25 липня 2019р. №603-VII
Про затвердження Порядку розроблення міських цільових
програм, моніторингу та звітності про їх виконання
Керуючись статтями 25, 26, 42, 59, 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею 91 Бюджетного кодексу України, у відповідності до вимог Закону України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”, наказу Міністерства економіки України від 04.12.2006 №367 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання”, листа Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 02.06.2003 року № 03200-05/153 № 07-06/1097-4827, з метою встановлення єдиного порядку підготовки, прийняття та реалізації міських цільових програм, Теплодарська міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Порядок розроблення міських цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання (додається).
2. Головним розпорядникам, розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів забезпечити дотримання даного Порядку при розробці та виконанні міських цільових програм.
3. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Теплодарської міської ради від 26 квітня 2007 року №232-V.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Міський голова М.В.Жовнір
Додаток до рішення Теплодарської міської ради від «25» липня 2019р. №603-VII |
ПОРЯДОК
розроблення міських цільових програм, моніторингу
та звітності про їх виконання
І. Загальні положення
1. Порядок розроблення міських цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання (далі – Порядок) підготовлено з метою встановлення єдиного порядку розроблення міських цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання.
2. Міські цільові програми складаються відповідно до основних принципів розроблення державних цільових програм, зазначених у Законі України “Про державні цільові програми”, наказу Міністерства економіки України від 04.12.2006 №367 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання”, листа Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 02.06.2003 року № 03200-05/153 № 07-06/1097-4827.
3. Міська цільова програма (далі – програма) – це сукупність взаємопов’язаних завдань і заходів, узгоджених за строками та ресурсним забезпеченням з усіма задіяними виконавцями, спрямованих на розв’язання найактуальніших проблем розвитку міста або окремих галузей економіки чи соціально-культурної сфери міста, реалізація яких здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та коштів інших джерел і є складовою щорічної програми економічного і соціального розвитку міста на відповідний рік.
4. Ініціатором розроблення програм може бути місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування.
5. Підставою для розроблення програми є:
5.1. Існування проблеми на рівні міста, розв’язання якої потребує залучення бюджетних кошів, координації спільних дій органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності;
5.2. Наявність в міському бюджеті реальної можливості ресурсного забезпечення виконання завдань та заходів програми та відповідність мети програми пріоритетним напрямам розвитку міста.
6. Завдання та заходи програми, що розробляється, не повинні дублювати завдання та заходи інших міських програм.
ІІ. Порядок розроблення міських цільових програм,
організація та звітність про їх виконання
1. Стадії розроблення та виконання програми:
1.1. Ініціювання розроблення міської цільової програми.
1.2. Підготовка проекту програми – визначення завдань і заходів, що пропонуються для включення до неї; обсягів і джерел фінансування; строків виконання заходів програми, а також відповідальних виконавців.
1.3. Здійснення експертизи проекту програми, погодження та затвердження програми, визначення головного розпорядника коштів.
1.4. Затвердження бюджетних призначень на виконання програми, включення програми до щорічної програми економічного і соціального розвитку міста.
1.5. Організація виконання програми, здійснення контролю за її виконанням.
1.6. Здійснення моніторингу та підготовка щорічних звітів (квартальних звітів) про результати виконання програми, внесення змін до програми.
2. Ініціювання розроблення міської цільової програми
2.1. Ініціатор (місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування) розроблення програми готує пропозиції щодо наявності підстав для розроблення програми, які зазначені в пункті 5 розділу І цього Порядку та подає їх відділу економіки виконавчого комітету Теплодарської міської ради та фінансовому управлінню Теплодарської міської ради для підготовки висновків про доцільність розроблення проекту програми щодо можливості її включення до Програми соціально – економічного розвитку м. Теплодар та виконання її заходів за рахунок коштів міського бюджету м. Теплодар у поточному бюджетному році.
2.2. У разі отримання позитивних висновків, виконавець програми готує необхідні екземпляри даного проекту Програми на розгляд сесії міської ради.
3. Підготовка проекту програми
3.1. Підготовка проекту програми здійснюється структурним підрозділом Теплодарської міської ради самостійно або спільно із організаціями, підприємствами, установами, які зацікавлені у прийнятті та реалізації програми. Для забезпечення підготовки проекту програми можуть утворюватися робочі групи з представників владних структур, бізнесових кіл, наукових та громадських організацій, політичних партій тощо.
3.2. Проект програми повинен містити такі розділи:
а) паспорт програми;
б) визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма;
в) визначення мети програми;
г) обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання програми;
д) перелік завдань програми та результативні показники;
е) напрями діяльності та заходи програми;
ж) координація та контроль за ходом виконання програми.
3.3. Паспорт програми.
