АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту рішення міської ради

АНАЛІЗ 
регуляторного впливу до проекту рішення міської ради

«Про затвердження програми приватизації та відчуження об¢єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар на 2012-2015 роки, Положення “Про механізм відчуження  об¢єктів  комунальної власності”, Постійної контрольної комісії з питань приватизації та відчуженню комунального майна»

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.

Проект рішення міської ради “Про затвердження Програми приватизації та відчуження об¢єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар на 2012-2015 роки, Положення “Про механізм відчуження  об¢єктів комунальної  власності”, Постійної контрольної комісії з питань приватизації та відчуженню комунального майна” визначає механізм та можливість переходу права власності на об’єкти комунальної власності міста і незавершеного будівництва від комунальної до приватної з урахуванням законодавчих норм.

Приватизація об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар досі здійснюється відповідно до пріоритетів, умов та механізмів приватизації, передбачених Програмою, яка була розрахована на період 2007-2011 років.

Таким чином, для забезпечення подальшого розвитку та удосконалення процесів приватизації, реалізації нових вимог до ринкової трансформації на сучасному етапі її розвитку, встановлення нових завдань, визначення чітких законодавчих норм, забезпечення оптимізації розміру приватного сектору економіки, необхідно прийняття нової Програми приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар

  1. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язаназа допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.

 Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує вирішення шляхом затвердження на сесії міської ради, відповідно до Конституції  України, Цивільного кодексу України, законів України “Про місцеве самоврядування в Україні” “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, “Про приватизацію державного майна”, “Про особливості приватизації об¢єктів незавершеного будівництва, а також згідно з “Положенням про управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради”.

  1. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акта або внесення змін до нього.

Приватизація та відчудження об’єктів комунальної власності відбувалася відповідно до рішення міської ради від 30.08.2007 № 310-V „Про затвердження програми приватизації та відчудження об’єктів комунальної власностітериторіальної громади м.Теплодар на 2007-2011 роки, Положення «Про механізм відчудження об’єктів комунальної власності», Постійної контрольної комісії з питань приватизації та відчудження комунального майна».

Враховуючи зміни, внесені до законодавчих актів, виникла необхідність вдосконалення організації порядку здійснення приватизації об’єктів комунальної власності, правового врегулювання процесу приватизації. Проект нового регуляторного акта розроблено для визначення більш чіткого алгоритму переходу права власності  згідно з чинним законодавством.

  1. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, територіальної громади та органів місцевого самоврядування внаслідок дії регуляторного акта.

У разі прийняття запропонованого проекту регуляторного акта очікуються наступні вигоди та витрати.

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Суб’єкти

господарювання

– спрощення процедури приватизації;

– стабілізація та розширення малого та середнього бізнесу

– підвищення довіри покупців до процесу приватизації;

– сплата за об’єкти приватизації;

– підготовка технічної документації;

Територіальна громада

– прозорість процесу приватизації об’єктів комунальної власності;

– утворення нових робочих місць

Немає

Органи

місцевого

самоврядування

– наявність стратегії приватизації, її пріоритети та умови на 2012-2015 роки;

– нормативне забезпечення механізму проведення приватизації та відчуження комунального майна;

– отримання грошових коштів від приватизації комунального майна;

– зменшення витрат на управління та підтримку малоприбуткових та збиткових комунальних підприємств;

– підвищення зацікавленості інвесторів в інфраструктурі м.Теплодар

– підготовка об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Теплодар до приватизації;

– адміністративно-господарчі витрати

 

  1. Визначення цілей державного регулювання.

Ціллю прийняття цього рішення є визначення пріоритетів, завдань і комплексу заходів, спрямованих на організаційне та правове забезпечення процесу приватизації комунального майна. 

Основними цілями Програми приватизації на 2007 – 2011 роки є:

– реалізація права територіальної громади володіти, доцільно, ощадливо, ефективно користуватися і розпоряджатися за своїм розсудом і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через спеціально уповноважені органи;

– сприяння подальшому розвитку інфраструктури м.Теплодар шляхом збільшення частки приватних власників, які мають довгострокові інтереси в розвитку об’єкта, що приватизувався, здійснюють ефективне управління ним і сприяють створенню соціально орієнтованої ринкової економіки;

– підвищення ефективності діяльності підприємств шляхом створення конкурентного середовища;

– сприяння процесу стабілізації фінансового стану підприємств, розташованих на території міста Теплодар;

– зменшення витрат на управління та підтримку малоприбуткових та збиткових комунальних підприємств;

– підтримання та подальший розвиток м.Теплодар за рахунок коштів, що надходять від приватизації та відчуження;

– підвищення зацікавленості інвесторів в інфраструктурі м. Теплодар;

– підвищення довіри покупців до процесу приватизації;

– максимальна відкритість та прозорість усіх процедур приватизації для мешканців міста та покупців об’єктів приватизації.

 

  1. Визначення та оцінка всіх прийнятних альтернативних способів досягненнявизначенихцілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.

У ході пошуку альтернативних способів досягнення встановлених цілей є доцільно розглянути такі можливості як:

– пропозиція відмови від прийняття Програми приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар на 2012-2015рр.”;

– прийняття Програми приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Теплодар на 2012-2015рр.”

У разі відмови від прийняття Програми приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар на 2012-2015рр.” не слід очікувати на підвищення ефективності діяльності підприємств малого та середнього бізнесу без створення конкурентного середовища, на зменшення витрат на управління та підтримку малоприбуткових та збиткових комунальних підприємств, на підвищення зацікавленості інвесторів в інфраструктурі м.Теплодар, на подальший розвиток міста за рахунок коштів, що надходять від приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності. Якщо взяти інтереси громадян, мешканців міста Теплодар, у тому числі представників малого та середнього бізнесу, фізичних осіб-підприємців, то у першому випадку (відмова від прийняття Програми) не буде забезпечено зростання відповідного рівня життя мешканців міста, створення для них нових робочих місць, підвищення добробуту їх родин.

