№1022-ПРР від 07.07.2025р. Про затвердження міської програми “Питна вода міста Теплодар на 2026-2030 роки”

УКРАЇНА

ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ

ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

 

Про  затвердження міської програми

“Питна вода міста Теплодар на 2026-2030 роки”

 

 

         Відповідно до ст. 25,26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою покращання забезпечення населення міста питною водою нормативної якості; охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання, Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

 

ВИРІШИЛА:

1.Затвердити міську програму “Питна вода міста Теплодар на 2026-2030 роки”, згідно додатку (додається).

  1. Фінансовому управлінню виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (ОДАРИЧ С.П.) здійснювати фінансування заходів даної програми, згідно затвердженого бюджету на відповідний рік.
  2. Визнати такими, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 26 вересня 2023 року №415-VІІI “Про затвердження міської Програми “Питна вода міста Теплодар на 2024-2026 роки”, з 01 січня 2026 року.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:

           –  з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку;

          – з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

Додаток до рішення 

Теплодарської міської ради

від “____” _________2025 року

№ ___________

 

 

Міська програма

“ Питна вода міста Теплодар на 2026-2030 роки

 

 

м.Теплодар – 2025

 

 

ЗМІСТ

 

 

1.Паспорт Програми                                                        

3

 

2.Загальні положення

4

 

3.Мета Програми

6

 

4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

6

 

5. Обсяг та джерела фінансування. Строки та етапи виконання Програми

7

 

6. Напрями діяльності, завдання та заходи Програми

7

 

7.Очікувані  результати виконання Програми

8

 

8. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

9

 

 

 

 

 

1.Паспорт Програми

Назва програми

Міська програма “Питна вода міста Теплодар на 2026-2030 роки”

Ініціатор розроблення програми

Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

Підстава для розроблення програми

Бюджетний кодекс України;

– Кодекс цивільного захисту України;

Водний кодекс України;

– Кодекс України про надра;

– Закон України  “Про місцеве самоврядування в Україні”;

-Закон України “Про охорону навколишнього природного середовища”

– Закон України  “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”;

-Закон України “Про питну воду та питне водопостачання”;

-інші нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері.

Розробник програми

Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

Учасники  програми

Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, підприємства, установи, організації, суб’єкти господарювання

Мета програми

Покращання забезпечення населення міста питною водою нормативної якості; розвиток водопровідно-каналізаційної мережі; підвищення ефективності та надійності її функціонування; охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

Термін реалізації програми

2026-2030 роки

Джерела фінансування

Міський бюджет та кошти з інших джерел, не заборонених законодавством України.

Загальний обсяг фінансування

Надходження  коштів на реалізацію заходів  програми в межах видатків, що затверджені бюджетом міста на відповідний рік.

 

  1. Загальні положення

Міська програма “Питна  вода міста Теплодар на 2026 – 2030 роки”   (далі – Програма) спрямована на реалізацію політики щодо забезпечення населення громади якісною питною водою відповідно до Водного кодексу України, Кодексу України про надра, законів України “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, Закону України “Про питну воду та питне водопостачання” та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері.

Забезпечення населення міста Теплодар питною водою є однією з пріоритетних проблем, розв’язання якої необхідно для збереження здоров’я, поліпшення умов діяльності і підвищення рівня життя населення міста.

Система соціального захисту населення у сфері надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, неузгодженість норм законодавства щодо регулювання взаємовідносин споживачів і надавачів послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення зумовлюють зростання незадоволення серед населення та заборгованість за спожиті послуги.

У м.Теплодар підприємством, що здійснює свою діяльність у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є міське комунальне підприємство «Теплодарводоканал» (далі – МКП «Теплодарводоканал»).  Підприємство було створено у 2001 р. Всі виробничі підрозділи, а саме водопровідно-насосна станція №1 (далі ВНС-1), водопровідно-насосна станція №2 (далі ВНС-2),  каналізаційно-насосна станція №1 (далі КНС-1), каналізаційно-насосна станція №2 (далі КНС-2), очисні споруди господарсько-побутових стоків (далі ОС) та інженерні мережі  централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які були введені в експлуатацію у вісімдесятих роках ХХ століття, були передані у господарче ведення новоствореному підприємству МКП «Теплодарводоканал». З моменту свого заснування і по теперішній час МКП «Теплодарводоканал» є єдиним підприємством у м. Теплодар, що надає послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, і єдиним підприємством, що надає послуги з очищення стічних вод, яке приймає стічні води з м.Теплодар, м.Біляївка, с.Маяки. На сьогодні централізоване питне водопостачання споживачів забезпечується шляхом закупівлі питної води відповідної якості у ТОВ «Інфокс» філія «Інфоксводоканал» та транспортування її у розподільчі мережі за допомогою ВНС-1, ВНС-2 та ВНС-3, адже власних джерел питного водопостачання у м.Теплодар немає. Централізоване водовідведення забезпечується шляхом збирання та відведення стічних вод за допомогою КНС-1 та КНС-2 для подальшого очищення на ОС. На підприємстві створено відповідні служби та сформовано штатний склад спеціалістів та робітників для забезпечення цілодобового функціонування виробничих підрозділів підприємства. Протяжність усіх каналізаційних мереж, включаючи колектори, складає 81980м. Через значний термін експлуатації та відсутність належного фінансування вся матеріально-технічна база підприємства фізично та морально застаріла і потребує відновлення.

