14 грудня 2023 р. №456-VIII
Про подовження терміну дії міської Програми архітектурно-будівельного розвитку м.Теплодар
на 2018-2023 роки
Відповідно до ст.26, ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про основи містобудування», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку», Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №559 «Про містобудівний кадастр», з метою регулювання планування, забудови та іншого використання територій для забезпечення сталого розвитку міста Теплодар з урахуванням державних, громадських і приватних інтересів, Теплодарська міська рада Одеського району одеської області
ВИРІШИЛА:
- Подовжити термін дії міської Програми архітектурно-будівельного розвитку м.Теплодар на 2018-2023 роки, затвердженої рішенням Теплодарської міської ради Одеської області від 24.03.2020 №703-VII, до 2025 року (включно).
- Внести наступні зміни до міської Програми архітектурно-будівельного розвитку м. Теплодар на 2018-2023 роки (далі – Програма):
1) Замінити у назві та тексті слова та цифри «на 2018-2023 роки» словами та цифрами «на 2018-2025 роки».
2) Викласти паспорт Програми, додаток 1 до Програми у новій редакції (додаються).
- 3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:
– з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього середовища, будівництва та архітектури;
– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Міський голова Олександр ЧУЙКО
Додаток
до рішення
міської ради
від «14» грудня 2023 року
№ 456-VIII
МІСЬКА ПРОГРАМА
архітектурно-будівельного розвитку м. Теплодар
на 2018 – 2025 роки
м. Теплодар
ЗМІСТ
№ п/п |
Назва розділу |
Стор. |
1 |
Паспорт програми |
|
2 |
Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма |
|
3 |
Визначення мети Програми |
|
4 |
Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми |
|
5 |
Напрямки діяльності та заходи Програми |
|
6 |
Очікувані результати та ефективність Програми |
|
7 |
Координація та контроль за ходом виконання Програми |
|
- ПАСПОРТ
міської програми архітектурно-будівельного розвитку
м. Теплодар на 2018-2025 роки
1 |
Ініціатор розроблення програми |
Теплодарська міська рада |
2 |
Законодавча база, нормативні документи |
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР; Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI; Закон України «Про основи містобудування» від 16.11.1992 № 2780-XII; Постанова КМУ від 25.05.2011 №559 «Про містобудівний кадастр»; Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» від 20.03.2018 №2354-VIII. |
3 |
Розробник програми |
Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області |
4 |
Співрозробники програми |
Відділ землевпорядкування, екології та комунального майна управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області |
5 |
Відповідальні виконавці програми |
Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Теплодарської міської ради, фінансове управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради, відділ землевпорядкування, екології та комунального майна управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області |
6 |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Виконавчий комітет Теплодарської міської ради |
7 |
Учасники програми |
Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Теплодарської міської ради, відділ землевпорядкування, екології та комунального майна управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, підприємства, установи, організації, суб’єкти господарювання |
8 |
Термін реалізації програми |
2018 – 2025 рр. |
8.1 |
Етапи виконання програми |
I етап – 2018-2020 рр. II етап – 2021-2025 рр. |
9 |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Місцевий бюджет |
10 |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, всього |
5 260 тис.грн. |
- Визначення проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма
Підставою для реалізації програмних заходів щодо розроблення містобудівної документації, утворення інформаційно-технічного комплексу системи містобудівного кадастру визначення першочергових заходів щодо забудови міста, будівництва, реконструкції та модернізації об’єктів інфраструктури є:
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- постанова Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №559 «Про містобудівний кадастр».
На сучасному етапі містобудівна документація та забезпечення контролю її реалізації через систему містобудівного кадастру відіграють провідну роль у довгостроковому соціально-економічному та просторовому плануванні розвитку територій. Наявність містобудівної документації визначає особливості та напрямки використання територіальних ресурсів, режими забудови території та землекористування, прогнозує інвестиційну спроможність території, встановлює функціональне призначення території, забезпечує встановлення меж населених пунктів, передачу (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб тощо.
Програма розроблена відповідно до законів України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 559 «Про містобудівний кадастр».
