно асигнувань |
місцевий бюджет, у тому числі: | 8005 | 6005 | 4005 | 18015 |
– обласний бюджет | Згідно асигнувань | Згідно асигнувань | Згідно асигнувань | Згідно асигнувань |
– міський бюджет | – | – | – | – |
інші джерела | 72000 | 14000 | 48000 | 134000 |
Додаток 2 до Програми
Заходи щодо реалізації
Програми розвитку малого та середнього підприємництва у м. Теплодар на 2020-2022 роки
№ з/п | Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Орієнтовні обсяги фінансування (тис. грн.) | Очікуваний результат | |||
Всього | У тому числі за роками | ||||||||
2020 | 2021 | 2022 | |||||||
1. Інформаційна та регуляторна діяльність | |||||||||
1.1 | Підвищення рівня інформаційного забезпечення суб’єктів малого і середнього підприємництва
|
1.2.1. Здійснення постійного моніторингу законодавчих змін та законопроектів, які регулюють підприємницьку діяльність, формування переліку доступних грантів та програм підтримки підприємництва | Постійно | Юридичний відділ виконавчого комітету Теплодарської міської ради
Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради |
Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Підвищення рівня обізнаності підприємців з нововведеннями та можливостями фінансової підтримки |
1.2.2. Надання консультацій суб’єктам господарської діяльності щодо процедур отримання адміністративних послуг | Постійно | Центр надання адміністративних послуг при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Підвищення рівня якості надання адміністративних послуг | ||
1.2.3. Проведення соціологічних досліджень бізнес-клімату, анкетувань, опитувань підприємців з актуальних для бізнесу питань | Протягом строку дії Програми | Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради | Міський бюджет
15 |
Міський бюджет
5 |
Міський бюджет
5 |
Міський бюджет
5 |
Підвищення рівня поінформованості щодо належних напрямків реалізації Програми | ||
1.2.4. Залучення суб’єктів мікро, малого та середнього підприємництва, до розробки проектів регуляторних актів, які мають суттєвий вплив на підприємницьку діяльність | Постійно | Юридичний відділ виконавчого комітету Теплодарської міської ради
Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради |
Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Підвищення ефективності нормативно-проектувальної роботи та дії нових проектів документів регуляторного характеру | ||
2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка | |||||||||
2.1.
|
Удосконалення фінансової підтримки підприємницьких ініціатив та інвестиційної діяльності
|
2.1.1. Надання фінансової допомоги та/або кредитування
суб’єктам малого та середнього підприємництва на реалізацію проектів на поворотній основі |
Протягом строку дії Програми | Виконавчий комітет Теплодарської міської ради | Міський бюджет
10000
Інші джерела
114000 |
Міський бюджет
8000
Інші джерела
72000 |
– | Міський бюджет
2000
Інші джерела
42000 |
Розширення переліку механізмів ресурсної підтримки (у т.ч. фінансової) малого та середнього бізнесу, розвиток ділової та інвестиційної активності |
2.1.2. Часткова компенсація відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва | Протягом строку дії Програми | Виконавчий комітет Теплодарської міської ради | Міський бюджет
8000
Інші джерела
20000 |
–
|
Міський бюджет
6000
Інші джерела
14000 |
Міський бюджет
2000
Інші джерела
6000 |
Розширення переліку механізмів ресурсної підтримки (у т.ч. фінансової) малого та середнього бізнесу, розвиток ділової та інвестиційної активності | ||
2.1.3. Проведення дослідження банківських і небанківських фінансово – кредитних установ та виявлення вигідних пропозицій щодо послуг в сфері мікрокредитування малого та середнього підприємництва | Протягом строку дії Програми |
Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради |
Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Швидкий доступ до вигідних і актуальних пропозицій банківських і небанківських установ | ||
2.2. | Створення додаткових майданчиків залучення інвестицій та популяризації підприємницької діяльності | 2.2.1. Проведення заходів щодо залучення іноземних кредитних ліній та міжнародної технічної допомоги для підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва | Протягом строку дії Програми | Управління майна та інвестицій Теплодарсь-кої міської ради
Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради |
Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Розвиток ділової та інвестиційної активності |
2.2.2. Актуалізація інформації для інвесторів про наявні у місті інвестиційні проекти шляхом оновлення інформації на сайті міста | Протягом строку дії Програми | Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Розвиток ділової та інвестиційної активності | ||
3. Підвищення конкурентоспроможності та освіченості в бізнесі | |||||||||
3.1 | Удосконалення інфраструктури підтримки суб’єктів малого і середнього підприємництва | 3.1.1. Популяризація успішних практик малого і середнього підприємництва шляхом організації та проведення ярмаркових заходів | Постійно | Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Збільшення ринку збуту та популяризація ефективних методів підприємництва |
3.1.2. Проведення поглиблених проф консультацій із застосуванням
профдіагностичних методик та направлення на навчання з підвищення професійного рівня або за професіями, що сприяють самостійній зайнятості населення у сфері малого і середнього бізнесу |
Протягом строку дії Програми | Центр зайнятості | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Підвищення самозайнятості населення шляхом збільшення кількості суб’єктів господарювання, зменшення рівня безробіття за рахунок створення нових робочих місць. Підвищення рівня правової та економічної обізнаності суб’єктів господарювання | ||
3.1.3. Організація та проведення тренінгів з бізнес-планування, фінансової грамот-ності суб’єктів підприємництва щодо правильного залучен-ня та використання фінансових ресурсів | Протягом строку дії Програми | Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Підвищення рівня знань, навичок суб’єктів господарювання щодо ведення бізнесу; підвищення рівня підприємницької освіти населення | ||
3.1.4. Популяризація ідеї розвитку соціаль-ного підприємництва для поліпшення соціальної та економі-чної ситуації вразли-вих груп населення | Постійно | Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Створення сприятливого фону громадського схвалення підприємницької діяльності та налагодження контактів між бізнесом і місцевим населенням | ||
3.1.5. Проведення тематичних зустрічей провідних підприємців міста з учнями, студентами та молоддю щодо успішності власної справи | Постійно | Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради, Теплодарська ЗОШ | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Не потребує фінансування | Залучення молоді до підприємницької та інноваційної діяльності | ||
. | ВСЬОГО, у т.ч | 152015 | 80005 | 20005 | 52005 | ||||
– Місцевий бюджет | 18015 | 8005 | 6005 | 4005 | |||||
– Інші джерела | 134000 | 72000 | 14000 | 48000 |
Додаток 3 до Програми
Порядок
використання бюджетних коштів для фінансової підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва м. Теплодар
І. Загальні положення
- Цей Порядок визначає механізм використання коштів міського бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва на реалізацію проектів (далі – Порядок), в рамках Програми розвитку малого та середнього підприємництва у м.Теплодар на 2020-2022 роки, затвердженої рішенням Теплодарської міської ради від 28 листопада 2019 року №642-VII (далі – Програма).
- Фінансова підтримка суб’єктам малого підприємництва на реалізацію проектів (далі – фінансова підтримка) відповідно до цього Порядку надається на конкурсних засадах (далі – конкурсний відбір) суб’єктам малого та середнього підприємництва, які відповідають критеріям, встановленим частиною 3 статті 55 Господарського кодексу України.
Метою фінансової підтримки є сприяння розвитку малого та середнього підприємництва шляхом створення додаткових можливостей доступу до фінансових ресурсів.
- Головним розпорядником коштів міського бюджету та відповідальним виконавцем заходу Програми з надання фінансової підтримки є виконавчий комітет Теплодарської міської ради (далі – Головний розпорядник).