    Очисні споруди МКП «Теплодарводоканал» побудовані та введені в експлуатацію в 1989р. Дані очисні споруди розташовані поблизу с.Надлиманське Маяківської сільської громади Одеського району Одеської області на відстані 18 км від м.Теплодар та займають площу 13,9 га. Потужність очисних споруд розрахована на прийом та очищення 17 тис. куб. м на добу. Очисні споруди спроектовані, як станція біологічної очистки господарсько-побутових стоків, що подаються з м.Теплодар.  Очищення стічної рідини складалося з механічної, повної біологічної очистки з подальшим фільтруванням та природною доочисткою на біоплато «трикутник –очерет».  Механічна очистка забезпечувалася шляхом пропускання стічної рідини через механічні грати, а далі через 2 пісколовки. Біологічна очистка проходила на блоці ємностей, який складається з 4 технологічних коридорів. На блоці ємностей проходило відстоювання стічної рідини у первинних відстійниках, далі, шляхом аерації проходив процес окислення в аеротенках,  і вторинне відстоювання на вторинних відстійниках.  Відпрацьований активний мул проходив стабілізацію та відведення до мулових майданчиків.

Усі об’єкти, що експлуатуються цим підприємством, є комунальною власністю територіальної громади міста.

В той же час на території Теплодарської міської територіальної громади утримується та обслуговується одна артезіанська свердловини, яка потребує значного комплексу технологічних та організаційних заходів: “Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною” розташований за адресою: Одеська область, м.Теплодар, вулиця Незалежності 15Б.

Розроблення Програми обумовлено:

-незадовільним екологічним станом поверхневих та підземних джерел питного водопостачання;

– незадовільним технічним станом та зношеністю основних фондів систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення у населених пунктах громади;

– застосуванням застарілих технологій та обладнання в системах централізованого водопостачання та централізованого водовідведення у м.Теплодар;

– обмеженістю фінансових ресурсів, необхідних для розвитку, утримання в належному технічному стані та експлуатації систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

З огляду на ситуацію, яка склалась на території громади, необхідно вживати заходів для забезпечення населення якісною питною водою. Дана Програма спрямована на реалізацію політики щодо забезпечення споживачів якісною питною водою в необхідних обсягах відповідно до встановлених нормативів, на визначення резервних джерел централізованого водопостачання та створення запасів питної води, забезпечення розвитку та реконструкції систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення населеного пункту громади. Шляхом покращення цієї ситуації є розвиток нових систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення покращення стану тих, які вже існують.

 

3.Мета Програми

    Метою Програми є забезпечення в достатньому обсязі населення громади питною водою, якість якої відповідає нормам питного водопостачання;

покращення стану системи централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, підвищення надійності та ефективності його функціонування, відновлення, охорону та раціональне використання джерел питного водопостачання на території Теплодарської міської територіальної громади.

  1. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є реалізація державної політики щодо розвитку та реконструкції систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення; охорони та попередження забруднення джерел питного централізованого водопостачання; доведення якості питної води до вимог державних стандартів; нормативно-правового забезпечення у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення; розроблення та впровадження науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання та приладів.

Проблему передбачається розв’язати шляхом:

-упорядкування зон санітарної охорони джерел питного водопостачання; забезпечення дотримання вимог нормативних документів у сфері здійснення контролю за якістю питної води, що споживається;

-приведення до нормативних вимог зон санітарної охорони та водоохоронних зон джерел питного водопостачання, проведення оцінки екологічного та гігієнічного стану джерел питного водопостачання на відповідність установленим вимогам;

-будівництва та впровадження станцій (установок) доочищення питної води із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання, приладів та науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок;

-будівництва і реконструкції централізованих водопровідних та очисних споруд з метою зменшення обсягів неочищених стічних вод, що скидаються у водні об’єкти, а також утилізації осадів;

-впровадження новітніх технологій, обладнання, матеріалів, приладів, використання яких спрямоване на енерго- і ресурсозбереження,  підвищення якості питної води та очищення стічних вод.

