АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області«Про затвердження вартості послуг на розробку та видачу технічних умов для приєднання об’ эктів до систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та вартості послуг на узгодження розміщення об’єктів»

Аналіз регуляторного впливу регуляторного акту «Про затвердження вартості послуг на розробку та видачу технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та вартості послуг на узгодження розміщення об’єктів » розроблений на підставі Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».

Розробником регуляторного акту є МКП «Теплодарводоканал» спільно з управлінням житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та відділом соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарсьокї міської ради Одеського району одеської області.

І. Визначення проблеми

            Порядок користування системами централізованого водопостачання та водовідведення в Теплодарській міській територіальній громаді здійснюється згідно Правил користування системами централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України 27.06.2008 №190.

            Надавачем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення в місті є МКП «Теплодарводоканал», яке здійснює свою діяльність на договірних засадах з замовниками послуг (споживачами). Приймання стічних вод від споживачів до системи централізованого водовідведення здійснюється відповідно до Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Теплодар, затверджених рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 29.11.2024 № 151/В-24.

            Будь яке самовільне приєднання споживачами об’єктів до систем централізованого водовідведення та/або водопостачання або розміщення об’єктів (МАФи, споруди тощо) без узгодження з МКП «Теплодарводоканал» не допускається. Приєднання до систем здійснюється відповідно до технічних умов, виданих виконавцем послуг з централізованого водопостачання та централізовано водовідведення та розробленого та затвердженого проєкту на приєднання. Собівартість послуг з підготовки технічних умов на приєднання до систем централізованого питного водопостачання та/або централізованого водовідведення визначається на підставі обґрунтованих трудовитрат, вартості одного людино-дня, виходячи зі складності об’єкта підключення та категорії споживача.

            31.03.2011 року було прийняте рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради за № 94/В-11 «Про затвердження вартості послуг по опломбуванню, видачі технічних умов, узгодженню розміщення об’єктів та повторному підключенню”.

            Але  вищезазначене рішення було визнано таким, що втратило чинність у зв’язку з тим, що  29.04.2024 року було прийняте нове рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області за №62/В-2024 «Про затвердження вартості послуг на розробку та видачу технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водопостачання та водовідведення, вартості послуг на узгодження розміщення об’єктів для всіх споживачів» з економічно обґрунтованою калькуляцією, яка відповідає сьогоденню. Дане рішення має ознаки регуляторного акту, але було прийняте без дотримання процедур передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики», тому з метою дотримання норм діючого законодавства у сфері регулювання та встановлення вартості послуг, які надаються МКП «Теплодарводоканал» на рівні економічно обґрунтованих витрат виникла необхідність у розробці та прийнятті нового  регуляторного акту – рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження вартості послуг на розробку та видачу технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водопостачання та водовідведення, вартості послуг на узгодження розміщення об’єктів».

Ріщення поширюються на суб’єкт господарювання, який надає послуги з централізованого водовідведення та водопостачання – міське комунальне підприємство «Теплодарводоканал» (виконавець), та суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб-підприємців (споживачів). 

              Основні групи (підгруп), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так

Держава

так

Суб’єкти господарювання

так

 

           Ринковий механізм- це механізм взаємозв’язку і взаємодії основних елементів ринку: попиту, пропозиції, ціни, конкуренції та основних економічних законів ринку. Враховуючи, що вищезазначене питання не залежить від зазначених  елементів ринку, дана проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.

ІІ. Цілі державного регулювання 

Основною ціллю державного регулювання є приведення нормативно-правового акту виконавчого комітету Теплодарської міської ради до норм та вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики», а також впорядкування та встановлення вартості платних послуг, які можуть надаватися МКП «Теплодарводоканал» на рівні економічно обґрунтованих витрат. Економічно обґрунтовані тарифи дають можливість підприємству-надавачу послуг відшкодовувати свої затрати і задовольнити потреби споживачів у повному обсязі та якісно.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей 

            Відмова від запропонованого регулювання веде до порушення норм чинного законодавства.

1.Визнання альтернативних способів

         У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей державного регулювання доцільно розглянути наступні прийнятні альтернативи:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Ввести в дію запропонований регуляторний акт

Альтернатива 2

Залишити наявний стан справ без змін

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

          Нижче наведено опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.