Таким чином, видно усі переваги прийняття Програми приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар на 2012-2015рр.”

 

  1. Аргументація щодо переваг обраного способу досягнення визначених  цілей.

Досягнення визначених цілей можливе лише завдяки дії цього рішення, оскільки воно передбачає подальше стимулювання, розвиток підприємницької діяльності та чітко обумовлений механізм переходу права власності на об’єктикомунальної власності міста та незавершеного будівництва від комунальної до приватної з урахуванням вимог, передбачених законодавством, що дасть змогу суб’єктам господарювання чітко планувати та розширяти сферу своєїподальшої господарської діяльності, отримувати прибуток.

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать  розв’язання визначених проблем шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Проект Програми приватизації комунального майна передбачає здійснення заходів з приватизації протягом терміну дії цього документу, виходячи з наступних концептуальних підходів: 

– приватизація комунального майна організовується як складовий елемент підвищення ефективності використання та розпорядження комунальним майном, збільшення надходжень до бюджету м.Теплодар у вигляді податків, дивідендів, орендних платежів тощо, а також скорочення бюджетних видатків на утримання окремих об’єктів права комунальної власності;

– включення в процес приватизації, насамперед, тих об’єктів, подальше перебування у комунальній власності яких більше не ефективно та потребує додаткових витрат на розвиток виробництва або на їх утримання.

Програма включає комплекс заходів щодо фінансового, інформаційного та законодавчого забезпечення виконання Програми. 

 

  1. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

Прийняття проекту рішення забезпечить досягнення встановлених цілей шляхом створення досконалої, чіткої та прозорої нормативної бази з питань приватизації комунального майна, встановлення механізмів та процедурздійснення приватизаційного процесу на визначений період, що дозволить забезпечити проведення процесу реформування власності та оптимізувати структуру комунального майна відповідно до законодавства.

Запровадження запропонованого проекту забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
Контроль за виконанням Програми приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар на 2012-2015рр. пропонується здійснювати звітуванням управлінням майна та інвестицій Теплодарської міської ради двічі на рік у постійних депутатських комісіях  Теплодарської міської ради, а також на сесіях  Теплодарської міської ради.

 

  1. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян, держави.

Унаслідок  прийняття  регуляторного акта суб’єкти цього процесу несуть витрати на виконання правоустановчих документів, проведення незалежної оцінки об’єктів приватизації, відшкодування коштів на підготовку об’єктаприватизації до продажу на аукціоні у разі його продажу (для громадян та  учасників цього процесу), виконання правоустановчих документів, проведення незалежної оцінки  об’єктів приватизації при визначенні способу продажу через аукціон  (для органів місцевого самоврядування).

 

  1. Обґрунтування щодо вигод, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного   акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені

Не всі вигоди, які виникають унаслідок дії запропонованого регуляторного акта, можуть бути кількісно визначені, а саме:

– підвищення попиту серед суб’єктів господарювання на об’єкти комунальної власності міста;  

– сприяння розвитку підприємництва в місті;

– покращання інфраструктури міста  завдяки додатковим інвестиціям;

– поліпшення стану комунального майна;

– удосконалення  процесу приватизації на міському рівні.

У разі прийняття цього проекту регуляторного акта буде можливо встановити єдиний прозорий механізм правового врегулювання відносин щодо здійснення приватизації об’єктів комунальної власності міста та незавершеногобудівництва, а також врахувати збалансовані інтереси держави, громадян і суб’єктів господарювання, що сприятиме стабілізації надходжень коштів від приватизації до міського бюджету.

 

  1. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів,  якими  розпоряджаються органи державної влади, місцевого самоврядування, фізичні особи та суб’єкти господарювання, які повинні впроваджувати  та виконувати їх.

Впровадження та виконання вимог  регуляторного акта не залежить від ресурсів органів місцевого самоврядування. Будуть мати місце витрати, пов’язані з виконанням правоустановчих документів, проведенням незалежноїоцінки об’єктів приватизації.

Фізичні особи та суб’єкти господарювання беруть участь у процесі приватизації об’єктів комунальної власності та незавершеного будівництва, при цьому вони сплачують суму за подання заяви про включення до переліку об’єктів,що підлягають приватизації шляхом викупу, яка встановлена згідно з чинним законодавством, правоустановчі документи,  проведення незалежної оцінки та вартість об’єкта.

 

  1. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.

Найбільш вагомими зовнішніми чинниками, що впливатимуть на дію регуляторного акта, є зміна законодавства у сфері приватизації.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію цього регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування та доповнення, у т.ч. на підставі наслідків відстежень дії рішення.

 

  1. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного  акта.

    Рішення запроваджується на 2012-2015 роки, але: 

– може бути переглянуто раніше у разі зміни чинного законодавства з питань приватизації; 

– може бути продовжено на деякий строк у разі, якщо чинне законодавство з питань приватизації не зміниться.

 

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

Показниками результативності регуляторного акта “Програма приватизації та відчуження об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Теплодар на 2012-2015рр.” слід вважати:

  • кількість укладених договорів купівлі-продажу об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Телодар;
  • грошові кошти, отримані від приватизації комунального майна та перераховані до бюджету м.Теплодар.

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності дії регуляторного акта у разі його прийняття.

 У зв’язку з тим, що для визначення рівня результативності дії регуляторного акта необхідно використовувати виключно статистичні дані, базове відстеження буде здійснено через шість місяців після набрання його чинності.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами проведеного відстеження буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень. У разі виявленняневрегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.

 Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження його результативності.