Удосконалення водозаборів з підземних джерел питного водопостачання  та технологій  підготовки  питної  води передбачає проведення інвентаризації   водозаборів   підземних   вод   з визначенням   техніко-економічних,  санітарно-епідеміологічних  та екологічних критеріїв водозаборів.

Впровадження нових технологічних рішень із вдосконалення водозаборів повинно здійснюватися тільки після проведення відповідної санітарно-гігієнічної експертизи.

Особливу увагу необхідно приділяти розширенню використання підземних вод. Це викликане необхідністю забезпечення резервним водопостачанням міста на випадок надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру так як водопостачання здійснюється з поверхневих джерел.

 

  1. Обсяг та джерела фінансування.

Строки та етапи виконання Програми

Фінансування заходів  Програми передбачається з таких джерел: міський бюджет, обласний або державний бюджети, кошти з інших джерел, не заборонених  законодавством України.

За рахунок коштів місцевого, обласного або державного бюджетів фінансування здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених бюджетом шляхом спрямування коштів відповідним виконавцям.

В ході реалізації заходів Програми можливі корегування, пов’язані з фактичним надходженням коштів на реалізацію розділів Програми, уточненням обсягів робіт і виходячи з реальних можливостей бюджету.

Виконання заходів Програми передбачається на 5 років, з 2026 року по 2030 рік.

Етапи виконання прогами:

І етап – 2026 рік; ІІ етап – 2027 рік; ІІІ етап – 2028 рік; ІV етап – 2029 рік;

V етап – 2030 рік.

Програма переглядається щороку з метою уточнення завдань, які необхідно вирішити у наступному році. Також, у разі необхідності протягом поточного року можуть вноситися зміни щодо прогнозних обсягів фінансування, переліку завдань та заходів, тощо. Пропозиції щодо внесення змін до Програми готує Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.       

Всього

тис.грн.

Прогнозні обсяги фінансування, тис.грн.

І етап

ІІ етап

ІІІ етап

ІV етап

V етап

2026

2027

2028

2029

2030

102259,0

35515,0

32612,0

34132,0

                

  1. Напрями діяльності, завдання та заходи Програми

Виконання Програми  здійснюється за такими основними напрямами:

– охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання;

– розвиток та реконструкція систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

– забезпечення підприємства централізованого водопостачання та централізованого водовідведення ресурсо- та енергозберігаючими технологіями подачі питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю.

Удосконалення водозаборів з підземних джерел питного водопостачання передбачає:

– проведення інвентаризації водозаборів підземних вод з визначенням техніко-економічних, санітарно-епідеміологічних та екологічних критеріїв водозаборів;

– здійснення робіт із вдосконалення конструкцій водозабірних свердловин, фільтрів, підйомного обладнання, контрольно-вимірювальної апаратури;

– розробку комплексу заходів щодо захисту підземних вод від виснаження та забруднення.

Розвиток і реконструкція систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення передбачає:

–  реконструкцію водопровідних споруд та споруд водовідведення;

– реконструкцію та ремонт мереж централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

– будівництво та реконструкцію споруд з очищення стічних вод;

– запобігання аваріям на підприємстві централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. Основним завданням розвитку систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є здійснення заходів щодо забезпечення населення питною водою нормативної якості.

Технічне переоснащення водопровідно-каналізаційного господарства неможливе без значних капітальних вкладень.

Технічне переоснащення повинно починатись з проведення енергетичного та технічного обстеження об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства, експертизи витрат та втрат, пов’язаних з виробництвом та наданням послуг. На основі цих обстежень повинні бути розроблені та реалізовані інвестиційно-інноваційні проекти, які повинні забезпечити зменшення споживання енергоресурсів, технологічних витрат та втрат, впровадження прогресивних технологій, направлених на поліпшення якості надання послуг.

Для стимулювання енергозбереження на підприємствах повинен бути запроваджений і діяти відповідний механізм.

Завдання та заходи реалізації  міської програми “Питна вода міста Теплодар на 2026-2030 роки” зазначені у додатку до міської програми “Питна вода міста Теплодар на 2026 -2030 роки” (додається).

 

7.Очікувані  результати виконання Програми

Виконання Програми дасть можливість забезпечити:

    – реалізацію державної політики у сфері питної води та  централізованого водопостачання;

    – підвищення рівня  якості  послуг,  що  надаються  населенню з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

    – населення,  підприємства,  установи  та   організації питною  водою  нормативної  якості  в  межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання;

-охорону і раціональне    використання    джерел    питного централізованого водопостачання та поступове їх відновлення;

-впровадження на  підприємствах  централізованого   водопостачання   та централізованого водовідведення   сучасних   технологій,   матеріалів,   реагентів, обладнання тощо;

-підвищення ефективності  функціонування  підприємств  централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

-зниження витрат   матеріальних   і  енергетичних  ресурсів  у процесі централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

-оптимальне співвідношення   рівня  витрат  на  оплату  послуг централізованого водопостачання та доходів населення.

