В Одеській області відкрили Єдину оперативну-диспетчерську службу КУ «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф».
«Ми сьогодні зробили великий крок до життя. Тому, що на “103” телефонують люди, яким потрібна допомога. Інколи ця допомога — для того, аби вони жили. Наразі до оперативно-диспетчерської служби підключені міста Одеса, Чорноморськ та Южне. За добу на “103” поступає приблизно 6 тисяч викликів. Головна мета існування цього центру – щоб швидка приїжджала скоріше, і щоб смертність у нашій області зменшувалась. Окрім сучасної диспетчерської, у ньому також є кабінет телемедицини. Наявний зворотній зв’язок із пацієнтами з приводу якості надання медичної допомоги, чи є в них зауваження та пропозиції. Тому я впевнений, що цей крок у медицині Одеської області напряму вплине на здоров’я наших громадян», — зазначив голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Степанов.
Єдина оперативна диспетчерська служба (ЄОДС) значно зменшує час прибуття бригади медиків до пацієнта. Це стає можливим завдяки автоматизації прийому викликів, електронному контролю всіх етапів надання швидкої допомоги, а також оптимізації управління ресурсами. Інформація автоматично обробляється та передається безпосередньо на мобільний пристрій бригади швидкої допомоги. Відтак, завдяки роботі служби налагоджено вибір найближчої бригади для виконання заявки. Також обирається найкоротший маршрут її руху завдяки застосуванню GPS-навігації.
Загальна кількість працівників нової служби (з диспетчерськими постами, відділом медицини катастроф, виїзною консультативною допомогою, відділом телемедичних лікарських консультацій, цілодобовим технічним постом) складатиме понад 200 співробітників.
На базі ЄОДС відкрито кабінет телемедицини. Він дозволить надавати екстрену консультативну допомогу лікарям Одеської області та виконувати розшифровку більше 100 електрокардіографічних досліджень на добу.
На базі «Одеського обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» створено й кабінет моніторингу якості надання медичної допомоги. Це перший такий кабінет в Україні. Його спеціалісти будуть дізнаватися у пацієнтів з приводу якості отриманої ними медичної послуги.
ООДА