Зазначений розділ готується за формою згідно з додатком 1 до Порядку і містить у стислому вигляді загальну характеристику програми.
- Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма.
Розділ повинен містити чітко сформульоване визначення проблеми та обов’язкове обґрунтування щодо віднесення її до найважливіших в тому числі із використанням офіційних статистичних даних (з посиланням на джерело інформації), обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, а також необхідності фінансування за рахунок коштів міського бюджету. Визначення проблеми є основою для формулювання мети та всіх інших розділів програми.
3.5. Визначення мети програми.
Мета програми поєднує комплекс взаємопов’язаних завдань і заходів, які спрямовані на розв’язання найважливіших проблем розвитку міста. Сформульоване визначення мети програми повинно мати логічний зв’язок із її назвою.
3.6.Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми; обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання програми.
У цьому розділі зазначаються шляхи, методи і засоби розв’язання проблеми галузі або території, строки, етапи виконання та ресурсне забезпечення програми згідно з додатком 2 до цього Порядку .
Програма вважається довгостроковою, якщо строк її виконання розрахований на 5 і більше років. У такому разі виконання програми поділяється на етапи.
У зазначеному розділі вказуються орієнтовні обсяги фінансових витрат, необхідних для виконання програми в цілому та диференційовано за роками з визначенням джерел фінансування. Розрахунок фінансових витрат супроводжується економічним обґрунтуванням.
3.7. Напрями діяльності та заходи програми.
Напрями діяльності програми – це конкретні дії, спрямовані на виконання завдань програми, з визначенням шляхів витрачання коштів міського бюджету та не заборонених законодавством коштів інших джерел.
Напрями діяльності повинні відповідати завданням і функціям відповідального виконавця програми.
Визначення напрямів діяльності забезпечує реалізацію програми в межах коштів, виділених на цю мету.
3.8. Координація та контроль за ходом виконання програми.
У цьому розділі зазначається орган, який здійснює координацію дій між виконавцями програми та контролює її виконання, визначає порядок взаємного інформування (із зазначенням конкретних строків), звітування тощо.
4. Порядок проходження експертизи, погодження та затвердження програми
4.1. Експертиза визначення результативних показників, реальності та доцільності завдань, фінансового ресурсу, включених до підготовленого проекту програми, здійснюється відділом економіки виконавчого комітету міської ради та фінансовим управлінням міської ради. До проведення експертизи можуть залучатися фахівці інших структурних підрозділів міської ради в межах їх повноважень.
Кожен з учасників експертизи надає у термін 5 робочих днів з дня надходження документу висновок, у якому за наявності викладаються зауваження до проекту програми. У разі наявності зауважень проект програми доопрацьовується. Забезпечення проходження експертизи проекту програми покладається на її розробника.
Проекти програм подаються на експертизу за підписом головного розпорядника коштів – керівника установи та головного бухгалтера.
4.2. Після отримання позитивних висновків Виконавець програми готує необхідні екземпляри проекту програми на розгляд сесії міської ради.
У проекті програми обов’язково вказуються обсяг фінансування програми, строк її виконання, головний розпорядник коштів та відповідальний виконавець програми, строки та періодичність звітування про хід виконання програми на сесіях міської ради тощо.
5. Затвердження бюджетних призначень на виконання програми,
включення програм до щорічних програм соціально-економічного
розвитку міста
5.1. Після проведення експертизи та отримання позитивного висновку, головний розпорядник коштів у терміни, встановлені фінансовим управлінням Теплодарської міської ради для подання бюджетного запиту на наступний бюджетний період, включає до нього обсяги видатків на реалізацію завдань програми, джерелом фінансування яких визначені кошти міського бюджету.
5.2. Фінансове управління Теплодарської міської ради аналізує подані бюджетні запити відповідно до реальних можливостей міського бюджету і включає пропозиції до проекту міського бюджету на наступний рік.
5.3. Перелік програм, які фінансуються із залученням коштів міського бюджету, затверджується рішенням сесії міської ради, яке розробляє фінансове управління Теплодарської міської ради та включається до щорічної Програми соціально – економічного розвитку м. Теплодар, яку розробляє відділ економіки виконавчого комітету Теплодарської міської ради
5.4. Фінансування програми здійснюється виключно за умови затвердження бюджетних призначень на її виконання рішенням Теплодарської міської ради про міський бюджет на відповідний рік (рішенням про внесення змін до міського бюджету на відповідний рік) згідно з розписом міського бюджету.
6. Організація виконання програми, здійснення
контролю за її виконанням
6.1. Виконання програми здійснюється шляхом реалізації її заходів і завдань виконавцями, зазначеними у даній програмі.
6.2. Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів – головний розпорядник коштів. Відповідальний виконавець програми у процесі її виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних програм у межах визначених бюджетних призначень.