Реалізація Програми дозволить суттєво поліпшити забезпечення якісною питною водою населення  міста.

 

  1. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

Координацію діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, залучення до виконання Програми в установленому законодавством порядку підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування здійснює Управління житлово-комунального господарства землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.   

З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості фінансового забезпечення реалізації Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійні комісії міської ради:

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі;

– з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку.              

 

Додаток

до  міської програми “Питна вода міста Теплодар на 2026 – 2030 роки”

 

Заходи щодо виконання міської Програми «Питна вода міста Теплодар на 2026-2030 роки»

№ з/п

Найменування завдання

Найменування заходу

Термін виконання

Відповідальні виконавці Програми

Очікувані результати

1

Утримання та обслуговування обєкту: «Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною»

здійснення заходів щодо щомісячного лабораторного контролю води

2026-2030

роки

Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області,

МКП “Теплодарводоканал»

покращання забезпечення населення міста питною водою нормативної якості;

охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

2

здійснення заходів щодо технічного обслуговування об’єкту;

3

 здійснення заходів щодо оплати наданих комунальних послуг та енергоносіїв  на об’єкт;

4

сплата податку з рентної плати, та інші видатки, які пов’язані з ними, тощо;

5

придбання предметів, матеріалів, обладання та інвентарю для використання з утримання та обслуговування об’єкту;

6

здійснення заходів пов’язаних з ремонтними роботами на об’єкті;

7

здійснення заходів щодо обстеження об’єкту з наданням висновків про технічний стан та їх експлуатаційну придатність, тощо

8

інші заходи, які пов’язані з ремонтом, утриманням та обслуговуванням  об’єкту, тощо

1

Водопровідно-каналізаційне господарство м.Теплодар

Будівництво, капітальний ремонт, реконструкція, модернізація об’єктів та мереж водопровідно–каналізаційного господарства міста (очисні споруди, ВНС-1, ВНС-2,КНС-1,КНС-2, напірного каналізаційного колектору від КНС-1 до очисних споруд, зливова каналізаційна мережа, тощо)

2026-2030 роки

Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області,

МКП “Теплодарводоканал»

Поліпшення стану, а також утримання об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства міста в належному та безпечному стані

2

Виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітального ремонту, модернізації об’єктів водопровідно–каналізаційного господарства міста та виконання супровідних робіт, які відповідно до державних будівельних норм є складовою частиною загальної вартості зазначених робіт(експертиза кошторисної частини проектів будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту модернізація об’єктів водопровідно–каналізаційного господарства міста, технічний нагляд, авторський нагляд за об’єктом, тощо)

3

Капітальний ремонт окремих вузлів, обладнань, устаткувань та систем, які є складовою частиною об’єктів та мереж водопровідно-каналізаційного господарства міста

4

Придбання обладнання, устаткування, складових (комплектуючих) до них, приладів обліку, тощо

5

Здійснення інших заходів пов’язаних з утриманням, ремонтом, будівництвом, реконструкцією, модернізацією об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства міста (заходи з технічно – інженерного обстеження, виготовлення технічних паспортів, тощо)

Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області,

МКП “Теплодарводоканал»

 

6

Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту “Реконструкція каналізаційної насосної станції-2 (КНС-2) з улаштуванням станції повної біологічної очистки в м.Теплодар Одеського району Одеської області”

2026-2030 роки

Запобігання аварій та техногенних катастроф, покращення екологічної ситуації в місті та забезпечення відповідності санітарним нормам

7

Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту “Будівництво нової артезіанської свердловини на території м.Теплодар Одеського району Одеської області”

Створення додаткового джерела питної води дозволить підвищити надійність водопостачання, особливо в періоди пікового споживання

8

Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту “Проведення санітарно-технічного тампонажу свердловин на території м.Теплодар Одеського району Одеської області”

Запобігання забрудненню підземних вод та забезпечення безпечного водопостачання мешканців

9

Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту “Реконструкція системи міжквартальних та магістральних мереж централізованого водопостачання м.Теплодар Одеського району Одеської області”

Зменшення кількості аварійних ситуацій, поліпшення стану та утримання об’єктів

10

Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту “Реконструкція системи міжквартальних та магістральних мереж централізованого водовідведення м.Теплодар Одеського району Одеської області”

Зменшення кількості аварійних ситуацій, поліпшення екологічного стану міста, поліпшення стану та утримання об’єктів