Відповідно до законодавчих актів України містобудівна документація визначає принципові вирішення планування, забудови та іншого використання територій. Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів територій, їх оновлення та внесення змін до них. Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
У разі відсутності плану зонування або детального плану території, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території, забороняється.
Згідно з вимогами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація повинна розроблятися на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у Державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об’єктів будівництва для формування бази даних містобудівного кадастру. Крім того, матеріали генерального плану не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі, тоді як генеральний план міста Теплодар досі містить гриф «Для службового користування». Роботи з зняття грифу «Для службового користування» проводяться на договірних засадах, шляхом роздрукування текстових та графічних матеріалів.
Програма архітектурно-будівельного розвитку м. Теплодар на 2018 – 2025 роки (далі – Програма) спрямована на створення належних умов реалізації Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», визначає напрями комплексного вирішення питань у галузі розроблення містобудівної документації, формування нових підходів її оновлення, моніторингу і контролю її виконання, сучасного використання при прийнятті рішенні з планування території.
Наявність містобудівної документації дає змогу оперативно вирішувати питання містобудування, що, в свою чергу, скорочує шлях від намірів забудови до її реалізації.
На теперішній час забезпечення містобудівною документацією міста не відповідає сучасним вимогам та не створенні умови для ведення містобудівного кадастру.
- 3. Визначення мети Програми
Метою Програми на 2018-2025 роки є:
– забезпечення проведення єдиної державної політики у сфері містобудування та архітектури, використання сучасних передових технологій;
– створення містобудівної документації на місцевому рівні;
– провадження діючого механізму раціонального використання та охорони земель, створення повноцінного і безпечного життєвого середовища, підвищення ефективності використання території міста, якості життя населення, розв’язання архітектурно-будівельних проблем, врахування державних, громадських та приватних інтересів при плануванні, забудові та іншому використанні територій, залучення інвестицій для забезпечення розвитку та публічного доступу до матеріалів містобудівної документації.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми
Передбачені Програмою заходи та кошти спрямовані на розробку містобудівної документації на місцевому рівні та створення належних умов з планового введення до інформаційної бази даних кадастрової інформації, у тому числі на підставі планувальних рішень розробленої містобудівної документації, обслуговування автоматизованої інформаційної системи містобудівного кадастру та забезпечення кадастровою інформацією органів влади, інших суб’єктів містобудівної діяльності. Належна інформаційна політика у сфері містобудування, її технологічне забезпечення відповідно до новітніх технологій, впровадження автоматизованої системи даних забезпечить вирішення широкого кола завдань. Тому об’єднання в одній автоматизованій системі інформаційних ресурсів галузевих кадастрів та інформаційних систем з питань використання територій, їх кадастрового, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого зонування території створить передумови для переходу на новий рівень управління територіями.
Забезпечення міста містобудівною документацією сучасного рівня спрямовано на:
- розроблення плану земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід’ємною частиною генерального плану;
- обґрунтування майбутніх потреб та визначення переважних напрямів використання територій;
- визначення територій для містобудівних потреб з урахування державних, громадських і приватних інтересів, територій пріоритетного розвитку, а також обґрунтування рішень щодо розподілу території за видами та режимами переважного використання, тощо;
- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням;
- обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель та забудови територій, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;
- охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів.
Топографо-геодезична зйомка використовується виключно для містобудівної документації, передбаченої Програмою.
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» реалізація Програми здійснюється шляхом розроблення містобудівної документації місцевого рівня за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел не заборонених законом.
Фінансування Програми здійснюється в межах затверджених асигнувань та за наявності фінансового ресурсу у місцевого бюджету.
Виконання Програми у повному обсязі можливе лише за умови стабільного фінансування її складових.
Обсяги фінансування Програми на відповідний бюджетний період визначаються щороку, виходячи з конкретних завдань та реальних можливостей.
Строк виконання Програми – сім років.
Етапи виконання Програми – в два етапи.
- 5. Напрямки діяльності та заходи Програми
Реалізація завдань та заходів Програми здійснюватиметься протягом 2018-2025 років.