7. Здійснення моніторингу та підготовка щорічних звітів
(квартальних звітів) про результати виконання програми,
внесення змін до програми
7.1. Звіт про виконання програми надається відповідальним виконавцем щоквартально до 4-го числа місяця, наступного за звітним кварталом головному розпоряднику бюджетних коштів. Головний розпорядник бюджетних коштів надає звіт про виконання програми щоквартально до 6-го числа місяця, наступного за звітним кварталом, фінансовому управлінню Теплодарської міської ради відділу економіки виконавчого комітету Теплодарської міської ради. Відповідальні виконавці звітують про виконання програми на сесії міської ради за підсумками року.
Інформація повинна містити дані про заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування програми, виконання результативних показників у динаміці з початку дії програми згідно з додатком 4 до цього Порядку та пояснювальну записку про роботу співвиконавців програми, у разі її невиконання – обґрунтування причин невиконання.
Пояснююча записка та інформація , згідно з додатком 4 до цього Порядку розміщується на офіційному сайті Теплодарської міської ради.
7.2. Відповідальний виконавець довгострокової програми після завершення відповідного етапу її дії готує пропозиції щодо уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, строків виконання програми та окремих завдань тощо на наступний етап програми.
У разі необхідності внесення змін до програми проект змін до неї з уточненими показниками і завданнями проходить експертизу, схвалюється та вноситься на розгляд Теплодарської міської ради відповідно до пункту 4 розділу ІІ Порядку.
7.3. За ініціативою Теплодарської міської ради, відповідального виконавця, головного розпорядника коштів програми розгляд проміжного звіту про хід виконання програми, ефективність реалізації її завдань, досягнення проміжних цілей та ефективність використання коштів може розглядатися на сесіях Теплодарської міської ради протягом року в разі виникнення потреби.
7.4. Моніторинг та аналіз виконання завдань програм, джерелом фінансування яких визначені кошти міського бюджету, здійснюються протягом бюджетного періоду в межах своїх повноважень безпосередньо головними розпорядниками коштів за кожним результативним показником (заходи, завдання).
На основі моніторингу та аналізу результативності Програми визначаються причини неефективного чи недостатньо ефективного її виконання та пропонуються заходи, необхідні для поліпшення організації виконання, а також оцінюється доцільність реалізації Програми в наступних бюджетних періодах, у тому числі із залученням оптимального обсягу бюджетних ресурсів, або її припинення.
7.5. Дострокове припинення виконання програми відбувається у разі втрати актуальності основної її мети за спільним поданням відповідального виконавця програми, відділу економіки виконавчого комітету Теплодарської міської ради та фінансового управління Теплодарської міської ради.
Рішення про дострокове припинення програми приймає Теплодарська міська рада.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Теплодарської міської ради
“Про затвердження Порядку розроблення міських цільових програм, моніторінгу та звітності про їх виконання”
1. Обґрунтування необхідності прийняття акту.
Даний проект рішення підготовлено на підставі Закону України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”, наказу Міністерства економіки України від 04.12.2006 № 367 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання”, листа Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 02.06.2003 року № 03200-05/153 № 07-06/1097-4827 ” До окремих питань здійснення видатків з місцевих бюджетів”.
Проектом рішення затверджується Порядок розроблення міських цільових програм, моніторінгу та звітності про їх виконання.
Зокрема, затверджуються стадії розроблення та виконання міських програм, а саме:
1.1. Ініціювання розроблення міської цільової програми.
1.2. Підготовка проекту програми – визначення завдань і заходів, що пропонуються для включення до неї; обсягів і джерел фінансування; строків виконання заходів програми, а також відповідальних виконавців.
1.3. Здійснення експертизи проекту програми, погодження та затвердження програми, визначення головного розпорядника коштів.
1.4. Затвердження бюджетних призначень на виконання програми, включення програми до щорічної програми економічного і соціального розвитку міста.
1.5. Організація виконання програми, здійснення контролю за її виконанням.
1.6. Здійснення моніторингу та підготовка щорічних звітів (квартальних звітів) про результати виконання програми, внесення змін до програми.
2. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.
Нормативною базою в даній сфері правового регулювання є:
Конституція України;
Закон України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”;
Бюджетний кодекс України;
Наказу Міністерства економіки України від 04.12.2006 №367 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання”;
Лист Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 02.06.2003 року № 03200-05/153 № 07-06/1097-4827 “До окремих питань здійснення видатків з місцевих бюджетів”.
3. Фінансово-економічне обґрунтування.
Реалізація проекту рішення не передбачає додаткового виділення коштів.
4. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта.
Прийняття рішення дасть можливість встановити єдиний порядок підготовки, прийняття та реалізації міських цільових програм.
Начальник фінансового управління С.П. Одарич