ІІ. Умови надання фінансової підтримки
- Право на одержання фінансової підтримки мають суб’єкти малого підприємництва, які за сукупністю:
- зареєстровані та здійснюють діяльність на території міста Теплодар;
- розробили або реалізують проекти, які мають бути спрямовані на підвищення рівня енергоефективності в місті, збільшення частки енергії, отриманої з відновлюваних джерел та альтернативних видів палива, усунення регіональних диспропорцій у доступі населення насамперед до базових соціальних, комунальних, адміністративних, транспортних, інформаційних та інших послуг, розвитку соціальних сфер міста, зменшення комунальних тарифів та підвищення якості комунальних послуг, запровадження інноваційних методів виробництва та модернізації підприємства.
- Право на одержання фінансової підтримки згідно із цим Порядком не мають суб’єкти малого підприємництва, які:
- є кредитними організаціями, страховими організаціями, інвестиційними фондами, недержавними пенсійними фондами, професійними учасниками ринку цінних паперів, ломбардами;
- є нерезидентами України, за винятком випадків, передбачених міжнародними договорами України;
- здійснюють виробництво та/або реалізацію зброї, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, обмін валют;
- здійснюють надання в оренду нерухомого майна, що є одним із основних видів діяльності;
- визнані банкрутами, або стосовно яких порушено справу про банкрутство;
- перебувають у стадії припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
- подали завідомо недостовірні відомості та документи під час звернення за одержанням фінансової підтримки;
- мають заборгованість перед бюджетом, Пенсійним фондом України, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування або мають прострочену заборгованість з виплати заробітної плати;
- отримали державну підтримку з порушенням умов її надання або умов щодо цільового використання бюджетних коштів, що доведено в установленому порядку;
- отримують аналогічну за видами державну підтримку, строк надання якої не закінчився, в тому числі часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого підприємництва;
- отримують державну допомогу, сукупний розмір якої незалежно від її форми та джерел перевищує за будь-який трирічний період суму, еквівалентну 200 тисячам евро, визначену за офіційним валютним курсом, встановленим Національним банком України, що діяв на останній день фінансового року;
- Фінансова підтримка надається в межах асигнувань, передбачених в міському бюджеті на відповідний бюджетний рік (далі бюджетні кошти).
- Бюджетні кошти перераховуються Фінансовим управлінням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Головному розпоряднику на підставі його заявок згідно із затвердженим планом асигнувань міського бюджету на відповідний бюджетний рік, та на підставі рішень конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору суб’єктів малого і середнього підприємництва на отримання фінансової підтримки з міського бюджету.
III. Основні засади проведення конкурсного відбору
- Організацію та проведення конкурсного відбору проектів суб’єктів малого та середнього підприємництва, яким буде надаватись фінансова підтримка в рамках Програми, здійснює конкурсна комісія з проведення конкурсного відбору суб’єктів малого і середнього підприємництва на отримання фінансової підтримки з міського бюджету (далі – конкурсна комісія), яка утворена рішенням Теплодарської міської ради від 28 листопада 2019 року №642-VII .
- До складу конкурсної комісії можуть входити представники структурних підрозділів Теплодарської міської ради, депутатського корпусу міської ради, інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань суб’єктів господарювання, бізнес-асоціацій (за згодою).
Головою конкурсної комісії є міський голова, заступником голови конкурсної комісії – Голова комісії з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі міської ради, секретарем конкурсної комісії – начальник відділу соціально-економічного розвитку виконавчого комітету міської ради. У разі відсутності з поважних причин секретаря конкурсної комісії, його функції, на час відсутності, виконує один із членів конкурсної комісії, визначений на її засіданні.
- Секретар конкурсної комісії готує оголошення про проведення конкурсного відбору проектів та не пізніше ніж за 30 календарних днів до дня проведення конкурсного відбору оприлюднює оголошення на сайті Теплодарської міської ради.
Оголошення повинно містити відомості про:
- повне найменування та місцезнаходження Теплодарської міської ради;
- форму державної фінансової підтримки, для надання якої здійснюється відбір;
- умови проведення конкурсного відбору;
- форму заяви про участь у конкурсному відборі;
- перелік документів, що додаються до заяви;
- дату, час та місце проведення конкурсного відбору;
- термін подання заяв із відповідними документами;
- адресу, за якою приймаються заяви з відповідними документами;
- контактний номер телефону для отримання довідкової інформації.