 

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

                                                                                                               Таблиця 1

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

1

2

3

Альтернатива 1

Приведення нормативно-правового акту виконавчого комітету Теплодарської міської ради до вимог діючого законодавства

Реалізація проекту регуляторного акту не потребує додаткових витрат з державного/місцевого бюджету.

Альтернатива 2

У разі неприйняття запропонованого нормативно-правового акту вигоди відсутні.

Недотримання вимог чинного законодавства щодо процедури прийняття регуляторних актів.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:

                                                                                                                    Таблиця 2

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

1

2

3

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

відсутні

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Таблиця3

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом*

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання на момент підготовки регуляторного акту

 

 

 

10

10

Питома вага групи у загальній кількості, %

 

 

 

100

100

* дані МКП «Теплодарводоканал» (кількість СГД, яким  надано послугу на видачу технічних умов для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення за період 01.05-21.12.2024 р. становить 5 од., то у 2025 року орієнтовна кількість СГД становитиме 10 од.)

 

 

                                                                                                                                     Таблиця 4

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

1

2

3

Альтернатива 1

Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акту є наявність нормативно-правового акту, який відповідає вимогам діючого законодавства.

1.Витрати за послуги з розробки та видачі технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водовідведення та водопостачання. Та послуги на узгодження розміщення об’єктів. За даними МКП «Теплодарводоканал» за період 01.05.2024 – 31.12.2024 року було надано 5 послуг СГД  на розробку та видачу технічних умов для приєднання до систем централізованого водовідведення та водопостачання на суму 19880,70 грн.

Адміністративні витрати на ознайомлення з вимогами даного регуляторного акту ( Сумарні витрати згідно  М-Тесту складають -1 379,40 грн.  )

Альтернатива 2

Вигоди не передбачаються

Витрати за послуги з розробки та видачі технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водовідведення та водопостачання. Та послуги на узгодження розміщення об’єктів. – 19880,70 грн.

 

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

                                                                                                                    Таблиця 5

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, тис. грн.

1

2

Альтернатива 1

1 Витрати за послуги з розробки та видачі технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водовідведення та водопостачання. Та послуги на узгодження розміщення об’єктів. За даними МКП «Теплодарводоканал» за період 01.05.2024 – 31.12.2025 року було надано 5 послуг СГД  на розробку та видачу технічних умов для приєднання до систем централізованого водовідведення та водопостачання на суму 19880,70 грн.

 

2. Адміністративні витрати

згідно  М-Тесту складають -1 379,40 грн. )

Альтернатива 2

1.Витрати за послуги з розробки та видачі технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водовідведення та водопостачання. Та послуги на узгодження розміщення об’єктів. За даними МКП «Теплодарводоканал» за період 01.05.2024 – 31.12.2024 року було надано 5 послуг СГД  на розробку та видачу технічних умов для приєднання до систем централізованого водовідведення та водопостачання на суму 19880,70 грн.

 

IV.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

           У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей розглянуто наступні питання:

          – ввести в дію запропонований регуляторний акт;

          – залишити наявний стан справ без змін;

          Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

           4 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

           3 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

           2 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

           1 – цілі прийняття регуляторного акту, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

                                                                                                                    Таблиця 6

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за 4-бальною системою)

Коментарі щодо присвоєння відповідного балу

1

2

3

Альтернатива 1

4

Цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті повною мірою:

– наявність нормативно-правового акту, кий відповідає вимогам  Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

– впорядкування та встановлення вартості платних послуг, які можуть надаватися МКП «Теплодарводоканал» на рівні економічно обґрунтованих витрат.

Альтернатива 2

2

Цілі регулювання не будуть досягнуті повною мірою, буде існувати основна проблема – наявність нормативно-правового акту, який не відповідає нормам діючого законодавства.

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію

в рамках проведення аналізу регуляторного впливу

 

Категорія впливу

Відповідь

 

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

 

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги

Ні

2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

 

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника

Ні

 

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

 

 

                                                                                                                    Таблиця 7

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обгрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

1

2

3

4

Альтернатива 1

Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акту є:

-наявність нормативно-правового акту, який відповідає вимогам діючого законодавства;

– встановлення вартості платних послуг,які надаються МКП «Теплодарводоканал» на рівні економічно обґрунтованих витрат.