Реалізація Програми передбачає:
– розроблення генерального плану міста;
– розроблення плану зонування території міста;
– виготовлення та актуалізація картографічної основи в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат УСК-2000 на паперових і електронних носіях;
– забезпечення діяльності містобудівного кадастру.
Основні заходи Програми:
- Створення (оновлення) картографічної основи.
Планувальна документація розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій векторній формі як просторово орієнтована інформація в Державній системі координат на паперових і електронних носіях. Для розроблення планувальної документації необхідно виконання робіт з актуалізації картографічних планів масштабу 1:10000, 1:5000 (по населеному пункту) та створення планів масштабу 1:2000, 1:500 (по площадкам будівництва).
- Створення оглядової геології.
Планувальна документація розробляється з урахуванням інженерно-геологічних матеріалів оглядової геології.
- Коригування генерального плану міста.
Генеральний план міста є основним видом містобудівної документації з планування території населеного пункту, призначеним для обґрунтування (розроблення та реалізації) довгострокової політики міської ради у сфері використання і забудови територій. Генеральний план міста Теплодар був розроблений Одеською філією Українського Державного інституту проектування міст «Гіпроград» в 1982р. В 1991р Державним інститутом по проектуванню об’єктів житлово-громадського будівництва в Одеській області «Одесцивільпроект» розроблено «Проект розміщення житлово-громадського будівництва на XIII та XIV п’ятирічки (1991-2000р.р.) в селищі Теплодар Одеської області» та дозволено в виробництво 28.03.1994р. Рішенням Теплодарської міської ради №349-VI від 14.03.2013р. «Про визнання актуальним існуючий Генеральний план міста Теплодар та подальше його використання» здійснена актуалізація генерального плану з коригуванням. Протягом періоду 1991-2019рр. були внесені зміни.
Коригування генерального плану міста обумовлено необхідністю виконання додаткових і проектних робіт з:
- перенесення з паперових носіїв у векторну цифрову форму;
- розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту у відповідності до вимог ДБН Б.1.1-5:2007;
- внесення змін до генерального плану з урахуванням попередніх рішень міської ради щодо планування і забудови території;
- прогнозування потреб у територіях для розміщення житла, громадського обслуговування, виробництва, транспорту і комунікацій, інженерного обладнання, озеленення і благоустрою, комунального господарства та інше;
- визначення територій пріоритетного розвитку на першу чергу реалізації генерального плану та інше.
- Розроблення плану зонування території.
План зонування території розробляється на основі генерального плану міста, плану земельно – господарського устрою та містобудівного кадастру з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірної концентрації населення і об’єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
- Розроблення детальних планів територій.
Детальний план територій – є містобудівною документацією з планування території на місцевому рівні та розробляється для всієї території населеного пункту або її частини на основі затвердженого генерального плану міста.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід’ємною частиною детального плану території.
- Стратегічна екологічна оцінка.
Метою стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження містобудівної документації.
Стратегічна екологічна оцінка здійснюється на основі принципів законності та об’єктивності, гласності, участі громадськості, наукової обґрунтованості, збалансованості інтересів, комплексності, запобігання екологічній шкоді, довгострокового прогнозування, достовірності та повноти інформації у проекті документа, міжнародного екологічного співробітництва.
- Проведення експертизи містобудівної документації.
Під час проведення експертизи визначається відповідність змісту містобудівної документації законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, рішенням органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань планування і забудови територій, а також вимогам завдань з розроблення містобудівної документації.
- Створення містобудівного кадастру.
Містобудівний кадастр створюється як розподілена геоінформаційна система та ведеться з урахуванням даних державного земельного кадастру на державному рівні та міст обласного значення. Геопросторові дані створюються в державній та місцевих системах координат у цифровій формі відповідно до єдиної системи класифікації та кодування об’єктів містобудування.
Містобудівний кадастр ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури, які можуть утворювати для цього
служби містобудівного кадастру.
Цілісність системи містобудівного кадастру забезпечується
шляхом розроблення єдиних правових, нормативних і методичних документів щодо створення та ведення кадастру на відповідному рівні.