- Суб’єкти малого підприємництва, які бажають взяти участь у конкурсному відборі (далі – учасники конкурсного відбору), протягом терміну, визначеного в оголошенні для подачі документів, подають секретарю конкурсної комісії такі документи:
1) заяву на участь у конкурсному відборі за формою, визначеною у Розділі VI цього Порядку;
2) бізнес-план з фінансово-економічним обґрунтуванням проекту за формою, визначеною у Розділі VII цього Порядку;
3) календарний план реалізації проекту;
4) довідку про банківські реквізити, видану банківською установою, в якій відкрито розрахунковий рахунок;
5) довідки про відсутність простроченої заборгованості зі сплата податків, зборів, інших обов’язкових платежів, внесків до фондів загальнообов’язкового соціального страхування, з виплати заробітної плати;
6) заяву довільного характеру про відсутність обмежень, передбачених п. 2 Розділу 2 Порядку.
Кожен претендент може подати заяву на отримання фінансової державної підтримки тільки одного виду, що надається з міського бюджету у вигляді фінансової підтримки/пільгового кредитування або часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого та середнього підприємництва.
Учасники конкурсного відбору забезпечують повноту і достовірність відомостей в наданих до конкурсної комісії документах.
Головний розпорядник забезпечує відповідно до законодавства збереження конфіденційної інформації, отриманої від учасників конкурсного відбору.
- Секретар конкурсної комісії забезпечує приймання заяв на участь у конкурсному відборі, перевірку наявності повного пакету документів, передбачених пунктом 4 розділу ІІІ цього Порядку, та реєстрацію заяв у день їх подання в журналі реєстрації учасників конкурсного відбору.
Журнал реєстрації учасників конкурсного відбору прошнуровується, пронумеровується та скріплюється печаткою Головного розпорядника.
Заяви, подані з неповним пакетом документів (не відповідають вимогам пункту 4 розділу ІІІ цього Порядку) не реєструються, та повертаються учасникам конкурсного відбору із зазначенням підстав їх повернення.
У разі усунення виявлених недоліків, учасник конкурсного відбору до закінчення кінцевого строку подання заяви має право подати її повторно.
- Прийняття документів завершується за 10 робочих днів до дня проведення конкурсного відбору.
Секретар конкурсної комісії не пізніше ніж за 8 робочих днів до дня проведення конкурсного відбору надсилає документи учасників конкурсного відбору електронною поштою членам конкурсної комісії для ознайомлення та підготовки до засідання конкурсної комісії.
- У разі виявлення під час підготовки до засідання конкурсної комісії невідповідності учасника конкурсного відбору вимогам пункту 1 розділу II цього Порядку або якщо учасник конкурсного відбору підпадає під обмеження, визначені підпунктами 1-11 пункту 2 розділу II цього Порядку, учасник конкурсного відбору не допускається до участі у конкурсному відборі, про що повідомляється секретарем конкурсної комісії не пізніше ніж за два дні до дня проведення конкурсного відбору.
У журналі реєстрації учасників конкурсного відбору робиться запис про недопущення учасника конкурсного відбору до участі у конкурсному відборі.
- Секретар конкурсної комісії формує перелік учасників конкурсного відбору, допущених до участі у конкурсному відборі, який оприлюднюється на офіційному сайті Теплодарської міської ради в день, що передує дню проведення конкурсного відбору.
- Засідання конкурсної комісії веде голова конкурсної комісії, а у разі його відсутності – заступник голови конкурсної комісії.
- Презентацію проектів на засіданні конкурсної комісії здійснюють безпосередньо керівники учасників конкурсного відбору або уповноважені ними особи.