Витрати суб’єктів господарювання за послуги з розробки та видачі технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водовідведення та водопостачання. Та послуги на узгодження розміщення об’єктів

Сумарні витрати згідно  М-Тесту складають – 32 898,90 грн.

Прийняття даного регуляторного акту дасть можливість реалізувати поставлені цілі в повному обсязі

 

Альтернатива 2

Не передбачаються

– відсутність нормативно-правового акту, який не відповідає вимогам ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності

– витрати суб’єктів господарювання за послуги з розробки та видачі технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водовідведення та водопостачання. Та послуги на узгодження розміщення об’єктів

Сумарні витрати згідно  М-Тесту складають –32 898,90 грн.

Залишення ситуації без змін не вирішує поставлених цілей

 

                                                                                                                    Таблиця 8

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту

Альтернатива 1

Перевагою обраної альтернативи є нормативно-правове врегулювання  питання надання платних послуг міським комунальним підприємством, що підвищить ефективність роботи підприємства.

Саме такий спосіб дозволить досягнути поставлених цілей належним чином.

Загальна економічна криза може призвести до зменшення кількості суб’єктів господарювання, які матимуть потребу в послугах по видачі технічних умов та узгодженню розміщення об’єктів

Альтернатива 2

Залишення ситуації, що склалася, без змін, не забезпечить досягнення поставленої цілі.

Отже, така альтернатива не є прийнятною.

 

  1. V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

 

          На підставі проведеного вище аналізу регуляторного впливу найбільш оптимальним способом досягнення встановлення цілей є Альтернатива 1, тобто для розв’язання проблеми пропонується прийняти запропонований регуляторний акт.

 

Цілями державного регулювання для даного проєкту регуляторного акту є:

 

  • прийняття рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, відповідно процедури, передбаченої діючим законодавством;

 

  • впорядкування та встановлення вартості платних послуг, які надаються МКП «Теплодарводоканал» на рівні економічно обгрунтованих витрат;

 

  • підвищення ефективності роботи підприємства, надання якісних послуг.

 

            Розв’язання проблеми, визначеної в розділі І даного аналізу регуляторного впливу, досягається шляхом затвердження проєкту рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження вартості послуг на розробку та видачу технічних умов  для приєднання об’єктів до систем централізованого водопостачання та водовідведення вартості послуг на узгодження розміщення об’єктів».

Для забезпечення виконання вимог чинного законодавства України документи з регуляторної діяльності підлягають оприлюдненню в засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради з метою отримання зауважень і пропозицій у термін, визначений Законом.

З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання рішення буде оприлюднене на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради в установлений законодавством термін.

Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного законодавства, як органами, місцевого самоврядування, так і орендарями комунального майна на яких регуляторний акт має вплив.

Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься за допомогою наступних заходів:

  1. Адміністративно–правові заходи, які полягають у розробленні проєкту рішення із застосуванням визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедур, прийняття рішення Теплодарської міської ради та його оприлюдненні (набрання чинності) у встановленому порядку, що забезпечить розв’язання визначеної проблеми і сприятиме досягненню цілей державного регулювання ( адміністративні витрати наведені у додатку №2 до аналізу регуляторного впливу (М-ТЕСТ) – реалізація проєкту рішення не передбачає додаткового витрачення коштів з бюджету м.Теплодар, оскільки проєктом рішення не передбачається створення нових органів місцевого самоврядування та/або збільшення штатних посад вже існуючих.
  2. Інформаційні заходи, які полягають у проведенні роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання та громадськості, з метою обговорення положень регуляторного акта, розміщення інформації про регуляторний акт на офіційному сайті Теплодарської міської ради Ці заходи сприяють забезпеченню можливості одержання суб’єктами господарювання та громадянами інформації про регуляторний акт, процедуру його реалізації, наслідки виконання. Вони є необхідними для розв’язання проблемних питань та досягнення цілей державного регулювання.

На виконання вимог чинного законодавства України проєкт рішення підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті Теплодарської міської ради (www.trada.gov.ua) разом з аналізом його регуляторного впливу – у підрозділі «Регуляторна політика»  з метою отримання зауважень і пропозицій у строк, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Запропонований механізм дії даного проєкту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки.