- Очікувані результати та ефективність Програми
Виконання заходів, визначених Програмою, в цілому сприятиме забезпеченню належною містобудівною документацією та функціонуванню містобудівного кадастру міста на базі сучасних геоінформаційних технологій, які дадуть можливість звести різноманітні дані і моделі в єдину несуперечливу модель, що надалі може бути ефективно застосована в різних технологіях аналізу і управління, в тому числі задоволення інформаційних потреб у плануванні територій і будівництві.
Провадження належної інформаційної політики у сфері містобудування, її технічне забезпечення сприятиме запровадженню найбільш ефективної моделі залучення інвестицій, в тому числі й іноземних, шляхом зменшення фінансових витрат на реалізацію інвестиційних проектів завдяки отриманню можливості раціонального використання територій, а також спрощенню процедури проведення фінансово-економічної оцінки забезпечення реалізації проектів та пошуку найбільш привабливих територій для інвестування. Запровадження геоінформаційної автоматизованої системи баз даних забезпечить вирішення широкого кола завдань з управління розвитком територій за наступними напрямами:
– своєчасне взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій;
– визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих та інших зон і об’єктів;
– обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням;
– облік існуючих інженерних комунікацій, у тому числі магістральних мереж водопроводу, каналізації, тепло- та електропостачання, всіх розвідних мереж;
– моніторинг використання, створення та оновлення генерального плану міста;
– зонування території за видами прав на землю із встановленими обмеженнями, що пов’язані зі збереженням природного середовища, шкідливим впливом підприємств, наявністю господарських об’єктів загальноміського значення;
– формування та ведення бази даних про нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила;
– перехід у цифровий формат та введення до бази даних містобудівного кадастру наявної картографічної та топографо-геодезичної інформації, затвердженої містобудівної документації;
– фіксація результатів моніторингу стану розроблення і реалізації генерального плану міста, плану зонування територій (зонінгів) та детальних планів територій;
– введення до бази даних містобудівного кадастру інформації з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території міста на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем.
Загальним результативним показником, який буде досягнуто при виконанні Програми, буде якісна діяльність містобудівного кадастру як частини геоінформаційної системи та його ведення з урахуванням даних Державного земельного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів та інших інформаційних систем. Отримання достовірної кадастрової інформації дозволить приймати більш ефективні рішення, більш точно прогнозувати і моделювати рівень ринкових, інвестиційних відносин, що важливо для поповнення бюджету, та впливати на розвиток території в цілому.
- Координація та контроль за ходом виконання Програми
Відповідальним виконавцем та координатором Програми є відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Теплодарської міської ради, який щорічно звітує перед Теплодарською міською радою про результати виконання Програми.
Внесення змін до програми здійснюється рішенням Теплодарської міської ради.
Відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Теплодарської міської ради здійснюється аналіз ходу виконання Програми.
Поточний контроль за ходом реалізації Програми здійснюють постійні депутатські комісії:
- з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього середовища здоров’я, будівництва та архітектури;
- з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.
Додаток 1
до Програми
Ресурсне забезпечення міської програми архітектурно-будівельного розвитку
м. Теплодар на 2018-2025 роки
Обсяги коштів, які пропонуються залучити на виконання програми |
Етапи виконання Програми |
Усього витрат на виконання Програми |
|||||||
I етап |
II етап |
||||||||
2018 рік |
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
2023 рік |
2024 рік |
2025 рік |
||
Обсяги ресурсів, в т.ч. кредиторська заборгованість, усього |
600 т.грн. |
960 т.грн. |
500 т.грн. |
100 т.грн. |
100 т.грн. |
2 000 т.грн. |
500 т.грн. |
500 т.грн. |
5 260 т.грн. |
у тому числі: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
обласний бюджет |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
міський бюджет |
600 т.грн. |
960 т.грн. |
500 т.грн. |
100 т.грн. |
100 т.грн. |
2 000 т.грн. |
500 т.грн. |
500 т.грн. |
5 260 т.грн. |
кошти не бюджетних джерел |
|
|
|
|
|
|
|
|
|