- Критеріями визначення переможців конкурсного відбору є:
№
з/п |
Критерії | Максимальна оцінка |
1 | Відповідність проекту пріоритетам, визначеним у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку | 5 |
2 | Ступінь опрацювання бізнес-плану, наявність всієї необхідної інформації 5 для комплексної оцінки перспектив його реалізації | 5 |
3 | Якість опису продукції (товару, послуги) та її конкурентних переваг | 5 |
4 | Перспектива пропонованого продукту (послуги) із заявленими характеристиками на ринку | 5 |
5 | Кількість обґрунтованих додаткових робочих місць, які планується створити:
– одне робоче місце – 2 бали – два робочих місця – 3 бали – три робочих місця – 4 бали – п’ять робочих місць – 7 балів – більше десяти робочих місць – 15 балів |
15 |
6 | Обсяг прибутку, передбачений проектом | 5 |
7 | Строк окупності проекту:
– до одного року – 10 балів – від одного до трьох років – 9-7 балів – більше трьох років – 6-0 балів |
10 |
8 | Рентабельність виробництва (надання послуг), передбачена проектом | 5 |
9 | Рівень середньомісячної заробітної плати працівників, передбачений проектом | 10 |
10 | Обсяг запланованих надходжень до бюджету від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) | 5 |
11 | Ступінь ризиків:
– мінімальні ризики – 10 балів – максимальні ризики – 0 балів |
10 |
12 | Обґрунтованість і якість розрахунків в бізнес-плані | 5 |
13 | Соціальне значення проекту | 10 |
14 | Життєздатність проекту | 5 |
Максимальна оцінка | 100 |
Вказані критерії оцінюються у сукупності за сумарною оцінкою по кожному проекту. Оцінка за кожним критерієм здійснюється за бальною системою по кожному проекту членами конкурсної комісії особисто.
У протокольному рішенні конкурсної комісії щодо кожного учасника конкурсного відбору (проекту) вказується середній бал (відношення сумарної оцінки за проектом до кількості присутніх на засіданні членів конкурсної комісії).
- Переможцями конкурсного відбору визначаються претенденти, які отримали найвищий бал за результатами оцінки бізнес-проектів, але в будь-якому разі не менше 50 балів. Переможців конкурсного відбору може бути декілька, їх кількість визначається окремо за результатами кожного конкурсного відбору в межах коштів, передбачених в міському бюджеті на надання фінансової підтримки та масштаб бізнес-проектів. Першочергово надається фінансова підтримка для реалізації бізнес-проекту, який набрав найбільшу кількість балів, далі для реалізації бізнес-проекту, який іде другим по кількості балів і так далі.
- По кожному переможцю конкурсна комісія визначає розмір та умови падання фінансової підтримки, зобов’язання (календарний план) учасника конкурсного відбору щодо реалізації ним проекту (бізнес-плану), що був поданий на розгляд конкурсної комісії та на реалізацію якого направляються бюджетні кошти, умови повернення учасником конкурсного відбору бюджетних коштів.
- Рішення конкурсної комісії приймаються на її засіданнях за участі не менше половини від загального складу комісії відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів, голос головуючого на засіданні конкурсної комісії є вирішальним.
Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом засідання конкурсної комісії в день проведення конкурсного відбору, який підписується всіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії та затверджується головою конкурсної комісії. Рішення конкурсної комісії затверджується на черговій сесії Теплодарської міської ради.
- Секретар конкурсної комісії протягом 3 календарних днів після дня проведення конкурсного відбору оприлюднює остаточні результати конкурсного відбору на офіційному сайті Теплодарської міської ради.
Одночасно з оприлюдненням результатів конкурсного відбору, витяг із протоколу надається (надсилається) секретарем конкурсної комісії кожному учаснику, який брав участь у конкурсному відборі.
- Конкурсні відбори можуть бути проведені протягом року неодноразово.
- Порядок надання фінансової підтримки
- Фінансова підтримка надається переможцям конкурсного відбору (далі – отримувачі) на безоплатній та безповоротній (у випадку часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами) та поворотній (у випадку фінансової підтримки або пільгового кредитування) основі.
- Загальний розмір фінансової підтримки одному отримувачу за рахунок бюджетних коштів обмежений передбаченим розміром фінансування Програми.