Ступінь ефективності зазначених заходів є високим, адже виконавши їх належним чином, поставленої мети буде досягнуто.

 

VI.Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого  самоврядування, фізичні та юридичної особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

Для впровадження вимог цього регуляторного акту не потрібно додаткових витрат з бюджету. Здійснення планових заходів з державного нагляду (контролю) вже віднесено до компетенції діючого МКП «Теплодарводоканал». Введення в дію регуляторного акту не потребує збільшення штату державних службовців та додаткового створення нових комунальних служб.

 

VIІ.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Обмеження строку дії акта немає.

Структура запропонованого проекту рішення розроблена з урахуванням можливості доповнення або внесення змін до нього у разі внесення змін до чинного законодавства України.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Кількісні показники будуть зазначатися розробником при здійсненні відстеження результативності дії регуляторного акта.

Кількісними показниками результативності дії регуляторного акту є:

 – кількість наданих послуг; (станом на 01.01.2025р. надано 5 послуг на розробку та видачу технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водопостачання та водовідведення)

 – сума надходжень до бюджету МКП «Теплодарводоканал» за надані послуги (станом на 01.01.2025р. – 19880,70 грн)

Якісними показниками результативності дії регуляторного акта є:

– рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основними положеннями акту – 85%

– адміністративні витрати на ознайомлення з вимогами даного регуляторного акту ( М-тест)

Показник

2025 рік*

5 років

Кількість СГД, які підпадають під дію регуляторного акта

10

50

Кількість наданих послуг на розробку та видачу технічних умов для приєднання об’єктів до систем централізованого водопостачання та водовідведення, вартості послуг на узгодження розміщення об’єкітв

10

50

Сума надходжень до бюджету МКП «Теплодарводоканал» за надані послуги, грн..

39 761,40

198 807,00

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв’язкуз виконанням вимог акта, (год./ грн.)1х45,98х10

459,80

2 299,00

Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта

85%

100%

* – прогнозні показники, які орієнтовані на дані 2024 року.

 

  1. Визначення заходів, з допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

У разі прийняття регуляторного акту послідовно здійснюватиметься відстеження його результативності згідно зі статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою відстеження результативності регуляторного акту, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004  № 308.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний. Відстеження результативності здійснюватиметься на підставі статистичних даних.

Відносно цього регуляторного акта повинно послідовно здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання  чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта – ІV квартал 2025 року

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк – ІV квартал 2026 року

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку – ІV квартал 2029 року.

За результатами проведення відстежень буде можливість порівняти показники результативності дії регуляторного акта. На підставі аналізу звіту про відстеження результативності даного регуляторного акта буде прийматися рішення про скасування, про необхідність залишити даний акт без змін або про його перегляд. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта. Відстеження результативності буде проводиться    на підставі даних МКП «Теплодарводоканал» із залученням суб’єктів господарювання, їх кількості, використовуючи дані моніторингу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Додаток 1                                                                                                         

            до Аналізу регуляторного впливу

 

                                                                                                                                                                                                                                                                         

                                                                       ВИТРАТИ

на одного суб’єкта великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

В зв’язку  з відсутністю субєктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати (у т.ч бюджетні) на одного суб’єкта господарської діяльності не розраховувалися

 

                   Додаток 2

           до Аналізу регуляторного впливу

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідне для здійснення регулювання, здійснено розробником регуляторного акту з 01.03. -10.03.2025

 

 № п/п

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

 Нарада  за участю розробника регуляторного акту з причетними структурними підрозділами виконкому, відповідальною постійною депутатською комісією та суб’єктами гсподарської діяльності

10

Отримання інформації та пропозицій

2

Цей проєкт рішення міської ради разом з АРВ буде оприлюднено на офіційному  сайті Теплодарської міської ради розділі «Регуляторна політика»

 

отримання  пропозицій та зауважень  від суб’єктів господарювання

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів підприємництва.

 

Кількість суб’єктів підприємництва, на яких поширюється регулювання – 10.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 100 % (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання»).