- На підставі рішення конкурсної комісії між Головним розпорядником та отримувачем не пізніше ніж на 10 робочий день з дня оприлюднення остаточних результатів конкурсного відбору на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради, укладається угода про фінансову підтримку.
В угоді про фінансову підтримку зазначаються розмір та умови її надання, зобов’язання (календарний план) отримувача щодо реалізації ним проекту (бізнес-плану), що був поданий на розгляд конкурсної комісії та на реалізацію якого направляються бюджетні кошти, умови повернення отримувачем бюджетних коштів у разі отримання поворотної фінансової підтримки або при невиконання умов, передбачених угодою.
- Кошти відповідно до угоди про фінансову підтримку перераховуються отримувачу на його розрахунковий рахунок, відкритий у банківській установі, у розмірі 100 % суми, зазначеної в угоді про фінансову підтримку.
- Кошти фінансової підтримки можуть бути використані отримувачем лише у безготівковій формі.
- Кошти фінансової підтримки не можуть бути використані отримувачем на:
купівлю/оренду квартир та іншої житлової нерухомості;
купівлю/оренду нежитлової нерухомості;
купівлю вживаного обладнання, в тому числі вживаних автомобілів;
навчання, перепідготовку, та підвищення кваліфікації;
отримання ліцензій та. дозволів у разі, якщо цього потребує окремий вид підприємницької діяльності;
придбання малоцінних та швидкозношувальних предметів;
відшкодування витрат на відрядження, рекламу, створення сайтів;
заставу, депозит, сплату комісій банківської установи, кредитні та будь-які інші зобов’язання;
купівлю речей особистого вжитку.
- Протягом 15-ти календарних днів з дня укладення угоди про фінансову підтримку, але не раніше дня отримання необхідної суми коштів від Фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради, Головний розпорядник перераховує кошти на розрахунковий рахунок отримувача.
- Отримувач, не пізніше ніж у двомісячний строк після дня перерахування йому Головним розпорядником коштів, подає Головному розпоряднику, звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів (в тому числі виписку банківської установи про рух коштів відносно витрат).
- Отримувач має використати кошти, отримані на реалізацію проекту, протягом одного року від дня отримання фінансової підтримки. Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження коштів на розрахунковий рахунок отримувача.
- Усі витрати мають бути здійснені отримувачем не раніше дати підписання угоди про фінансову підтримку.
- Фінансування видатків на фінансову підтримку отримувачам, які не отримають фінансову підтримку протягом поточного року, здійснюється у наступному році.
- Звітність та контроль
- Головний розпорядник здійснює постійний контроль за цільовим використанням бюджетних коштів шляхом моніторингу етапів реалізації отримувачами проектів, для реалізації яких вони отримали фінансову підтримку.
- Для проведення моніторингу отримувачі, впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки та двох років після його закінчення, щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надають Головному розпоряднику інформацію про цільове використання отриманих бюджетних коштів, результатів реалізації проекту, у тому числі інформацію про обсяги реалізованої продукції (робіт, послуг) та кількість працюючих.
- У разі невикористання бюджетних коштів відповідно до пункту 10 розділу IV цього Порядку, отримувач повертає залишки бюджетних коштів протягом п’ятнадцяти календарних днів з дня отримання від Головного розпорядника письмового повідомлення за зазначеними у повідомленні реквізитами.
- У разі невиконання отримувачем зобов’язань або призупинення ним реалізації проекту (крім виникнення надзвичайних і невідворотних обставин, у тому числі обставин непереборної сили, результатом яких є невиконання зобов’язань однією із сторін, що передбачені в угоді), питання щодо припинення надання отримувачу фінансової підтримки вноситься Головним розпорядником на розгляд конкурсної комісії.
У разі визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку використання фінансової підтримки, приймається рішення про припинення надання фінансової підтримки та повернення отримувачем бюджетних коштів Головному розпоряднику із зазначенням терміну повернення.
- Головний розпорядник повідомляє отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів шляхом відправлення відповідного листа та витягу з рішення конкурсної комісії про повернення коштів.
Отримувач повертає бюджетні кошти за реквізитами та в обсягах до відповідних місцевих бюджетах, зазначених у рішенні про повернення коштів, в термін не більше двадцяти календарних днів з дня одержання відповідного листа Головного розпорядника.
- У разі, якщо отримувач не повернув бюджетні кошти в терміни, встановлені пунктами 3 та/або 5 розділу V цього Порядку, бюджетні кошти стягуються Головним розпорядником в порядку, передбаченому законодавством.
- Організація і здійснення внутрішнього контролю за використанням бюджетних коштів, передбачених на здійснення фінансової підтримки, забезпечується Головним розпорядником відповідно до статті 26 Бюджетного кодексу України та основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1062.
- У разі виникнення спірних та інших питань щодо надання фінансової підтримки чи незгоди суб’єкта малого чи середнього підприємництва з рішенням конкурсної комісії, він має право:
протягом п’яти робочих днів з дня отримання витягу з протоколу звернутись до голови конкурсної комісії з обґрунтованою пропозицією переглянути прийняте рішення щодо нього:
оскаржити рішення конкурсної комісії у встановленому чинним законодавством порядку.
Питання, які не врегульовані цим Порядком, вирішуються відповідно до діючого законодавства України.
- VI. Заявка на участь у конкурсі
ЗАЯВКА
на участь у конкурсному відборі суб’єктів малого і середнього підприємництва на отримання фінансової підтримки з міського бюджету в рамках Програми розвитку малого та середнього підприємництва у м. Теплодар на 2020-2022 роки
Прошу допустити _______________________________________________________________
(повна назва суб’єкта малого і середнього підприємництва, у т.ч. ПІБ фізичної особи-підприємця)
до участі у конкурсному відборі суб’єктів малого і середнього підприємництва на отримання фінансової підтримки з міського бюджету в рамках Програми розвитку малого та середнього підприємництва у м. Теплодар на 2020-2022 роки для реалізації бізнес-плану:
________________________________________________________________________________(назва бізнес-плану)
Відомості про суб’єкта:
Керівник підприємства (назва посади, П. І.Б.) або фізична особа-підприємець _________________
Юридична адреса _______________________________________________________________________
Місцезнаходження
Паспорт: серія ____ , номер ______________ , виданий ___________________________________
_________________________________________________________ , дата видачі _____________
Телефон факс
Е-таі1 ____________________________________________________________________________
Вид діяльності (основний) ___________________________________________________________
Код ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер) ________________________________________________
Банківські реквізити _________________________________________________________________
З вимогами Програми розвитку малого та середнього підприємництва у м. Теплодар на 2020-2022 роки та Порядком використання бюджетних коштів для фінансової підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва м. Теплодар, затвердженого рішенням Теплодарської міської ради від 28 листопада 2019 року №642-VII, ознайомлений.
З вимогами Закону України «Про захист персональних даних» від 01 червня 2010 року №2297-УІ, ознайомлений та згоден надати відомості про персональні дані на обробку.
_________________
(підпис, ПІБ)
Керівник підприємства
(ініціали та прізвище) |
або фізична особа-підприємець _________________
(підпис)
Реєстраційний N______________
від “___” ___________ 20__ року
- VI. Типова форма бізнес-плану
БІЗНЕС-ПЛАН
__________________________________________________
(назва бізнес-проекту)
- Загальні відомості.
- Зазначити: найменування юридичної або фізичної особи-підприємця; дату реєстрації; адресу реєстрації, телефон; вид підприємницької діяльності; систему оподаткування (загальна або спрощена); вартість проекту, грн, в тому числі: сума фінансової підтримки; власний внесок;
- строк окупності проекту;
- обсяг прибутку, передбачений проектом; рентабельність виробництва (надання послуг), передбачена проектом;
- обсяг запланованих надходжень до бюджету від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);
- кількість робочих місць, одиниць, в тому числі: на дату розробки бізнес-плану; які будуть створені додатково;
- рівень середньомісячної заробітної плати працівників, передбачений проектом; адресу реалізації проекту.