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

№ п/п

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні

(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва

на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

 

х

х

х

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

х

х

х

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

х

х

х

4

Процедури обслуговування обла днання (технічне обслуговування)

х

х

х

5

Інші процедури

Витрати за послуги на розробку та видачу технічних умов для приєднання об’єктів до  цесистем  централізованого водопостачання та водовідведення  – 3976,14 грн.,

Витрати за послуги на узгодження розміщення об’єктів  – 2603,63 грн.

Сер. вартість – 3289,89 грн.

 

 

3 289,89

3 289,89

16 449,49

6

Разом, гривень

3 289,89

3 289,89

16 449,45

7

Кількість суб’єктів господарювання, що мають виконати вимоги  регулювання, одиниць

 

(залежить від кількості звернень)

10

10

50

8

Сумарно, грн

 

32 898,90

32 898,90

822 472,50

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо

                                       виконання регулювання та звітування

Розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2024рік –8000,00 грн.

Середньомісячна кількість робочих годин : 2088 :12 = 174,00 год.

Вартість 1 людино –  години : 8000:174,00 = 45,98 грн.

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, грн

 Формула:

« витрати часу на отримання  інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок» х «вартість часу суб’єкта підприємництва (заробітна плата)»хна кількість процедур:

1*45,98*1

 

 

    45,98

    45,98

 229,90

 

 

 

10

Процедури організації     виконання вимог регулювання, гривень

Формула (витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур. 1*45,98*1

 

45,98

45,98

 229,90

11

Процедури офіційного звітування витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів          Х кількість періодів звітності за рік.

 

 

 Не потребує процедури звітування

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік: 1х45,98х1

45,98

45,98

229,90

13

Інші процедури

 

х

х

х

14

Разом, гривень

 

137,94

137,94

689,70

15

Кількість суб’єктів  підприємництва, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць

10

10

50

16

Сумарно, гривень

(рядок 14 х на рядок 15)

1 379,40

1 379,40

34 485,00

 

  1. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

В даному випадку розрахунок вартості адміністрування регулювання проведено для

 МКП «Теплодарводоканал» Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2025 – 8000,000 грн. Середньомісячна кількість робочих годин : 2088 :12 = 174,00 год.

Вартість 1 людино –  години : 8000:174,00 = 45,98

 

Процедура регулю-вання суб’єктів малого підприєм-ництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання підприємництва

Планові витрати часу на процедуру

Вартість  часу працівника МКП «Теплодарводоканал»(заробітна плата)

 Оцінка  кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

 

 

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання

 (за рік),

гривень

1. Облік суб’єкта  господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,5

45,98

1

10

229,90

 2. Поточний     контроль за суб’єктом господа-рювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

1

45,98

1

10

459,80

         камеральні

 

 

 

 

 

виїзні

х

х

х

х

х

3. Підготовка,  затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

х

х

х

х

х

4. Реалізація одного  окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

х

х

х

х

х

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктом господарювання

х

х

х

х

х

  6. Підготовка

  звітності за  результатами регулювання

х

х

х

х

х

7. Інші  адміністративні процедуриа, грн

х

х

х

Х

х

Разом за рік

X

Х

X

X

689,70

Сумарно за п’ять років

X

X

X

X

3 448,50

 

Реалізація цього регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з бюджету Теплодарської міської територіальної громади (не потребує  створення нових структурних підрозділів),  адміністрування регуляторного акту буде здійснюватись в межах повноважень відповідних державних органів влади, повноважень правоохоронних та контролюючих органів та органів місцевого самоврядування (МКП «Теплодарводоканал»).

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Порядковий

номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів підприємництва на виконання регулювання

32 898,90

822 472,50

2

Оцінка вартості

адміністративних процедур для суб’єктів  підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

1 379,40

34 485,00

3

Сумарні витрати підприємництва на виконання запланованого регулювання

34 269,30

856 957,50

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів підприємництва

689,70

3 448,50

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

 

34 959,00

860 406,00

 

  1. 5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

            Проєкт регуляторного акта буде розміщено у вільному доступі на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради, що дозволить усім заінтересованим особам ознайомитися з ним  та надати свої зауваження і пропозиції, що дозволить суб’єктам господарювання скоротити вартість адміністративного навантаження.

 

Міський голова                                                                                         Олександр ЧУЙКО

 

 

вик. НАМАЗОВА Ірина

(048) 7053460