- Фінансово-економічні показники роботи суб’єкта підприємницької діяльності за попередній рік та останній звітний період поточного року.
- Ціль проекту.
- Короткий опис проекту.
- Загальний опис.
- Соціальні та екологічні наслідки проекту.
- Створення нових робочих місць, рівень заробітної плати.
Зазначити організаційну структуру, план персоналу, розподіл функцій, бюджет персоналу. Розрахунок потреби в персоналі за схемою: назва посади, заробітна плата на місяць, дата (місяць) введення робочого місця. При цьому зазначити на яких умовах найматиметься персонал на те чи інше робоче місце (на постійній основі, на умовах сумісництва, на умовах тимчасової зайнятості). Зазначити чітко скільки буде с творено повноцінних робочих місць протягом реалізації бізнес-плану.
- Юридичні аспекти діяльності.
- Правова форма здійснення підприємницької діяльності.
- Форма оподаткування.
- Облік доходів і витрат.
- Опис товарів, робіт або послуг.
- Опис виробництва.
У разі виробництва зазначити структуру виробничих процесів, технології та устаткування, виробничі потужності та планові обсяги виробництва, особливості поставок сировини, транспортування та складування, управління запасами, системи контролю за якістю. Потребу в дозволах та ліцензіях.
У разі надання послуг зазначити план організації надання послуг, технології, обладнання і т.п. Потребу в дозволах та ліцензіях.
- Виробничі приміщення.
- Устаткування, обладнання.
- Джерела постачання сировини, матеріалів і комплектуючих.
- Собівартість продукції.
- Маркетингова стратегія.
- Дослідження цільового ринку, аналіз стану справ в галузі.
- Потенційні клієнти.
- Цінова політика.
- Конкуренти.
- Ваші конкурентні переваги.
- Організація збуту продукції.
- Розрахунок і прогноз оптових і роздрібних цін на вироблену продукцію.
- Політика просування товарів чи послуг.
- Організація рекламної кампанії та орієнтовний обсяг витрат на її проведення.
- Менеджмент.
Організаційна структура.
Штатний розклад.
Ваша освіта і перелік прослуханих курсів або інших видів додаткового навчання, професійний досвід.
- Енергозберігаючі заходи.
- Ризики.
- Аналіз слабких сторін проекту.
- Ринкові ризики.
- Зовнішні ризики.
- Внутрішні або ресурсні ризики.
- Календарний план реалізації проекту.
Кошти цільового фінансування
№ з/п | Назва заходу або роботи | Одиниця виміру | Кількість | Ціна, грн. | Термін і вартість (грн.) реалізації заходу або роботи | |
Власний внесок
№ з/п | Назва заходу або роботи | Одиниця виміру | Кількість | Ціна, грн. | Вартість, грн |
- Виробничий план.
- Фінансово економічне обґрунтування проекту (фінансові розрахунки, фінансовий план).
- Підпис керівника.
Додаток 4
до Програми
КОНКУРСНА КОМІСІЯ
з проведення конкурсного відбору суб’єктів малого і середнього підприємництва на отримання фінансової підтримки з міського бюджету
- Міський голова – голова конкурсної комісії;
- Голова комісії з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі міської ради – заступник голови конкурсної комісії;
- Начальник відділу соціально-економічного розвитку виконавчого комітету міської ради – секретар конкурсної комісії;
- Перший заступник міського голови, член конкурсної комісії;
- Начальник фінансового управління виконавчого комітету міської ради, член конкурсної комісії, член конкурсної комісії;
- Начальник відділу з питань інформаційної політики та зв’язків з громадськістю виконавчого комітету міської ради, член конкурсної комісії;
- Начальник юридичного відділу Управління майна та інвестицій міської ради, член конкурсної комісії;
- Голова Громадської ради, член конкурсної комісії.
- Голови постійних депутатських комісій
- Представники депутатських груп та фракцій за згодою.